Aan uit knop stuk?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Grrrrrrr. Als ik mn pc afsluit vanuit W2000 (gebouw 2128 nog steeds) blijft keurig dat schermpje van "zet nu uwer poeter uit", staan. Ik weet niet of het kan, maar kan ik ergens instellen dat ie gewoon vanzelf uitgaat?
Maar nog irritanter is: Als ik dan mijn aan/uit knop indruk gebeurt er niks.... Moet ik dus de stroom van de voeding uitzetten om pc ook echt uit te doen. Als ik die dan weer aanzet blijft mn pc wel gewoon keurig aan (snappeweŽmnog?).

Nuttige info: Zo te horen gaat mn HD wel meteen uit als ik uit W2000 ben, maar alle koelers blijven draaien...
Misschien nuttig: Kep een BP6 in een volle toren van myncom met een 230 W voeding.
TIA

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Als je nou iets beter in het boekje van je BP6 had gekeken, had je gezien dat je het knoppie van je compu 5 seconden moet vasthouden om hem uit te zetten....

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

The Wizard

Moderator Mobile
Volgens Coen (nog bedankt Coen!) Moet je in Win 2000 de functie (in control panel --> power options) APM aanvinken.

Bij mij werkt dit niet goed (BE-6), hij schakelt de compie vanzelf na een bepaald aantal uren uit (rara, hoe kan dat??)

The Wizard

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025

VDM

Als je je knopje kort indrukt gaat je systeem op standby, daarom stopt je hd.

Je kunt in de bios instellen hoe je je aan/uit knopje wilt gebruiken,
-als standaard aan/uit, of
-met alle functies, dus ook als je kort indrukt standby, als je lang indrukt uit

Verwijderd

Als ik als BP6 'Zet nu uwer poeter uit' zou moeten tonen dan zou ik er ook mee kappen...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
in win98 had je dit: strart -uitvoeren- msconfig - geavanceerd - moet je maar ff in dat rijtje zoeke

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
Heeft ook iets te maken met ACPI, als je nieuwe bios van bp6 hebt en ACPI aan hebt staan dan werkt het helemaal niet..

Kan bij de weg APM niet vinden in mijn poweroptions.. ben ik nou kippig

'k heb build 2195

• RubZie
Neelix, jouw optie klinkt het leukste en als dat klopt dan sorry. Maar zoiets verwacht ik echt niet. Ik kloot al jaren met pc's maar nog nooit hoefde ik de aan en uit knop langer ingedrukt te houden. En ik verwchtte niet echt dat het "probleem" bij mn mobo lag...
Effe testen
En ook dat ATM...

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:19

The Wizard

Moderator Mobile
Dat gedoe met die knop langer indrukken is gewoon een power override.

Grimreaper : Dan ondersteund je compie het niet, alleen als je compie het ondersteund wordt het zichtbaar.

Misschien dat er nog andere manieren zijn om hem af te laten sluiten, maar die weet ik niet :(

The Wizard.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• RubZie
Hmmmm niemand die weet hoe dit werkt onder win2000? Zou toch wel leuk zijn eigenlijk. Daarom nog maar eens een nutteloze post om hem aan de top te zetten. Waarvoro mijn excuses dan maar!
Bovendien ben ik zo veel sneller van dat vervelenden "junior member" af! :D (zie posts aantal...)

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13
Neelix en VDM hebben volgens mij gelijk.

Van de BP6 weet ik het niet zeker, maar bij een asus P2B, P3BF en aopen AX6BC werkt het wel.

Ik zou het gewoon proberen.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

• RubZie
Goed plan. Ik heb alleen nog geen gelegendhei gevonden om dat ding uit te zetten... tja een beetje vreemd.

Pagina: 1