Maildrop, postfix en virtuele users

Pagina: 1
Acties:

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Hoi iedereen die dit leest,

Ik heb hier een fetchmail-postfix-ldap-courier-imap server al een tijdje lang perfect draaien. Nu wil ik graag dat sommige e-mail direct geprint wordt dus dacht ik laat ik eens maildrop ertussen hangen.
Nu zou ik het liefst hebben dat maildrop geen mail dropt in de boxen alleen even filtered of hij er zelf iets mee wil.

Ik heb (zoals in een aantal howto's beschrijven) de main.cf en de master.cf van postfix aangepast:
mailbox_command = /usr/bin/maildrop -d "$USER" -f "$SENDER" "$EXTENSION"
voor main.cf en
maildrop unix - n n - - pipe
flags=R user=vmail argv=/usr/bin/maildrop -d ${recipient}
voor de master.cf (vmail is de gebruiker; ik hoop dat maildrop zo de recipient voor logname gebruikt)

ik heb alleen even een testje gedaan met het volgende in mijn maildroprc:
logfile="/var/log/maildrop.log"
if $LOGNAME eq "USER@MyDomain.nl"
{
echo "testje" | lpr -Pprinter
}

Er wordt niets gelogd, welk e-mail adres ik ook pak, er wordt ook niet voor het specifieke emailadres geprint, mail wordt wel bezorgd en als ik mail.log bekijk staat er dus dat postfix/virtual status: send dus neem ik aan dat postfix nog gewoon bezorgd.
Ik heb postfix natuurlijk gerestart en postconf geeft ook aan dat de mailbox_command gebruikt wordt.

Mijn vragen zijn nu:
- Wat doe ik verkeerd met postfix?
- Moet ik perse maildrop ook laten bezorgen? Zo ja dan zal ik dus het ldaplookups moeten instellen voor maildrop, lijkt me.
- Heeft iemand toevallig zoiets gemaakt met scripts voor de opmaak en de entries in je maildroprc of .mailfilter? Muttprint zou wel aardig kunnen maar ik print het liefst gewoon ascii (ik heb gelezen dat je dan met een oudere muttprint versie moet werken,maar die schijnt buggy te zijn) en geen hele latex base te moeten installeren om alleen e-mails wat mooier te printen.

bij voorbaat dank,

Bas