genaaid door zonnet, verlenging kost 39euro/mnd ipv 34

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biazz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 19:26
Ik kreeg zojuist een factuur van zonnet voor adsl (family) voor de volgende 12 maanden. Wat blijkt, moet ik 39euro/maand blijven betalen (in halfjaarlijkse termijnen). Dat terwijl het abbo op dit moment maar 34 euro/maand kost (en ook nog ns 50% sneller is). Dat is toch belachelijk!!! Ik had in alle redelijkheid verondersteld dat voor de verlenging de huidige termen zouden gelden.

Hebben meer mensen dit probleem, vinden jullie dit redelijk... zin om samen zonnet te dagvaarden. Misbruikte zon gebruikers laat van uw horen!!!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
34 euro/maand is denk ik het actietarief.

• Biazz
nee hoor, 34euro/maand is het normale tarief. Actie is 29euro/maand met zontel ofzow. zie:
http://zonnet.nl/breedband/br_prijs_breedb.html

Verwijderd

die family van 34,- in de maand is volgens mij geen actie maar de normale prijs.
En hoe bedoel je, dat ie 50% sneller is/was??

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

als je je contract verlengt ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden en dus ook de nieuwe prijzen, jammer maar helaas

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het maandbedrag voor Zon Breedband Basis (€ 44,95) geldt voor de eerste 12 maanden. Daarna worden de dan geldende tarieven in rekening gebracht.
Bij Zon Basis stond dit iig.

Verwijderd

DoD maar hoe kun je dan meer moeten betalen dan ieder ander betaald ook als die nu het abonnement afsluit??
Ik denk dat er wel vaker wat mis gaat bij Zonnet zo betaal ik voor mijn family 29,- in de maand maar van Zontel tot nu toe geen rekening of iets gezien.

• Biazz
DoD: niet dus, ik verleng mijn contract en _wil dolgraag_ akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden (nl 34euro/maand, betalen in 2 maandelijkse termijnen). Maar in plaats daarvan passen ze op mij de oude voorwaarden (van 1 jaar geleden) toe. Dat kan toch niet? Ik weet zeker dat ik, als 't ondertussen duurder zou zijn geworden, gewoon de nieuwe voorwaarden zou krijgen.

nokia6610: idd.. zoiets stond dus ook bij zon family. de 12 maanden zijn nu dus voorbij, ik ging er van uit dat voor mij de nieuwe voorwaarden zouden gaan gelden.

ik heb contact opgenomen met de consumentenbond, es even kijken wat mijn rechtspositie is... maar volgens mij is zonnet gewoon fout bezig. Zeker wat fatsoenlijke behandeling van je vaste klanten aangaat, en volgens mij ook juridisch gezien.. maarja ianal.

• Biazz
ferdivdw: met 50% sneller bedoel ik dat de download voor nieuwe klanten 768kbit is, en voor mij (vaste klant) maar 512kbit. En dat voor meer geld dus... nee zonnet, fijne provider hoor |:(

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
Biazz schreef op 29 September 2003 @ 20:37:
ferdivdw: met 50% sneller bedoel ik dat de download voor nieuwe klanten 768kbit is, en voor mij (vaste klant) maar 512kbit. En dat voor meer geld dus... nee zonnet, fijne provider hoor |:(
Dan moet je goed lezen, voor het einde van het jaar ga jij ook 768kbit...

bron: www.zonnet.nl

• Biazz
jongetje: ik heb goed gelezen, en het einde van het jaar is nog 3 maanden van ons verwijderd. In die tijd hebben nieuwe klanten dus 768 (want dat is ingegaan vanaf 10 september), en ik na 't verlengen van mijn abbo maar 512, terwijl ik meer betaal... dat vind ik onrechtvaardig, dat 't voor 't eind van het jaar aangepast wordt is mooi, maar dat doet niets af aan het feit dat ik nu meer betaal voor minder.

• jongetje
vanaf 3 november worden de eerste centrales omgezet, en vanaf dan zijn ook ongeveer de nieuwe aansluitingen gerealiseerd dus wat is je probleem? Zit je continue op je max te downloaden dat je het zo hard nodig hebt? Wees blij dat het sneller wordt voor hetzelfde geld. Wil je sneller downloaden had je een ander abbo moeten nemen. Bijv. Demon, dan heb je voor €5,- p.m. meer 1MB verbinding....

• Biazz
jongentje schreef op 30 September 2003 @ 07:55:
vanaf 3 november worden de eerste centrales omgezet, en vanaf dan zijn ook ongeveer de nieuwe aansluitingen gerealiseerd dus wat is je probleem?
tja.. mijn probleem lijkt me duidelijk: mijn abonnement is met een jaar verlengd (automatich) voor een onredelijk hoog bedrag. Ik had dit niet verwacht... het is normaal dat een abonnement verlengd wordt met de, op het moment van verlenging geldende prijzen. Er is van te voren niet gewaarschuwd, ik hoorde pas dat ik meer moest gaan betalen dan andere gebruikers toen het te laat was om het abonnement nog op te zeggen (nl. 1 maand voor afloop van het contract). Dat van die snelheid is niet mijn grootste probleem met Zon, dat is gewoon een extra irritatie.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Je kan er toch bar weinig aan doen, behalve je ADSL lijn opzeggen. Dan moet je wel even door de algemene voorwaarde van stilzwijgende verlenging met een jaar heen beuken ;) Volgens mij is Zonnet ook in jouw geval nog best goedkoop, dus of het wat uitmaakt?

• jongetje
Je hebt gelijk dat het onredelijk is dat zonnet jouw nog het oude, duurdere tarief rekend. Is erg onbeschoft i.d.d.

• rosstek
  • Niet online
Het antwoord van Zon op uw e-mail is:

U bent een jaarcontract aangegaan voor een vast bedrag per maand.

U kunt na een jaar aangeven dat u wilt overstappen naar de huidige prijsvorm van 29,00 euro per maand of 24,00 euro per maand in combinatie met ZonTel. Wanneer u op een andere prijsvorm wilt overstappen, vult u dan tenminste een maand voor het einde van uw jaarcontract het wijzigingsformulier in en vermeld daarbij op welke actie (met of zonder ZonTel) u over wilt stappen en stuurt u dit naar onderstaand adres.

Het wijzigingsformulier kunt u vinden op: http://www2zonnet.nl/helpdesk/docs/w_abonnement.doc

Het adres van Zon is:

Zon Nederland NV

T.a.v.: Afdeling Billing

Postbus 12022

1100 AA Amsterdam ZO

of faxnummer: 020-7507725

Uw jaarcontract is per 1 januari van dit jaar verlengd, u kunt de brief dus sturen per direct.

In de hoop u voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,

Zon Nederland NV

klantenservice@zonnet.nl
Pagina: 1