Euj
Ik zit al een ruimte tijd met een probleem wat nu aardig irritant begint te worden. Het volgende is het geval:
Als ik doodnormaal op internet surf en een nieuwe tab open in Mozilla om een pagina te gaan laden, hapert mijn MP3. Nahja, het stopt gewoon totdat de pagina geladen is. Gelukkig heb ik een snelle verbinding, dus het is maar een seconde of 5.. maar toch.
Specs:
Redhat 9.0 met XMMS mp3 geval. Deze draait op kernel 2.4.20-9.
XMMS 1.2.7 die speelt over OSS 1.2.7
Ik gebruik momenteel Mozilla 1.4a, maar al vanaf het begin heb ik er last van.
Mijn CPU is een Duron 900, geheugen 768MB
HDD Specs:
De geluidskaart is een Creative Soundblaster 128PCI en de videokaart is een nVidia TNT2 32MB AGP. De netwerkkaart is een 3com (meest gangbare model op 100Mbit)
De HDD zit op een Highpoint HPT-370 controller (niet in RAID)
Wat ik geprobeerd heb:
- Nieuwe kernel
- XMMS zelf compilen
- hdparm tweaken
- Mozilla updaten.
Misschien nog iets erbij vertellen. Mail checken, files kopieeren, downloaden e.d. (dus data door NIC laten stromen) geeft geen storing. Ook videokaart ligt het niet aan (Alles is doorzichtig en gebruik laatste nvidia driver)
Search leverde ook niks op btw..
Ik zit al een ruimte tijd met een probleem wat nu aardig irritant begint te worden. Het volgende is het geval:
Als ik doodnormaal op internet surf en een nieuwe tab open in Mozilla om een pagina te gaan laden, hapert mijn MP3. Nahja, het stopt gewoon totdat de pagina geladen is. Gelukkig heb ik een snelle verbinding, dus het is maar een seconde of 5.. maar toch.
Specs:
Redhat 9.0 met XMMS mp3 geval. Deze draait op kernel 2.4.20-9.
XMMS 1.2.7 die speelt over OSS 1.2.7
Ik gebruik momenteel Mozilla 1.4a, maar al vanaf het begin heb ik er last van.
Mijn CPU is een Duron 900, geheugen 768MB
HDD Specs:
code:
1
2
3
| /dev/hdg: Timing buffer-cache reads: 128 MB in 1.29 seconds = 99.22 MB/sec Timing buffered disk reads: 64 MB in 2.41 seconds = 26.56 MB/sec |
De geluidskaart is een Creative Soundblaster 128PCI en de videokaart is een nVidia TNT2 32MB AGP. De netwerkkaart is een 3com (meest gangbare model op 100Mbit)
De HDD zit op een Highpoint HPT-370 controller (niet in RAID)
Wat ik geprobeerd heb:
- Nieuwe kernel
- XMMS zelf compilen
- hdparm tweaken
- Mozilla updaten.
Misschien nog iets erbij vertellen. Mail checken, files kopieeren, downloaden e.d. (dus data door NIC laten stromen) geeft geen storing. Ook videokaart ligt het niet aan (Alles is doorzichtig en gebruik laatste nvidia driver)
Search leverde ook niks op btw..
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.