VAIO stuk nèt buiten de garantie wat te doen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Leknaas
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb een redelijk groot probleem, en misschien kan ik proberen of iemand hier een oplossing weet:

Iets meer dan een jaar heb ik een Sony VAIO pcg-grx316mp gekocht, best vet ding en ook nog eens mega duur (€ 3800,--), maar dan heb je wel wat (toen dus).

Nu liep ie na een jaar en een week helemaal vast, wat bleek: De-Laptopper (www.de-laptopper.nl) heeft een of ander goedkoop geheugen erin geflikkerd (merk Hynix) en die geheugenkaart is dus naar de kloote.

Dan denk ik nog, ok hup een nieuwe geheugekaart kopen en klaar. Maar het erge is dat er ook nog eens een geheugenbank is beschadigt! (dat vertelde een lokale winkel mij waarbij ik de laptop heb laten controleren)
Wil ik die geheugenbank fixen, dan moet ik een nieuw moederbord laten installeren door sony. Kosten: € 620 voor een los moederbord, daarbij komen nog installatiekosten en verzendkosten.

De winkel (de-laptopper) komt alleen maar met domme antwoorden zoals: "alles slijt, dus ook een geheugenbank" en van "stuur maar op, dan duwen we wel 512mb in één slot" (dat kan dus niet volgens sony).

Sony komt met het antwoord "ja het hoort niet dat een slot al kapot gaat na 1 jaar en een week, maar iedereen heeft wel eens pech"

Nu mijn vraag: wat kan ik verder doen, is er juridisch iets te doen, of moet ik vals gaan spelen door een lulverhaal bij de verzekering op te steken zodat ik het vergoed krijg?

Kan iemand mij verder helpen !!

(en denk niet dat ik meteen ja en amen heb gezegd bij de-laptopper en sony, maar ze zijn gewoon kei hard en nemen hem niet aan, en versoepelen de garantie tijd ook niet)

Alvast Bedankt!

---edit
even wat rechtzetten nu we wat verder in de discussie zitten en ik ook wat wijzer ben geworden:
a. Hynix is geen goedkoop merk,
b. Niet alleen het geheugen is kapot, ook de interne geheugenbank.
Voor details lees de andere berichten maar.

[ Voor 12% gewijzigd door Leknaas op 30-09-2003 22:04 ]

undefined

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ze kunnen je een garantie geven van 3 dagen, als een stuk apparatuur redelijkerwijzer veel langer dan de garantieperiode kaduuk gaat, zullen ze dit toch kostenloos of tenminste met flinke korting moeten repareren.
Aldus de consumentenbond dan.

Je kan dus juridisch zeker wel wat doen. Een geheugenbank kan niet "verslijten" of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Klopt inderdaad, maar dan is is het de keus van de leverancier om vrijwillig over te gaan naar reperatie. 9 van de 10 keer dat de leverancier zegt, amehoela en dat je het via de rechter moet uitspelen.
En dan kan er een vuil spelletje met je worden gespeelt, eerst arrondissement, kost tijd en geld, kan de tegenpartij verstek laten gaan -> rechter oordeelt in jouw voordeel. Zij gaan in beroep, kost jouw weer geld, advocaat en tijd, dan ben je weer een half jaar verder.
En de meeste grote bedrijven zijn verzekerd voor dit soort zaakjes, of hebben een eigen afdeling met juristen/advocaten dus het kost ze geen cent.

Om het kort te houden, als de som maakt dan kan het voordeliger zijn (klinkt gek) om de kosten te betalen.
Schrijf tevens een fantsoenlijke brief naar de pr-manager en leg de situatie uit, misschien dat die iets (voordeligs)kan regelen.

/Edit

Nu zie ik staan dat bij het verwisselen de bank al beschadigd is.
Je kunt dan claimen dat hij al beschadigt was. Tevens kun je kijken wat er in de koopovereenkomst stond. Ik geloof niet dat Sony een topmodel laptop van b-merk geheugen voorziet, en of ze dat zelfs toelaten.

[ Voor 15% gewijzigd door Iblies op 29-09-2003 18:45 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

is hynix wel een b merk?
de naam komt mij toch best wel bekend voor.
volgens mij is het ook nog best duur.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 29-09-2003 18:54 ]

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Stuur een brief naar de consumentenbond. Als je hun erbij haalt kan er meestal wel simpel iets geregeld worden. Sony is dan natuurlijk bang dat ze slechte publiciteit krijgen :)
is hynix wel een b merk?
de naam komt mij toch best wel bekend voor.
volgens mij is het ook nog best duur.
Hynix wordt in iedergeval gebruikt op de ati radeon 9800 se.

[ Voor 36% gewijzigd door dev icey op 29-09-2003 18:55 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Hmmmm, het is maar hoe je het ziet.
Samsung, Infineon, NEC zijn naar mijn idee A merken, en Hynix een B merk, maar Hynix is eigenlijk zo goed dat het net zo goed in de A categorie kan.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:57

Wildfire

Joy to the world!

Wacht maar tot Wekkel hier langskomt... die kan je zo helpen met aansprakelijk stellen en dat soort dingen.

Volgens het consumentenrecht heb je iig recht op gratis vervanging/reparatie of iig minstens een erg flinke korting. Zo'n ding moet toch echt langer dan een jaar meegaan namelijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Leknaas
Ik heb sony gevraagd wat ze met het probleem doen dat winkels goedkope merken geheugen erin flikkeren.

Ze zeggen dat als het defect in de hardware van de winkel zit dat het niet onder de garantie van sony valt. Zij geven geen garantie op hardware van derden.

Dat vind ik wel logisch, maar ze schuiven het wel erg makkelijk af. Neem een voorbeeld aan Dell zou ik zeggen, omdat Dell zoveel gezeik (en kosten) had met tussenleveranciers hebben ze alles in eigen beheer genomen.

---
En volgens mij is Hynix echt wel een B-merk, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord, en als ik de-laptopper was en ik zie in de eerste slot een samsung geheugen zitten, dan zou ik iig geen hynix merk geheugen erin proppen.

