Toon posts:

[hdd] NEC D3756 ene pc wel, andere pc niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude NEC D3756 drive die nogal vreemd doet. Als ik hem in m'n eigen pc stop (Windows XP) als 2e drive doet hij het prima. Ik kan er bestanden opschrijven, formatteren e.d. zonder problemen. Ook als ik hem als enige hdd in mijn pc aansluit werkt hij prima.

Ik heb hem gekregen om in een pc te zetten (Asus TXP4 mobo, P166, 128mb SDram), maar op de een of andere manier weigert die pc hem goed te herkennen. Het bios geeft aan dat de drive herkend is, ook geen errors enzo, maar zodra hij voorbij de post komt gebeurt er niets (dus niet de te verwachten error: No system disk or disk error). Boot ik van een Win98 bootflop dan wordt de schijf ook niet herkend, en Fdisk geeft ook een error (Can't read fixed disk o.i.d.).
Ik heb al wat met de jumpers gerommeld maar geen resultaat.
Op pc2 heb ik ook al andere bios instellingen geprobeert (auto, handmatig invoeren, setup defaults, bios defaults) maar het moch niet baten.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?
Trouwens, het hd lampje blijft in pc2 continu branden en ja, de ide kabel is goed (heb ik vervangen maar zekfde resultaat).
Andere hdd's doen het prima in pc2.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb je in die andere PC ook die HDD op een andere IDE kanaal geprobeerd?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op 30 September 2003 @ 17:10:
Heb je in die andere PC ook die HDD op een andere IDE kanaal geprobeerd?
jup, andere kabels, andere ide kanaal, niets werkt.
Ik heb nog een pc geprobeert (Gigabyte GA586ATX P200MMX) en daar werkt hij ook in :/
de ide poorten van pc2 zijn niet verrot, andere hdd's en cdrom spelers werken wel
edit:
bios update gedaan, werkt nog steeds niet :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu zelfs een ISA i/o kaartje gevonden in de grabbelton met IDE aansluiting maar nog steeds hetzelfde tafereel :/

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Jumpers op SingleDrive of SingleMaster zetten en de drive aansluiten op het einde van de IDE-kabel op IDE-kanaal 1.

Het kan ook zo zijn de deze drive (omdat-ie al wat oud is) wat meer stroom trekt dan wat PC2 kan leveren... Daar helpt zelfs geen ander IDE-kaartje tegen... :+

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
JHMvP schreef op 01 October 2003 @ 18:36:
Jumpers op SingleDrive of SingleMaster zetten en de drive aansluiten op het einde van de IDE-kabel op IDE-kanaal 1.

Het kan ook zo zijn de deze drive (omdat-ie al wat oud is) wat meer stroom trekt dan wat PC2 kan leveren... Daar helpt zelfs geen ander IDE-kaartje tegen... :+
Heb ik geprobeert, de drive staat op Single Drive mode (verder geen andere drives en / of cd spelers aanwezig), IDE0 en laatste connector.
PC2 heeft een 200 watt voeding waar verder niets aan hangt (mobo, pci 2mb videokaartje s3 trio64v+)

ik denk dat ik maar een ander schijfje ga zoeken, wel jammer, deze is groot genoeg voor wat ik ermee wil :/

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Toch ff proberen; schijf aan powerconnector van PC1 en aan de IDE-kabel van PC2...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Pagina: 1