Toon posts:

Hi-8 opname capturen met tv kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hi-8 analoge camera en zou de gefilmde stukjes wel op de computer willen zetten. Ik heb geen zin om zo'n 200 euri uit tegeven voor zo'n dure bewerkingskaart. Ik hoorde laatst dat het ook kan met tv kaartjes dus nu zat ik erover te denken omdat te doen maar daar had ik nog een paar vragen over. Kan zo'n ding in dit systeem?

Pentium 3 450 mhz
32mb ram geheugen
geforce 2 32mb
hdd 10 gig

Hoe groot zijn de filmpjes die je captured? Dus hoeveel mb?
En wat is een geschikte tv kaart hiervoor?

Verwijderd

zoek iemand met een digital 8 camera, die kan hi8 toch ook lezen?
en cappen naar dv
Als je toevallig in utrecht woont, ik heb een digital 8 cam ;)

Met die pc die je daar hebt gaat het zoiezo niet lukken.
1 uurtje dv = 12 gb

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

kijk eens hier Analoog video bewerken

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik al gezien maar ik wil het eigenlijk met een goedkoop tvkaartje doen kan dat niet met m'n camera. Alles wat ik film zijn kleine stukjes vooral de skatevideo gedeelte dat wil ik dan bijv. met magix achter mekaar zetten titeltjes erbij en muziek eronder. Kan dat ook niet op m'n systeempje?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:13:
Ja die heb ik al gezien maar ik wil het eigenlijk met een goedkoop tvkaartje doen kan dat niet met m'n camera. Alles wat ik film zijn kleine stukjes vooral de skatevideo gedeelte dat wil ik dan bijv. met magix achter mekaar zetten titeltjes erbij en muziek eronder. Kan dat ook niet op m'n systeempje?
Het kan wel. Op zo'n systeem heb ik wel eens gemonteerd met Hi8 en een instapkaartje van Pinnacle. Reken wel op een slechte resolutie (maximaal 640x480). Als je dat goed genoeg vind. Koop dan wel even een beetje geheugen erbij minimaal 128mb. Dat is helemaal niet duur meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet zo'n grote resolutie als het maar een beetje duidelijk is. Wat voor instapkaartje had je dan? Was dat een tv kaart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:30:
Ik hoef niet zo'n grote resolutie als het maar een beetje duidelijk is. Wat voor instapkaartje had je dan? Was dat een tv kaart?
Volgens mij had ik toen een studio 8 zie ook: http://www.pinnaclesys.co...roduct_ID=577&Langue_ID=6

Maar je zou eigelijk even moeten kijken naar net een stapje beter een tweedehands DC-10+. Veel mensen zijn inmiddels overgestapt op DV daardoor zijn alle DC kaarten zeer goedkoop geworden. Let op de DC-10+ wordt officieel niet ondersteunt met WindowsXP.

Ik zou zeggen ga veel reviews lezen en wordt een wijzer mens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gewoon win 98 en dat blijft ook zo maar zo'n dc-10+ heb ik al voor gekeken maar ik weet niet of het verstandig is omdat via marktplaats bijv. te kopen.

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Ik zou het iig niet proberen via een tv kaartje. De kwaliteit daarvan is echt bagger (tenzij je natuurlijk gaat voor een all-in-wonder oid). Pinnacle DC-10+ heb ik ook mee gewerkt en goede ervaringen mee. Voorzover ik weet kan er weinig aan kapot gaan dus marktplaats is geen slechte optie.
Kijk ook eens bij gewone webshops: omdat iedereen overgaat op FireWire staan er soms nog goeed aanbiedingen tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn een paar goede webshops?

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Sja, ik zou zeggen kijk in de pricewatch. Je moet natuurlijk net mazzel hebben dat er ergens een aanbieding is en je moet natuurlijk wel *iets* te besteden hebben...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 21:21:
Ik heb nu gewoon win 98 en dat blijft ook zo maar zo'n dc-10+ heb ik al voor gekeken maar ik weet niet of het verstandig is omdat via marktplaats bijv. te kopen.
Er kan weinig stuk gaan aan zo'n kaart. Bovendien bij een oprechte verkoper zal de kaart altijd werkend te zien zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja of ik moet kijken op marktplaats voor een analoge editor. Iemand daar ervaring mee? Heb search gebruikt maar kon er niets over vinden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 19:31:
Ja of ik moet kijken op marktplaats voor een analoge editor. Iemand daar ervaring mee? Heb search gebruikt maar kon er niets over vinden
Op de oude analoge manier monteren is niet aan te raden.
Het is duur, groot, onhandig (je moet lineair monteren), traag en je gebruikt je pc niet meer.