Sony keurt trouwens elk merk goed, zolang het maar een geheugen is met 256mb ddr en een bepaalde snelheid en vanalles.

undefined

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:57
Hynix is een redelijk bekend merk. Naast samsung en infineon zie ik dat tenminste het meest voorbij komen, en het word ook gewoon verkocht als 'branded' geheugen bij alle distri's in ons land....

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Is er niet europees bepaald dat je minimaal 2 jaar garantie moet krijgen op dit soort apparatuur? Staat me vaag iets van bij.

If you choose to criticise you choose your enemies

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
even voor de duidelijkheid, Hynix komt mij zeer bekend voor, zie het regelmatig op zowel memory dimm's als videogeheugen maar goed :)

voor 1000€ aan rep kosten + install heb je tegenwoorden voor iets meer een compleet nieuwe laptop :)

ps: post pictures van een beschadigede geheugen bank, ik ben zeeer benieuwd,
je hebt er namelijk wel tijden mee kunnen werken dus er is niets mee aan de hand geweest blijkbaar!

en ja, alles kan kapot gaan, hdd, gpu, cpu en ook MEMORY
merk maakt niet uit, heb ook kingston kapot zien gaan dus.......

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:15

w0w

Je moet gewoon net zo langnaar Sony vriendelijke mailtjes sturen totdat ze zwichten (lkkr spammen >:) ). Je zegt gewoon dat een geheugen bank niet kapot hoort te gaan, en je zegt dat je het wel net zo netjes vind als sony dat gratis/tege korting fixt voor je. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat de geheugen bank al eerder kapot was, maar dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:57
Emmeau schreef op 29 september 2003 @ 21:05:
Is er niet europees bepaald dat je minimaal 2 jaar garantie moet krijgen op dit soort apparatuur? Staat me vaag iets van bij.
Een beschadigde geheugenbank zou in mijn ogen onder 'user abuse' moeten vallen. Maar alleen natuurlijk als dit door de TS zelf veroorzaakt is..... :)

• richard_kraal
Emmeau schreef op 29 September 2003 @ 21:05:
nee, sony niet, vraag me niet waarom, maar sony heeft maar 1 jaar :-/

Verwijderd

Probeer het eens te gooien op het feit dat de geheugenbank beschadigd is door de installatie van de geheugen module in de geheugenbank (wat ik uit de posting begrijp is dit door de leverancier gebeurd is). Doordat de geheugenbank beschadigd is heb je grotere kans dat het geheugen het na verloop van tijd af laat weten doordat de contacten niet meer goed werken. En inderdaad een geheugenbank kan niet slijten!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

IQM

Je kunt je wel tot Sony gaan richten maar heel strikt genomen heb jij niet met Sony de overeenkomst gesloten maar met de Laptopper. Je moet daarom ook niet Sony maar de Laptopper aanspreken op de fout. Met hun heb jij namelijk een rechtsgeldige overeenkomst tot het leveren van een duurzaam produkt. En dat hoort niet nèt na het jaar garantie kapot te gaan.

Heb je dat geheugen zelf geplaatst of hebben zij dat ook gedaan ? Want dan kun je die schade eventueel ook nog eens verhalen op diegene die het geplaatst heeft.

En niet allemaal meer per mail communiceren. Stuur gewoon een (aangetekende) brief naar de Laptopper. Dan heb je in elk geval onomstotelijk bewijs dat je hen 'in gebreke' stelt. Als je lid bent (of wordt) van de Consumentenbond kunnen zij ook nog juridisch bemiddelen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
richardkraal schreef op 30 September 2003 @ 07:34:
[...]

nee, sony niet, vraag me niet waarom, maar sony heeft maar 1 jaar :-/
Dat heeft nog niets met de nederlandse wet te maken, die zegt namelijk dat een apparaat zolang goed moet meegaan als dat je redelijkerwijs van een dergelijk apparaat zou mogen verwachten.
Zoals al eerder opgemerkt mogen ze dus best zeggen dat je maar 3 dagen garantie hebt, als jij na een 53 weken een probleem ermee krijgt, kun je gewoon naar je leverancier teruggaan.

Het is niet zo dat je leverancier alles kosteloos zou moeten repareren. Meestal is daar een richtlijn voor.
Op 25% van de verwachte levensduur betaal jij bijvoorbeeld 25% van de onkosten.
De 1 jaar garantie termijn stelt alleen zoiets voor als de leverancier gaat niet zeuren als het binnen die termijn kapot gaat. Wettelijk sta je veel sterker.

Dus gewoon nog een keer aan de laptopper (klinkt als een 2e hands autoverkoper, ook qua handelen) voorleggen en duidelijk maken dat jij echt niet het hele bedrag gaat ophoesten.
Van een laptop mag je echt wel verwachten dat 'ie 3 jaar probleemloos meegaat... zeker voor een laptop van 8000 gulden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt gewoon twee jaar garantie :?

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Een eind gebruiker heeft 2 jaar garantie sinds 2001, dus als je laptop na 2001 is gekocht heb je het recht op vervanging en of reparatie. De winkel is geen eindgebruiker die hebben dus geen garantie meer bij sony, zij zullen alles doen om jou garantie af te schudden (zoals ik je verhaal nu lees).

Je kan inderdaad dus 2 dingen doen.
1 consumentenbond
2 rechtsbijstand of bureau van rechtshulp aanspreken.

In dit geval heeft de laptopper een probleem en jij niet. Wijs hun op hun verplichtingen door inderdaad duidelijk te maken dat je 2 jaar garantie hebt, dit ligt vast in de EU.

Stuur de laptopper een aangetekende brief waarin je hun wijst op je garantie aanspraak.

(stukje van consumentenbond site)
Wilt u persoonlijk juridisch advies? Voor €10 kunt u terecht bij onze medewerkers van het Adviescentrum Recht: 070 - 445 45 45.

