[RH9] Geluid hapert bij normaal browsen

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:31

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Euj

Ik zit al een ruimte tijd met een probleem wat nu aardig irritant begint te worden. Het volgende is het geval:
Als ik doodnormaal op internet surf en een nieuwe tab open in Mozilla om een pagina te gaan laden, hapert mijn MP3. Nahja, het stopt gewoon totdat de pagina geladen is. Gelukkig heb ik een snelle verbinding, dus het is maar een seconde of 5.. maar toch.

Specs:
Redhat 9.0 met XMMS mp3 geval. Deze draait op kernel 2.4.20-9.
XMMS 1.2.7 die speelt over OSS 1.2.7
Ik gebruik momenteel Mozilla 1.4a, maar al vanaf het begin heb ik er last van.

Mijn CPU is een Duron 900, geheugen 768MB
HDD Specs:
code:
1
2
3
/dev/hdg:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  1.29 seconds = 99.22 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  2.41 seconds = 26.56 MB/sec

De geluidskaart is een Creative Soundblaster 128PCI en de videokaart is een nVidia TNT2 32MB AGP. De netwerkkaart is een 3com (meest gangbare model op 100Mbit)

De HDD zit op een Highpoint HPT-370 controller (niet in RAID)

Wat ik geprobeerd heb:
- Nieuwe kernel
- XMMS zelf compilen
- hdparm tweaken
- Mozilla updaten.

Misschien nog iets erbij vertellen. Mail checken, files kopieeren, downloaden e.d. (dus data door NIC laten stromen) geeft geen storing. Ook videokaart ligt het niet aan (Alles is doorzichtig en gebruik laatste nvidia driver)

Search leverde ook niks op btw..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

zelfde IRQ check /proc/ ?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Heb je problemen alleen bij MP3 of bij alle audio?
Misschien kan je proberen om je schijf aan een 'gewone' ide-controller te hangen en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Toch begin ik wat te fronsen, omdat er de laatste tijd steeds meer meldingen over Firebird binnen komen met traag schakelen met TabBladen.

Ik heb geen super systeem, maar toch NUL vertraging daarmee. Ook niet verschijnselen met MP3 zoals jij beschrijft.

Het enige wat ik onder Linux misschien anders doe, is alle NFS/Samba/WWW/FTP servers er uit halen. Ik wil ze niet, ik heb ze niet nodig.

PS

Ik heb net even gekeken met MP3 (Xmms) aan .
In een terminal venster als SU , dan "top" starten.
Schakelen met tabs geeft heel even dan 4-6% CPU belasting door de X server en 2.7% geheugen gebruik .
(XP2600+ 768MB SDram en 600MB swap)
Ejjh vandaag met Mandrake 9.1 even, er staat 4x Linux op deze machine ;)
MP3's komen van een FAT32 partitie, ATA100 schijven.
GF4Ti4200 128MB NVidia 4496 compiled driver.

Wat doet het bij jou ??

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 13:02 ]

Verwijderd

Heb je ook vanilla 2.4.22 getest? die is goed bij mij. Ik heb gewoon de redhat config file gepakt en de .config in de dir van 2.4.22 gezet en make oldconfig gedraaid. Misschien lost dat het probleem bij jou ook op?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 12:38:
Toch begin ik wat te fronsen, omdat er de laatste tijd steeds meer meldingen over Firebird binnen komen met traag schakelen met TabBladen.
Misschien voegt het weinig toe, maar hier heb ik dus ook al last van vanaf Phoenix 0.1 tot FireBird 0.6.1+ GTK2 wat ik nu draai. Ik heb elke Phoenix/Firebird versie gedraaid op zowel Windows als Linux.

Maar alleen onder Linux heb ik het irritante probleem dat het swichten tussen tabbladen echt niet zo snel gaat. Als een ander tabblad flink wat plaatjes aan het laden is en ik wil die aanklikken hangt mijn hele systeem op 100% voor 5 secs ofzo...

Ik draai thuis als desktop systeem Debian 3.0 testing / unstable met de 2.4.21 kernel.
P3 1 Ghz, 640 MB RAM PC 133, Geforce FX 5600 non-ultra.

De echte Mozilla (1.4 bijv.) heb ik nooit op Linux gedraaid (iig niet op mijn Debian systeem).

Dat mp3's ook echt ff hangen heb ik nog geen last van gehad.. misschien soms met tabblad switchen heel af en toe 1 sec een hapering, maar meer niet. Toch vind ik dit ook niet moeten kunnen want onder Windows heb ik daar ook geen last van..

Ik denk, ik meld het ff omdat ik ongeveer hetzelfde heb en dan kunnen we eventueel settings vergelijken oid. ;)

offtopic:
Mijn Mazda 323F BG rijd echt supperlekker btw 8)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 21:31

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Insanergy schreef op 02 oktober 2003 @ 11:39:
Heb je problemen alleen bij MP3 of bij alle audio?
Misschien kan je proberen om je schijf aan een 'gewone' ide-controller te hangen en kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.
Alle audio. Ook GAIM hapert wel eens :(
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 12:38:
Ik heb geen super systeem, maar toch NUL vertraging daarmee. Ook niet verschijnselen met MP3 zoals jij beschrijft.
Het gekke is, met voorgaande Redhats heb ik dit nooit gehad. Ik zit er daarom ook serieus over te denken om of terug te gaan naar Windows of Gentoo 1.4 erop te zetten :P
Wat doet het bij jou ??
Ongeveer hetzelfde. Ik zal vanavond effe kijken :)
DeMoN schreef op 02 October 2003 @ 13:12:
Maar alleen onder Linux heb ik het irritante probleem dat het swichten tussen tabbladen echt niet zo snel gaat. Als een ander tabblad flink wat plaatjes aan het laden is en ik wil die aanklikken hangt mijn hele systeem op 100% voor 5 secs ofzo...
Hier dus ook. Alleen korter.
Ik denk, ik meld het ff omdat ik ongeveer hetzelfde heb en dan kunnen we eventueel settings vergelijken oid. ;)

offtopic:
Mijn Mazda 323F BG rijd echt supperlekker btw 8)
offtopic:
Mijn Mazda is afgevoerd naar de sloop omdat een Honda Civic dacht dat ie voorrang had :'(

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Pagina: 1