The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
verder vraag ik me af of je een forum niet een postcount moet geven, evenals een user een postcount moet geven.
't ziet er iig erg MS Access' achtig uit.Tux schreef op 29 September 2003 @ 17:28:
Ik vroeg me af met welk programma je zo'n databasemodel grafisch weergeeft.
[ Voor 42% gewijzigd door gorgi_19 op 29-09-2003 17:28 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Microsoft Access 2000.Tux schreef op 29 September 2003 @ 17:28:
De postcount wilde ik doen via eengorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:28:
* gorgi_19 mist de relaties: 1:1, 1:n, n:m
verder vraag ik me af of je een forum niet een postcount moet geven, evenals een user een postcount moet geven.
1
2
3
| SELECT COUNT(postId) FROM posts WHERE userId = <zoekId> |
De relaties zijn allemaal één-op-veel relaties.
[ Voor 4% gewijzigd door Eelke Spaak op 29-09-2003 17:31 ]
[te laat]Access is dit in gemaakt.[/te laat]Tux schreef op 29 September 2003 @ 17:28:
Deze opzet lijkt me goed. Hiermee zijn volgensmij alle handelingen mogelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Hu9o op 29-09-2003 17:31 ]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ik denk dat je dan alleen niet moet gaan zeuren dat je forum erg traaaaaaaaaaaaag gaat worden....Vladimir G. schreef op 29 September 2003 @ 17:30:
De postcount wilde ik doen via een
SQL:
1 2 3 SELECT COUNT(postId) FROM posts WHERE userId = <zoekId>
De relaties zijn allemaal één-op-veel relaties.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ja hoor.. Visio vind ik bijvoorbeeld ook een erg geschikt programma er voor.Tux schreef op 29 September 2003 @ 17:34:
Zijn er geen programma's voor andere Databases (MySQL bijvoorbeeld) waarmee je het model overzichtelijk kan visualiseren?
slotjes lijken met statussen van topics. Evenals stickie's, open en gesloten. Een ban kan je imho opvatten als een userright..DrFrankenstoner schreef op 29 September 2003 @ 17:37:
is het misschien wij om eerst eens alle opties hier op GoT te bekijken en die er in te sleutelen? Denk bijvoorbeeld eens aan grappen als slotjes en bans. Daarnaast kan je natuurlijk ook een aantal forums downloaden en de database structuur bekijken (zoek maar eens op phpfreaks of freshmeat, er bestaan ladingen forums)
helemaal eens, ik zie alleen geen topic status (of ben ik scheel)gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:38:
[...]
slotjes lijken met statussen van topics. Evenals stickie's, open en gesloten. Een ban kan je imho opvatten als een userright..Om hier een apart veld voor aan te maken, lijkt me een beetje overbodig..
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
* gorgi_19 heeft ook nooit beweerd dat deze er was..DrFrankenstoner schreef op 29 September 2003 @ 17:40:
[...]
helemaal eens, ik zie alleen geen topic status (of ben ik scheel)
Trouwens, ik zou niet met een userlevelID gaan werken. Ik zou een user 1 of meerdere rollen geven. Eventueel kan je een user ook in een of meerdere groepen plaatsen.
[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 29-09-2003 17:53 ]
DrFrankenstoner schreef op 29 September 2003 @ 17:40:
[...]
helemaal eens, ik zie alleen geen topic status (of ben ik scheel)
Refresh het plaatje eens, er zijn nu dus topicstatussen toegevoegd
Die heb ik er nu bijgemaakt. Zou het slim zijn om (net als bij de userrights) een aparte tabel voor topicbewerkingen op te nemen, of zou een pregedefiniëerde lijst met statussen (locked, open, sticky, etc.) handiger zijn? Ik ga zelf voor de laatste optie.
Dat heb ik nu ook min of meer gedaan, door een userLevelId weer te koppelen aan verschillende 'rights', zoals topic openen, verwijderen, bewerken, dat soort dingen. Dit leek mij de meest verantwoorde manier om een user meerdere rechten te geven, zonder dat ik meerdere waarden in één veld hoef te zetten.gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:43:
[...]
Trouwens, ik zou niet met een userlevelID gaan werken. Ik zou een user 1 of meerdere rollen geven. Eventueel kan je een user ook in een of meerdere groepen plaatsen.
[ Voor 46% gewijzigd door Eelke Spaak op 29-09-2003 17:57 ]
Ik zou een integerwaarde geven aan een topic, welke de status weergeeft. In de code wordt deze dan enumered.Vladimir G. schreef op 29 september 2003 @ 17:53:
[...]
Die heb ik er nu bijgemaakt. Zou het slim zijn om (net als bij de userrights) een aparte tabel voor topicbewerkingen op te nemen, of zou een pregedefiniëerde lijst met statussen (locked, open, sticky, etc.) handiger zijn? Ik ga zelf voor de laatste optie.
En de userrrights ben ik achteraf gezien, zoals je boven kan lezen, het toch niet zo mee eens.. .:P
Wat is dan het nut van een UserLevelID?Vladimir G. schreef op 29 September 2003 @ 17:53:
Dat heb ik nu ook min of meer gedaan, door een userLevelId weer te koppelen aan verschillende 'rights', zoals topic openen, verwijderen, bewerken, dat soort dingen. Dit leek mij de meest verantwoorde manier om een user meerdere rechten te geven, zonder dat ik meerdere waarden in één veld hoef te zetten.
1 User heeft 0 of meerdere rollen.
Ik ben niet zo voor een enumeration van integers in de code, want dat betekent dat de interpretatie van een topicstatus code-afhankelijk is. Ik wil juist bereiken dat dat te zien is aan de database zelf; daarom heb ik een aparte tabel voor topicstatussen erbij gemaakt.gorgi_19 schreef op 29 September 2003 @ 17:54:
[...]
Ik zou een integerwaarde geven aan een topic, welke de status weergeeft. In de code wordt deze dan enumered.
Goed punt, na het eten ga ik het aanpassen.gorgi_19 schreef op 29 september 2003 @ 17:58:
[...]
Wat is dan het nut van een UserLevelID?
1 User heeft 0 of meerdere rollen.
Dat kan, maar dat is dan puur en alleen voor interne duidelijkheid, lijkt me.Vladimir G. schreef op 29 September 2003 @ 17:58:
[...]
Ik ben niet zo voor een enumeration van integers in de code, want dat betekent dat de interpretatie van een topicstatus code-afhankelijk is. Ik wil juist bereiken dat dat te zien is aan de database zelf; daarom heb ik een aparte tabel voor topicstatussen erbij gemaakt.
Je moet de omnummering sowieso nog in je code laten plaatsvinden..