[ Voor 20% gewijzigd door motormuisje op 30-09-2003 08:21 ]

• Iblies
Geloof me dat Sony hier weinig mee zal gaan doen, desondanks kun je het altijd proberen.
Ten eerste zal het duidelijk te zien zijn dat het apparaat geopend is, schroefjes ed. Ten tweede is de geheugenbank beschadigt. Sony zal er dus alles aan doen om aan te tonen dat deze zo niet van de fabriek af komt rollen!! En dit kunnen ze weer onderbouwen met allerlei papieren waren ze de controle kunnen laten zien. Die zal dus wijzen naar de laptopper, die in mijn ogen ook schuldig is.
En natuurlijk kun je naar de rechtbank gaan en gaan klagen, maar dat duurt heel lang en kost een aardige duit. Ondanks het feit dat er redelijke kans inzit dat je je gelijk zult krijgen kan er zo drie tot zes maanden voorbij gaan. Ligt dus aan de koppigheid van de tegenpartij.
Dus aan jou de keus welke weg je wilt bewandelen, proberen tot een overeenkomst te komen en minder betalen, maar wel je laptop tot je beschikking, of hard spelen en min 3 mnd zonder laptop.

Er is nog eigenlijk een derde risicovoller keus, jij betaalt de kosten en gaat ze later verhalen op de laptopper. Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat het hun fout is, en dat ze niet bereid waren de laptop te reparen.
Maar dit brengt dus meer risico's met zich mee en het resultaat kan soms zijn dat je niet de hele som betaalt krijgt of soms helemaal niets.

• richard_kraal
motormuisje schreef op 30 September 2003 @ 08:10:
Een eind gebruiker heeft 2 jaar garantie sinds 2001, dus als je laptop na 2001 is gekocht heb je het recht op vervanging en of reparatie. De winkel is geen eindgebruiker die hebben dus geen garantie meer bij sony, zij zullen alles doen om jou garantie af te schudden (zoals ik je verhaal nu lees).

Je kan inderdaad dus 2 dingen doen.
1 consumentenbond
2 rechtsbijstand of bureau van rechtshulp aanspreken.

In dit geval heeft de laptopper een probleem en jij niet. Wijs hun op hun verplichtingen door inderdaad duidelijk te maken dat je 2 jaar garantie hebt, dit ligt vast in de EU.

Stuur de laptopper een aangetekende brief waarin je hun wijst op je garantie aanspraak.

(stukje van consumentenbond site)
Wilt u persoonlijk juridisch advies? Voor €10 kunt u terecht bij onze medewerkers van het Adviescentrum Recht: 070 - 445 45 45.
het kan waar zijn wat je zegt, ik heb het alleen te vaak meegemaakt dat sony dit niet doet, bel sony en je weet hoe het zit, ja je kan naar de rechter stappen ik wens je veel succes en tijd........

maar goed, in dit geval kan je fluiten naar je garantie bij sony omdat het schade is, sony het is geen mankement van sony, sony levert nooit kapotte dingen af, en zou het zo zijn dan had je hier eerder mee moeten komen en niet na precies 1 jaar :)

je moet het proberen uit te vechten met je verkoop adres

Verwijderd

Normaal reageren wij absoluut niet op dergelijke forums, gezien alle berichten en beschuldigingen richting ons, moeten wij toch een aantal zaken recht zetten!

Allereerst hebben wij gistermiddag iemand aan telefoon gehad met dit probleem en netjes aangeboden de laptop aan ons te retourneren zodat wij deze na kunnen kijken!

Ten tweede heeft iedereen het er over dat er overal wettelijk 2 jaar garantie op zit, dit is echt een fabeltje. We leggen het daarom nog een keer uit:

Op alle consumentenproducten moet volgens de wet 2 jaar garantie geleverd worden. Dat klopt. Maar computers en notebooks vallen niet onder consumentengoederen!!! Om dit te illustreren: gisteren hebben we bericht gehad van Acer Nederland waarin werd vermeld dat vanaf 1 oktober a.s. op alle Acer notebooks geen 2 jaar, maar 1 jaar garantie standaard meegeleverd zal gaan worden!

Het mag duidelijk zijn, wanneer een fabrikant verplicht is 2 jaar garantie aan te bieden, deze niet opeens de termijn zal gaan verkorten van 2 naar 1 jaar!

Tenslotte vind ik het een beetje kinderachtig om op deze manier onze naam zomaar te grabbel te gooien. We hebben aangeboden de laptop na te zullen kijken en te bekijken hoe we dit probleem, ondanks dat de garantie termijn verstreken is, op kunnen lossen. Overigens ook raar, dat wanneer er tijdens het plaatsen van geheugen het geheugen bankje beschadigd is, er nog gewoon ruim een jaar mee gwerkt is........

We wachten in elk geval rustig tot de laptop bij ons binnen is, na afloop mag onze klant dan netjes vermelden hoe zijn "echte" ervaringen met De Laptopper zijn!

De Laptopper

Verwijderd

Je hebt recht op wettelijke garantie. wat je nu moet doen is eenvoudig: De winkel schiftelijk melden (aangetekend) dat je aanspraak wenst te maken op de wettelijke garantie.

8 van de 10 winkels zullen het snappen en eieren voor hun geld kiezen want de negatieve gevolgen van een juridische procedure zullen ze niet willen riskeren, zeker niet als op voorhand al vast staat dat ze zullen verliezen.

Wat je verder ook vaak leest is dat de winkel zich verschuilt achter de fabrikant. Dat is de grootst mogelijke onzin die er bestaat! De koper heeft alleen met de winkelier te maken, wat die met de fabrikant afspreekt is niet relevant. Als hij lager in kan kopen door dat hij zelf minder garantie kan claimen is dat gewoon zijn ondernemers risico! De wet, nogmaals, is heel duidelijk! Het gaat om de redelijk te verwachten levensduur van het product, het geen overduidelijk in dit geval niet 1 jaar en een week is! Er bestaat echt wettelijk geen enkel excuse voor de leverancier om onder de garantie uit te komen! Ik kots dus van het soort berichtjes als hierboven!

@de laptopper: als je echt denkt een goede winkel te zijn post dan hier dat je 100% kosteloos het ding zal herstellen onder geen enkel voorbehoud!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 09:40 ]

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Allereerst hulde dat je wilt reageren in dit topic, maar ik heb wel een paar puntjes van kritiek op je post.

