Toon posts:

watermerk voor webfoto's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 1800 foto's voor mijn website. Nu wil ik in alle foto's een watermerk.

Ik heb dit met photoshop geprobeerd, maar door de verschillende resoluties komt het watermerk óf op de verkeerde plaats, óf zijn niet eens te zien.

Weet iemand een programma die een watermerk kan toevoegen aan heel veel foto's tegelijk en ook nog op de goede plaats.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat kan prima met photoshop; zolang je maar zorgt dat je 'algemene stappen' maakt die het voor alle afbeeldingen geschikt maken. Verder kun je tools als gdlib of imagemagick (gdlib is specifiek voor PHP) gebruiken om dit geautomatiseerd, on-request, te laten gebeuren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=photos watermark program] > Welke heb je verder geprobeerd en waarom bevallen ze niet?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Hunterpro: niet toch? stel ik heb 2 plaatjes, een 800*600 en een 400*400, en ik 'record een action' waarin ik een watermark zet, rechtsonder op het 800*600 plaatje. Als ik deze acrie dan uitvoer op het 400*400 plaatje, zet ie het watermerk toch ook rechtsonder alsof het een 800*600 is, waardoor het watermerk buiten beeld valt??

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem had ik dus ook, jammer genoeg wordt gdlib volgens mij niet door mijn provider ondersteund

• HunterPro
  • Niet online
Het lijkt me dat je proportioneel kunt positioneren... weet het alleen niet meer zeker. Geloof dat je met wat vinkjes 'relative' hier en daar een aardig eind kwam.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
leokennis schreef op 29 September 2003 @ 18:43:
Hunterpro: niet toch? stel ik heb 2 plaatjes, een 800*600 en een 400*400, en ik 'record een action' waarin ik een watermark zet, rechtsonder op het 800*600 plaatje. Als ik deze acrie dan uitvoer op het 400*400 plaatje, zet ie het watermerk toch ook rechtsonder alsof het een 800*600 is, waardoor het watermerk buiten beeld valt??
Je kan em toch ok linksboven zetten dan :*)

• HunterPro
  • Niet online
Straat schreef op 29 September 2003 @ 18:57:
[...]

Je kan em toch ok linksboven zetten dan :*)
desnoods roteer je eerst alle images 180 graden, zet 'm op z'n kop linksboven, en doet dan een merge down en een rotate 180 graden. Ben je er ook.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Denk er dan ook wel aan dat je computer even bezig is. 1800 foto's... moet je het smoelenboek van een school online zetten of ben je gewoon zo trots op je vakantie?
Dit gaat een beetje offtopic maar heb je er al aan gedacht dat al die foto's ook nog te indexeren moeten zijn, online?
Als ze allemaal gemiddeld 800x600 zijn zul je aan het uploaden, dataverkeer? en het inladen nog een aardige kluif hebben.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een redelijke tijd een website http://www.ikyeti.nl
Eén van mij hobby's is fotograferen, zodoende.

Kijk even op de site hoe ze geïndexeerd zijn, volgens mij wel overzichtelijk.

Maar goed. Een (freeware) programma ben ik nog steeds niet tegengekomen om een watermerk in al die foto's te zetten

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Misschien de belangrijkste vraag: zijn de foto's allemaal even groot (of tenminste het overgrote deel)??

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb ze wel ge-resized tot maximaal 600x600, maar de één is 400x600 en de andere is 600 x 400 dus het watermerk komt nooit overal op de juiste plek met adobe photoshop oid

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmm wat al is gezegd: linksboven zou kunnen....

of
desnoods roteer je eerst alle images 180 graden, zet 'm op z'n kop linksboven, en doet dan een merge down en een rotate 180 graden. Ben je er ook.
Dat is wel de makkelijkste..

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken, toch bedankt

• Lentje
  • Laatst online: 07-05 21:41
1 woord: Pictureshark

Verwijderd

Topicstarter
Je bent een held, dank je wel

Verwijderd

vergeet ook niet dat je met photoshop ook heel gemakkelijk actions enzow op kan nemen.. dan hoef je het maar 1 keer voor te doen, de rest doet ie dan zelf wel ...
Pagina: 1