Toon posts:

Asus A7N8X + Aopen 300W voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een miskoop dus deze Asus mobo aangeschaft. Alles
erin geprikt e.d. wat blijkt nu..hij gaat helemaal niet aan!!
Kan het aan mijn voeding liggen(splinternieuw,1x getest op een
Msi mobo)..ik sluit dat ook een beetje uit..kan het aan mijn power switch liggen?
Ik heb hem op alle mogelijke manieren erin geprikt..kan iemand me aub helpen.
Ik heb het helemaal gehad. Overigens brand het ledje van de mobo zelf wel
als ik de stekker in de voeding stop...

alvast bedankt iedereen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al de FAQ's gelezen?

Verwijderd

Het ledje brandt, dus je mobo krijgt stroom van je voeding. Laten we er dus vanuit gaan dat je voeding OK is.
Als het je powerswitch zou zijn - probeer het zonder kabeltje en houd een schroevendraaier tegen beide polen van de aansluiting op het mobo; dan gaat 'ie aan.

Zo niet, dan kan het je CPU, videokaart of je geheugen zijn. Sowieso alle andere kaarten eruit halen en alle IDE-apparaten loshalen, en dan CPU, videokaart en RAM één voor één testen. Hoop voor je dat je nog een andere reepje geheugen hebt liggen... andere CPU wordt moeilijk misschien... andere videokaart... toch moet je die drie dingen testen voor je concludeert dat het mobo defect is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 18:31 ]

Verwijderd

- 300W voeding..moet zeker te doen zijn.
- Lampje op moederbord werkt -> stroom staat er in principe op
- Niet aan? Dan doe je waarschijnlijk toch echt nog wat verkeerd met die connector van aan/uit knop op de kast naar moederbord.

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Zit er een videokaart in het AGP slot en brand er een rood lampje?
Bij mij (Asus A7N8X rev 2.0) startte hij namelijk ook niet op. Dat bleek dus aan de videokaart te liggen (Club 3d Radeon 9700). Morgen of overmorgen krijg ik een nieuwe toegestuurd, kijken ofdat het daar inderdaad aan lag :)

[ Voor 4% gewijzigd door ebborazor op 29-09-2003 20:31 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Toevallig heb ik een tijdje met zo'n zelfde setup gedraait. Zolang je de processor niet te ver overclockt, trekt die voeding een gemiddeld systeem prima. Daar zal het dus niet aan liggen ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

mijn broer had zo'n beetje zelfde probleem met zelfde mobo en ook een 300W voeding.. hij was vergeten die houdertjes van het mobo in de case te doen... hij had dus het mobo rechtstreeks in de case geschroeft:p en jah dan zaten de pci cards en de vga kaart er niet goed in... toen mobo eruit gehaald en er goed in gedaan zodat de pci kaarten en vga kaart er goed in zaten... toen starte hij wel goed op

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 21:47:
mijn broer had zo'n beetje zelfde probleem met zelfde mobo en ook een 300W voeding.. hij was vergeten die houdertjes van het mobo in de case te doen... hij had dus het mobo rechtstreeks in de case geschroeft:p en jah dan zaten de pci cards en de vga kaart er niet goed in... toen mobo eruit gehaald en er goed in gedaan zodat de pci kaarten en vga kaart er goed in zaten... toen starte hij wel goed op
EN tenzij je een plastic kast hebt OID, gok ik dat je op zo'n manier héél snel kortsluiting hebt.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Echt helemaal geen problemen met deze combinatie :*)

Alleen ik heb dan een AOpen 350 Watt voeding...alles deed het ook meteen wanneer alles was ingebouwd.

[Oh jah, Kan zijn dat de CPU niet goed is geinstalled of andere apparatuur op je moederbord. Ik zou gewoon alles even nalopen één voor één. Suc6]

[ Voor 32% gewijzigd door rlkz op 29-09-2003 22:27 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Iemand hier al een oplossing voor gevonden??

Ik zit namelijk met precies het zelfde probleem, zelfde setup (Aopen 300W en een A7N8X)
Pagina: 1