Tuurlijk zijn er altijd mensen hier die meteen beginnen te schreeuwen dat ze weten hoe de zaak in elkaar steekt en dat het dus in hun ogen uiteraard zo is dat jullie weet-ik-hoeveel pennetjes expres verbogen hebben enzo.

Maar dit topic gaat in de grote lijnen alleen maar over het nederlandse recht en dan met name het deel over garantie.

Ik ben het dan dus ook niet eens met het volgende stukje wat je geschreven hebt.
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 09:28:
[...]
Ten tweede heeft iedereen het er over dat er overal wettelijk 2 jaar garantie op zit, dit is echt een fabeltje. We leggen het daarom nog een keer uit:

Op alle consumentenproducten moet volgens de wet 2 jaar garantie geleverd worden. Dat klopt. Maar computers en notebooks vallen niet onder consumentengoederen!!! Om dit te illustreren: gisteren hebben we bericht gehad van Acer Nederland waarin werd vermeld dat vanaf 1 oktober a.s. op alle Acer notebooks geen 2 jaar, maar 1 jaar garantie standaard meegeleverd zal gaan worden!

Het mag duidelijk zijn, wanneer een fabrikant verplicht is 2 jaar garantie aan te bieden, deze niet opeens de termijn zal gaan verkorten van 2 naar 1 jaar!
[...]
mischien is het nog niet wettelijk vast gelegd dat die termijn minimaal 2 jaar is, maar wel dat (zoals ik al eerder zei) een apparaat minstens zo lang mee moet gaan als de verwachte levensduur is.
Als een klant dus na 53 weken een defect heeft, zal hij dus ook niet voor de volledige kosten op moeten draaien.
Een computer en een notebook zijn wel degelijk consumenten-artikelen.
Dat de fabrikant zo achterlijk gaat lopen doen met de garantie is een probleem van de verkoper en niet de klant, maar dat zegt nog niets over of een bepaald artikel een consumenten artikel is of niet. Dat ze die termijn zomaar gaan verlagen wil nog niet zeggen dat ze daarmee in hun recht staan. Ze zijn alleen zo groot (de fabrikanten) dat vrijwel niemand ertegen protesteerd. Het bedrijf waar ik gewerkt heb heeft meerdere malen producten uit het assortiment gehaald omdat de garantietermijn verkort werd, waarna de importeur vaak met hangende pootjes weer terug kwam en aanbood op eigen kosten de termijn weer te verlengen.
Feit blijft dat jullie aan de wettelijke (NLse) regels moeten voldoen en de klant niets met Sony te maken heeft.

Kijk als het nou zou gaan om een industriele computer met bladiebla-touchscreen zou het aannemelijk kunnen worden dat het niet bedoeld is voor iedereen en dat je er een cursus/opleiding voor moet hebben gehad om 'm aan te sluiten, maar dat is een laptop dus echt niet.
Zoals ik het begrepen heb uit de post van de TS is het zo dat hij niet de geheugens geplaatst heeft, dus het enige deel waar je hem op af zou kunnen rekenen (het onkundig plaatsen van onderdelen) valt hem ook al niet aan te rekenen. (tenzij de TS niet geheel de waarheid heeft verteld)

Maar goed, ik ben heel benieuwd naar wat jullie (de laptopper) gaan doen en hoe de TS verder gaat reageren in dit topic.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Overigens is het zo dat de nederlandse wet het niet heeft over 2 jaar garantie zoals de EU richtlijn. In Nederland is de wettelijke garantie periode in een meer 'open' bewoording gevangen die min of meer de minimaal te verwachte levensduur van het product dekt. Bij zo'n dure laptop lijkt het me dat je zelfs tot zo'n 3 jaar wettelijke garantie zou kunnen hebben. Als de laptopper dus in dit forum reageert, dan kan die dat beter doen nadat hij de wet heeft gelezen in plaats van met foute statements te komen!

Echt ik kots van dat soort winkeliers! Ik koop daar in iedergeval niets!

Verder is het inderdaad zo dat er in bepaalde gevallen een bijdrage van de consument gevraagt kan worden. Maar eerder enkele tientjes dan wat anders. Maar ook daar zou ik niet snel akkoord mee gaan.

Kijk ook eens op: http://www.staiksterk.nl

@TS: heb je al een shop-survey ingevuld?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 10:21 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt mij duidelijk. Email en telefoon zijn voor afspraken maken nu taboe, de aangetekende brief is nu het middel. Meldt je probleem per aangetekende brief bij De Laptopper, maak aanspraak op je wettelijke garantie en eis in eerste instantie herstel van het product. Een termijn stellen hoeft niet, op grond van de wet moet de verkoper binnen een redelijke termijn reageren op je verzoek. Let op dat je eventuele verzendkosten niet verschuldigd bent, het betreft immers een garantieafhandeling. Die komt voor rekening en risico van de verkoper. Eventuele vervolgstappen volgen later wel.

In het algemeen, een 2 jaars termijn kent de Nederlandse wet niet. hass_m geeft de in Nederland geldende regel al goed weer, de 2 jaars termijn zit daar wel 'ingebakken'. Met leveranciersgarantie heb je niet zo snel te maken. Een leverancier/fabrikant is niet verplicht om garantie te leveren. Alles wat je van de leverancier aan garantie krijgt is mooi meegenomen. Het is de verkoper die moet voldoen aan de conformiteitseis (de wettelijke garantie) dus als je niet meer bij de leverancier terecht kan, zal je dit bij de verkoper moeten doen. Met een aanschafprijs van €3800 voor zo'n laptop is ook een rondje kantonrechter echt geen luchtkasteel als de verkoper je niet verder wil helpen.

Ik wil verder iedereen vragen om niet bovenop gekkengetal te springen. Het getuigt van durf om te reageren op een sluimerend conflict in een forum vol consumenten. Laten we deze nuttige contactlijn niet bij voorbaat verpesten.

• Iblies
was bedoeld als reactie op TD-er

Deze regeling is officieel ingevoerd op 1 mei 2003, maar de nederlandse wetgeving hield hier al langer rekening mee. http://www.justitie.nl/pu...0538&SourcePageID=27956#1

Ten tweede, hasse-m, pas je post eens aan, als je zo begint ga je alleen achteruit.