Hoe goedkoop wil je het hebben dan?!? Je moet wel iets te besteden hebben natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dan een dc 10+ maar hoe groot is zo'n filmpje. Ik ga het gebruiken om skatevidz te maken. Dus meestal zo'n 30 sec. per scene. Hoe groot is een scene dan?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 16:09

BaRF

bijna kerst

ik heb al mn eerste filmpjes met een tv-kaartje en een hi8 gemaakt, in reso 354x nogiets ofzo, en dat zag er toen best uit :) Sterker nog, ik heb nu een dvd-brander, en heb wat filmpjes op dvd gezet en dat gaat gewoon tegen alle verwachtingen in :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
De resolutie hoeft niet zo hoog te zijn. Ik weetniet wat de resolutie van een vcd is? Maar zoiets is goed. Ik weet dat de grootte van het filmpje te maken heeft met de encode maar jah misschien heeft een van jullie wat info over de grootte van filmpjes met de dc 10+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:14:
De resolutie hoeft niet zo hoog te zijn. Ik weetniet wat de resolutie van een vcd is? Maar zoiets is goed. Ik weet dat de grootte van het filmpje te maken heeft met de encode maar jah misschien heeft een van jullie wat info over de grootte van filmpjes met de dc 10+
Ik heb hier een film van 4 minuten 768 x 576 is 750Mb groot. Je hebt een hd van 10 gig en je wilt filmpjes van 30sec maken. Dat gaat dus prima lukken. Je moet wel strak (lees de stukken die je echt nodig hebt) inladen natuurlijk.

Dit staat trouwens ook op de Pinnacle site.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah maarjah...........als ik al die stukjes van 30 sec aan mekaar ga maken word het wel 15 min. ofzo. Maar heb je hem dan nog ge encode? divx? of gewoon mpg?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:28:
jah maarjah...........als ik al die stukjes van 30 sec aan mekaar ga maken word het wel 15 min. ofzo. Maar heb je hem dan nog ge encode? divx? of gewoon mpg?
Mijn film van 4 min is gewoon AVI. Niet extra ge encode.
4 x 4 = 16 min
4 x 750 = 3Gig

Bovendien koop jij een DC10. Die heeft een veeel lagere resolutie. 15 minuten gaat prima lukken. Wel eerst al je spellen deleten :)

Nogmaals wil je dit precies weten de pinnacle site bevat alle gegevens.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet eens spellen :) Zijn veelste duur om te kopen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:57:
ik heb niet eens spellen :) Zijn veelste duur om te kopen :)
:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ben bang dat de computer het niet trekt omdat ik maar een pentium 3 450mhz heb met 32mb ram :(

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Geheugen upgrade is wel verstandig denk ik... :(

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een studio 400 van pinnacle? ik heb al op google gezocht maar niets bruikbaars gevonden.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 16:47:
Wat is een studio 400 van pinnacle? ik heb al op google gezocht maar niets bruikbaars gevonden.
Een studio 400 is een stukje hardware die je op de printerpoort van je WIN98 machine aansluit. op De studio 400, komt dan weer je camera met óf HI8 (met superVHS) kabel of composiet aangesloten + de audio ingang.
de studio 400 kan je signaal inlezen in een zeer lage resolutie met tijdspoor. Dit filmpje in lage resolutie ga je bewerken. Daarna ga je je video recorder aansluiten en zorgt de software ervoor dat deze wordt aan gestuurd net ozlas je camera.
Hij monteerd dus je videocamera aan de hand van jouw (guidelijn) lage resolutiefilmpje + eventuele overgangen en plant dit dan realtime op een (S-)VHS band.

(ik hoop dat je het snapt)

Ik heb eventueel nog wel ergens een studio400 liggen en mogelijk (als ie nog 100% is) te koop.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:57:
Maar ik ben bang dat de computer het niet trekt omdat ik maar een pentium 3 450mhz heb met 32mb ram :(
Dat zeg ik in m'n aller eerste post hoor :)
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:27:
[...]

Koop dan wel even een beetje geheugen erbij minimaal 128mb. Dat is helemaal niet duur meer.

Verwijderd

Topicstarter
kzal is kijken wat voor ram erin moet.............anders w8 ik wel tot we een nieuwe computer krijgen :)
Pagina: 1