[ Voor 21% gewijzigd door Iblies op 30-09-2003 10:36 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De enige wezenlijke veranderingen zijn de regeling van het fabrikanten garantiebewijs en de 6 maanden termijn na aankoop waarbinnen het stukgaan van het product vermoed wordt dat het product niet aan de conformiteitseis voldoet.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik baal een beetje van de mensen die het gelijk opnemen voor de 'tweaker'/tsser;

de tser komt aan met een zielig verhaal van 'laptop stuk en niemand wil mij helpen' terwijl -zoals aangegeven - de laptopper heeft aangegeven te willen bemiddelen.

ik had ook niet verwacht dan de laptopper de ts-er zou hebben laten stikken omdat ze qua service en naam heel erg hoog aangeschreven staan.

Ik ben het eens dat de laptopper wel erg zwart afgeschilderd word.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Vul in:
uw naam
Adres
Vul in:
bedrijfsnaam
Adres
(vul in datum)

Geachte heer, mevrouw,

Op (vul in datum) heb ik een (product) bij uw bedrijf:
(vul naam en adres van bedrijf in)

gekocht.

(omschrijf hier kort en duidelijk uw klacht)

Op (vul in datum) is (product) kapot gegaan.
Dit had gezien de aard van dit product, uw informatie daarover en de producteigenschappen niet mogen gebeuren.

(product) is normaal gebruikt en ik mag daarom verwachten dat (product) nog steeds goed zou moeten functioneren.

Daarom doe ik hierbij een beroep op de wettelijke garantie die ik volgens artikel 17 Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek heb op mijn (product).

Op grond van artikel 21 Boek 7 Burgerlijk Wetboek verwacht ik dat u mijn (product) repareert, vervangt of mij op een andere manier tegemoet komt.

Ik verzoek u binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief,

(uw naam)

(opmerking: stuur eventueel uw aankoopbon mee.)

Verwijderd

Goede brief! Ook de link van Iblies bevat goede informatie!

Eigenlijk wachten we hier nu op de reactie van de laptopper. De wet is nu voor een ieder duidelijk, resteert alleen de reactie van de laptopper of die het product nu kosteloos en onder geen enkel voorbehoud gaan repareren/vervangen.

@meastromusjdsfsdf: Ik vind dat het nogal mee valt met het zwart afschilderen van de laptopper hier. Ze hebben zelfs de kans om aan te tonen dat ze een 'goede winkel' zijn! Verder is aan de inhoud van de 1e reactie van de laptopper toch wel duidelijk te zien dat de laptopper onder de categorie "ik lap de wet aan mijn laars en eenmaal verkocht is niet meer komen zeuren" winkels hoort. Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat het een vergissing was en dat ze het in de volgende post even 'recht' zetten.

@TS: Dus wel die brief binnen 2 maanden na optreden defect versturen he!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 11:20 ]

Verwijderd

Nogmaals: we wachten af totdat we de laptop hebben ontvangen en ik weet zeker dat we hier op een normale manier uit zullen komen.

Sony is als fabrikant niet echt geweldig in het meedenken met de leverancier en eindgebruiker.
Ter illustratie: onlangs een klant die een keer of 5 zijn laptop naar Sony had gestuurd omdat er telkens iets mis mee was. Die was het zo zat, wat natuurlijk begrijpelijk is, dat hij met ons contact heeft opgenomen. Wij hebben hem toen het bedrag beschikbaar gesteld van de aankoopprijs van de Sony laptop en heeft toen "gewoon" een geheel nieuwe laptop van ons ontvangen. Helaas worden dat soort ervaringen niet met andere eindgebruikers gedeeld.

Ik ga ons hier absoluut niet lopen promoten, baseer echter liever op feiten dan op veronderstellingen..........

Wordt vervolgd!

De Laptopper

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 11:32:
Sony is als fabrikant niet echt geweldig in het meedenken met de leverancier en eindgebruiker.
Vertel je baas dat ie eens naar 7:25 BW moet kijken. De beknelde detaillist hoeft allang niet meer te bestaan, zolang hij zijn mond maar opentrekt.
Artikel 7:25 BW
1.
Heeft de koper, in geval van een tekortkoming als bedoeld in artikel 24, een of meer van zijn rechten ter zake van die tekortkoming tegen de verkoper uitgeoefend, dan heeft de verkoper recht op schadevergoeding jegens degene van wie hij de zaak heeft gekocht, mits ook deze bij die overeenkomst in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf heeft gehandeld. Kosten ter zake van verweer worden slechts vergoed voor zover zij in redelijkheid door de verkoper zijn gemaakt.
2.
Van lid 1 kan niet ten nadele van de verkoper worden afgeweken.
Dit wettelijke regresrecht van de verkoper op de fabrikant slaat dan ook onverbiddelijk elke grond weg onder een verweer dat de verkoper zijn schade niet bij de fabrikant zou kunnen halen.

Nederlandsche winkeliers, ontwaakt!

:+

• cheiron
  • Laatst online: 20-02 19:15
Tenslotte vind ik het een beetje kinderachtig om op deze manier onze naam zomaar te grabbel te gooien
Preach what you pray... :?

Flickr PSN ID= cheironnl

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Waarom gaat de TS nu niet met de laptop terug naar de Laptopper zoals ze aangeven? Zo te lezen willen ze daar heus wel meewerken. Ik zou als detailhandel iig ook niet reageren op al de negatieve posts hier. Laat de TS ook eens laten zien dat het hier misschien toch nog een positief verhaal kan worden.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:17

DJT

Leknaas schreef op 29 September 2003 @ 18:20: "....heeft een of ander goedkoop geheugen erin geflikkerd (merk Hynix) en die geheugenkaart is dus naar de kloote..."
Hynix is toch één van de grotere spelers op het gebied van geheugen hoor. :?

Sterker nog: 4e in de ranglijst van geheugenfabrikanten.

Bron: nieuws: Samsung blijft grootste geheugenproducent ter wereld

Verwijderd

[quote]Iblies schreef op 29 September 2003 @ 18:39:
Klopt inderdaad, maar dan is is het de keus van de leverancier om vrijwillig over te gaan naar reperatie. 9 van de 10 keer dat de leverancier zegt, amehoela en dat je het via de rechter moet uitspelen.
En dan kan er een vuil spelletje met je worden gespeelt, eerst arrondissement, kost tijd en geld, kan de tegenpartij verstek laten gaan -> rechter oordeelt in jouw voordeel. Zij gaan in beroep, kost jouw weer geld, advocaat en tijd, dan ben je weer een half jaar verder.
En de meeste grote bedrijven zijn verzekerd voor dit soort zaakjes, of hebben een eigen afdeling met juristen/advocaten dus het kost ze geen cent. quote]
athlonkmf schreef op 29 september 2003 @ 18:23:
Ze kunnen je een garantie geven van 3 dagen, als een stuk apparatuur redelijkerwijzer veel langer dan de garantieperiode kaduuk gaat, zullen ze dit toch kostenloos of tenminste met flinke korting moeten repareren.
Aldus de consumentenbond dan.

Je kan dus juridisch zeker wel wat doen. Een geheugenbank kan niet "verslijten" of zo.
Dit klopt inderdaad, temeer omdat sony heeft aangegeven dat het niet normaal is dat dit gebeurt, als je dit zwart op wit hebt staan sta je al een stuk sterker. Ik zou alleen niet meteen naar de rechter stappen, probeer eerst via een overkoepelende brancheorganisatie de schade te verhalen, of via de consumentenbond of eventueel een tvprogramma als kassa of radar. Ala je er niet meteen met de fabrikant uitkomt moet je er wel rekening mee houden dat dit lang gaat duren, en het maar de vraag is of dat je uiteindelijk echt gelijk krijgt

Verwijderd

@TS: Ga als de sodemieter naar die winkel en post daarna hier de aangeboden oplossing!

• motormuisje
Ja hop naar de laptopper :P

Gewoon rustig met die gasten praten voor ze met nog meer illustratie's komen.

Laptopper .... Als een fabrikant beslist minder garantie te bieden dan moet jij overwegen of je hun product nog wil verkopen.
En in mijn ogen is een laptop en een computer wel degelijk een consumenten product, wat moet ik er anders mee ???

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, heb er wel een goed gevoel bij.

P.s.

Moet nog wel zeggen dat het vreemd is dat geheugen (wat wel een goed merk is) na 1 jaar gebruik doorbrand 8)

[ Voor 13% gewijzigd door motormuisje op 30-09-2003 20:33 ]

• Leknaas
Ok ik ben weer aan de beurt. Na een paar reacties gelezen te hebben en de laptop heb laten controleren bij een lokale computerzaak ben ik zelf ook wat wijzer.

Mijn lokale computerwinkel heeft het apparaat doorzocht, zij komen met de conclusie dat de Hynix kaart stuk is, door slijtage of wathever, de laptop was nog nooit open geweest.

En ikzelf dacht ook aan de slot toen de winkelier mij vertelde dat de geheugenbank beschadigt is. Echter schijnt er een interne geheugenbank in te zitten, en deze maakt niet goed contact met het moederbord.

Het plaatsen / vervangen van geheugen gebeurt bij laptops van sony door een schroefje los te draaien onderin, daardoor komt er een luikje los, en je ziet daarin aléén maar de twee geheugenslots zitten. Het geheugen kun je dmv een kliksysteempje reuze makkelijk vervangen, fouten maken is volgens mij onmogelijk. Dus de laptopper kan hierbij ook geen fout gemaakt hebben, en ik dus ook niet.

De lokale winkelier vertelde mij dat ik beter een brief naar sony kon sturen, en dat ik in deze brief sony wees op de europese wetgeving van 2 jaar garantie.

Zal ik dat dan maar proberen? of is het officieel de zaak dat de laptopper dit goed afhandeld.
Zelf denk ik en vind ik dat het probleem bij sony ligt, de laptopper kan er niks aan doen dat sony de geheugenbank slecht heeft gefrabiceerd.

--- edit
p.s. ik zal zeker over de afloop berichten, en al helemaal als het allemaal perfect wordt afgerond. Ere wie ere toekomt !

Kweet niet wat er mee is met de geheugenkaart, ik zie er niets aan, totaal niets, dus doorgefikt lijkt me stug.
Bij deze neem ik terug dat Hynix een goedkoop merkje is, neemt niet weg dat ik er nog nooit van gehoord heb, maar dat ligt dan aan mij ;)

Heb nog geen shop-servey ingevuld, dat doe ik wel als alles is afgerond, of als er geen uitgangsmogelijkheden meer zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Leknaas op 30-09-2003 21:21 ]

undefined

• richard_kraal
nou wordt het al duidelijker.........

kijk geheugen is zowieso gevoelig, en onboard geheugen (begrijp ik hieruit) is niet te vervangen helaas..., Leknaas, volgende keer moet je eerst een duidelijk verhaal hebben, hierdoor kunnen wij (als Topic repliers) beter reageren

als je het mij zou vragen heeft je laptop gewoon een opdonder gehad en is daardoor je geheugen naar z'n grootje gegaan.

[offtopic]
ik HAAT merken die onboard memory op d'r mainboard proppen, al te vaak narigheid meegehad, zowel bij problemen/garantie als het upgraden :(

[ontopic/advies]
probeer eens rustig mensen met de laptopper te praten/rond de tafel te gaan zitten, misschien komt daar nog iets moois uit

• Leknaas
Een ding zeker, het apparaat heeft geen opdonder gehad, ik was er de laatste weken wel érg veel mee aan het werken, maar das gewoon op kantoor waar dat ding mooi rustig stil staat. Halverwege de dag liep ie gewoon helemaal vast, en ging ie niet meer aan.

In eerste instantie dacht ik dus dat dat ding naar de himalaya was doordat er "goedkoop" geheugen bij was gezet. Dit blijkt echter goed geheugen te zijn, en hierbij valt niets te verwijzen aan de laptopper.

Wat ik wél heel raar vind en ook niet begrijp is dat én de geheugenkaart kapot is, en de interne geheugenbank (vraag me niet wat het is), en dat tegelijk. Ik moet denk ik weer eens bellen naar mijn lokale computerboer om alles tot in details uit te leggen, ik dacht dat ik alles begreep, maar er rijzen steeds meer vragen.

Het probleem is ook dat je niet goed weet waar je met je probleem naartoe moet, dat ding is van sony, in principe kan de laptopper er ook niet mee doen dan er naar kijken. De kast open draaien mogen ze volgens mij niet, das alleen weggelegd voor sony, LIJKT mij.

De laptopper heeft aangeboden om een nieuw geheugen er in te zetten, dat kan wel zijn, vind ik helemaal top, maar dat hou ik nog wel even achter de hand, ik heb nu toch nog niks aan een nieuw geheugen. Eerst maar eens kijken hoe we de interne geheugenbank fixen.

Kortom het is allemaal veel uitzoeken, en dat gaat allemaal niet snel als je weinig tijd hebt.
Maar we komen er wel uit. denk ik, hoop ik, ik heb in ieder geval al heééel veel tips

@de-laptopper: Inderdaad is aangeboden om de laptop op te sturen, en er zou naar gekeken worden welke mogelijkheden er waren, maar er is niets gezegd van versoepeling van de garantietijd of iets dergelijks. Er is ook aangeboden om 512mb geheugen in één slot te duwen, echter zoals eerder vermeld is dit geen optie (conform sony).
De-laptopper zelf kan de geheugenbank niet fixen (naar mijn inzicht) dus blijft een probleem van sony. Als ze nou zeiden van stuur maar op en wij spelen het door naar sony, ok, dan zien we wel weer verder.

Zelf ben ik nog aan het denken wat ik het beste kan doen, of naar sony, of naar de laptopper, kzal morgen wel een belletje plegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Leknaas op 30-09-2003 22:42 ]

undefined

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat ik dan niet snap:
Je koopt dat ding bij de laptopper, als je gebruik wilt maken van garantie dan zal je toch over het algemeen terug moeten naar de laptopper.
Als zij er graag nieuw geheugen in zetten en het werkt dan wel naar behoren, prima toch? Als zij er nieuw geheugen in zetten en er achter komen dat dat het niet was, dan moeten ze verder gaan met repareren.
Verder moet je er rekening mee houden dat die 2-jaars regel van de EU nog niet zo heel lang geldt in Nederland en dan vast ook nog niet met terugwerkende kracht...

Dat neemt niet weg dat je gewoon recht hebt op een redelijke levensduur van je apparaat en als ie voor die tijd stuk gaat recht hebt op op zijn minst korting bij een reparatie.
Anyway, laat het lekker aan de laptopper over om te bepalen wat zij wel en niet kunnen repareren. Zolang jij maar een werkend product terugkrijgt lijkt me er niets aan de hand mee?

Verwijderd

ja maar wat voor merk moederbord zit er in.
daar zit toch meestal meer dan een jaar garantie op???

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je koopt een laptop als één product, dan boeit het niet wat voor garantieregeling er op het moederbord zit. Tenzij de laptopverkoper zegt dat er bij problemen aan het mobo andere (langere) tijden gelden...

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 01-10-2003 10:37 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

ACM schreef op 01 October 2003 @ 09:55:
Verder moet je er rekening mee houden dat die 2-jaars regel van de EU nog niet zo heel lang geldt in Nederland en dan vast ook nog niet met terugwerkende kracht...
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. In Nederland is die 2 jaar regeling helemaal niet in de wet gekomen. De 2 jaarsregeling staat zelfs niet eens in de desbetreffende EU richtlijn ;)

Dit is de richtlijn in het Nederlands:
http://eerstekamer.cust.p...00/d/278/w27809pb9944.pdf

In artikel 5 staat het bewuste artikel over de 2 jaar:
Artikel 5
Term¶nen
1. De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer
het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een
termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen.
Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde
rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt,
kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf
de aflevering.
Nu denk je dat die 2 jaar daar keihard staat. Echter, het artikel moet je niet zo uitleggen. Het geeft alleen maar een termijn aan waarbinnen de verkoper aansprakelijk is, niet dat hij aansprakelijk is. Anders zou het lid 3 van artikel 5 mosterd na de maaltijd zijn:
3. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming
binnen een termijn van zes maanden vanaf de aflevering van de
goederen, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden
dat dit gebrek bestond op het tijdstip van aflevering tenzij dit
vermoeden onverenigbaar is met de aard van de goederen of
met de aard van het gebrek aan overeenstemming.
Als lid 1 al bedoelt de verkoper hoe dan ook aansprakelijk te stellen, heb je lid 3 niet meer nodig. Deze 2 jaar uit lid 1 is door veel mensen verkeerd uitgelegd en ook uitgebreid verkeerd in de media gekomen. We hebben wel (minimaal) een 2 jaars termijn, maar automatische aansprakelijkheid binnen 2 jaar, dat wil dit lid niet bewerkstelligen.

De omkering van de bewijslast staat nu dus ook in de Nederlandse wet. De 2 jaars termijn niet, omdat ons parlement aangaf dat het al geldende conformiteitsvereiste er al voor zorgde dat je als koper minimaal 2 jaar lang bij de vekoper aan kan kloppen.

Overigens een mooie toevoeging aan deze discussie is de volgende quote uit de richtlijn:
Atikel 3 id 4
De term „kosteloos” in de leden 2 en 3 heeft betrekking
op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in
overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending,
loon en materiaal.
Hieruit blijkt zeer expliciet dat je bij een garantieafhandeling door de verkoper als koper (mede) niet voor de verzendkosten op hoeft te draaien.

• motormuisje
En na alles te lezen snap ik weer iets niet ....

Wie gaat er nu met zijn product naar een lokale computer boer ????? Je hebt garantie bij hun en of bij Sony niet bij de melkboer !!!!

Kom op in de benen bel de Laptopper op leg je verhaal netjes uit, hun kijken na ontvangst ernaar en spelen hem eventueel voor jou door naar Sony.

• Iblies
Als reactie op wekkel,

* Iblies zegt eerst een reactie voor mezelf
|:( druk eens op f11 voordat je leest, je bent de helft vergeten.
---------------------------------------------------

er is geen 2-jaars regel ingevoerd in Nederland simpelweg omdat de wet (eerder rechtuitspraak) hier al in voorzag.
Dit is nog later geconfirmeerd door de minister en kun je nalezen in een van toelichting geloof ik.

Boek 7 titel 1 afdeling 3 (Bijzondere gevolgen van niet-nakoming van de verplichtingen van de verkoper) is in principe 'tijdloos'. Van een wasmachine kun je onder normale omstandigheden verwachten dat deze het enkele jaren doet zonder dat deze kapot gaat. Als hierbij de twee-jaars regel zou invoeren en hij gaat kapot in het derde jaar als gevolg van een fout waar je helemaal buiten staat, dan zou dat betekenen dat je nergens aanspraak meer op hebt, dus die wetsregel zou dan een een beperking betekenen op het bestaande recht.
De wet (rechter) gaat dus uit van het gemiddeld levensduur van het object, en houdt dan nog rekening mee dat apparaten eerder kapot gaan, of het wel opweegt om te reparen etc etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Iblies op 01-10-2003 20:20 ]

• Leknaas
Vandaag met de laptopper gebeld, ze verweten mij om naar de lokale computerwinkel te gaan. In hun ogen wel logisch lijkt mij, maar vanuit mijn perspectief zie ik het anders.

In eerste instantie gaf de laptopper mij het service nummer van sony, deze vroegen om naar het geheugen te kijken en indien er een ander geheugen dan het "sony" geheugen in zat, deze te verwijderen.

Nadat ik de hynix er uit heb gehaald werkte ie weer redelijk maar niet stabiel, toen heb ik verschillende opties geprobeerd met de geheugenkaarten, dan alleen samsung, in een anders slot, dan de hynix eerst in de 1e slot , dan in de 2e enz... De ene keer deed ie het wel (opstarten en vastlopen) de andere keer deed ie niks. Er viel in ieder geval geen systeem in te ontdekken.

Dus WAT er mis was op dat moment was totaal onduidelijk, dat het aan het geheugen lag dat wist ik, maar welk geheugen en hoe en wat, dat wist ik niet. Een vriend van mij zei toen dat ik de geheugenkaarten kon laten na-checken bij zowat iedere computerzaak, en dat heb ik dus ook laten doen.

De reden dat ik na de computerwinkel ben gegaan is dus dat ik zelf duidelijkheid wou krijgen waar en vooral bij wie de fout nu lag, bij de laptopper of bij sony.

Maar ik heb vandaag gebeld, ik stuur hem op, laat hem hun nog een keer onderzoeken, en dan hoor ik wel wat de mogelijkheden zijn. Toezeggingen heb ik uiteraard nog niet gekregen. Maar dat zien we wel als het zo ver is.

Mzzls

[ Voor 4% gewijzigd door Leknaas op 01-10-2003 20:32 ]

undefined

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Iblies schreef op 01 October 2003 @ 20:12:
Boek 7 titel 1 afdeling 3 (Bijzondere gevolgen van niet-nakoming van de verplichtingen van de verkoper) is in principe 'tijdloos'. Van een wasmachine kun je onder normale omstandigheden verwachten dat deze het enkele jaren doet zonder dat deze kapot gaat. Als hierbij de twee-jaars regel zou invoeren en hij gaat kapot in het derde jaar als gevolg van een fout waar je helemaal buiten staat, dan zou dat betekenen dat je nergens aanspraak meer op hebt, dus die wetsregel zou dan een een beperking betekenen op het bestaande recht.
Het is een minimum richtlijn, vandaar ;)

Verwijderd

@TS, wat ben jij een ontzettende stomme domkop zeg (sorry, maar dat moet even gezegt worden hoor)! Lezen is wel erg moeilijk. Volg de links eens die gegeven zijn, lees het eens aandachtig door man! Ik zal even kort samenvatten wat ik bedoel:

1) Je hebt helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets, met Sony te maken! Je bent met hun geen enkele overeenkomst aangegaan en Sony hoeft derhalve helemaal niets te doen!
2) De Laptopper wil je probleem oplossen en jij wil daar niet op in gaan!
3) Je brengt de laptop naar een computerboer die ook niet weet hoe de wet is en geeft daarmee de laptopper een extra stok om je te slaan!
4) Je zit er te veel met je eigen vingers aan, ERG onverstandig nu je nog gewoon recht hebt op garantie!

Man als je gewoon geen nieuw/gerepareerd noteboek wilt hebben, zeg dat dan gelijk, dan proberen we je geen goede adviezen te geven, dan zullen we ons best doen dingen te bedenken die je vooral niet moet doen! Heb je al geprobeerd of ie het misschien wel doet als je hem onder water houdt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 09:21 ]

• Leknaas
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 09:20:
@TS, wat ben jij een ontzettende stomme domkop zeg (sorry, maar dat moet even gezegt worden hoor)! Lezen is wel erg moeilijk. Volg de links eens die gegeven zijn, lees het eens aandachtig door man! Ik zal even kort samenvatten wat ik bedoel...
ik zeg toch dat ik hem ga opsturen....

undefined

Verwijderd

Dan zal ie onderhand wel binnenzijn bij de laptopper, niet? Nou, wat is de oplossing nu dan??

Verwijderd

lekker als je een topic begint en vervolgens niet laat weten hoe het is afgelopen!

Verwijderd

ik kan een noteboek van sony kopen fs115b met 2 jaar garantie omdat de inkoper hem in duitsland heeft ingekocht (wel met ned. windows XP). het schijnt dat je dan wel gebruik kunt maken van de garantie helpdesk van de ned sony. Heeft iemand hier ervaringen mee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- oude topics alleen omhoogschoppen als je iets informatieft toe te voegen hebt, niet zomaar met nog een vraag
- jouw vraag is toch al off-topic hier
- het is de bedoeling dat je zelf dingen uitzoekt. Waarom hier een loze vraag stellen die je zelf kunt beantwoorden met een telefoontje naar Sony NL
- steek wat meer moeite in je posts, het is onbeleefd meer inspanning te vragen van anderen dan je zelf levert.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.