nforce 2 mobo: alleen clean install?

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb ergens gelezen dat een nforce 2 moederboard alleen draait als je daarna windows schoon installeert. Het vervangen van een moederboard in een werkende pc zou niet werken.

Lijkt me op zich vrij apart maar is dit echt zo? Kan hier en via google niets vinden.

Uiteraard is een schone installatie het beste. het is echter niet voor mijzelf en diegene die het wil gaan doen heeft pas over een maand of twee tijd om een hele nieuwe installatie te doen.

Hoop dat iemand weet of dit waar is of niet, en als het zo is waar dat staat.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt me niet. Ik zou zeggen probeer het gewoon. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
Windows xp pikt het meestal niet als je een moederbord vervangt, bij windows 9x werkt het denk ik wel, als je alle drivers er eest af gooit. Maar de beste manier blijft toch om ff opnieuw te installeren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Met windows XP krijg je misschien problemen als je een huidig bord omwisselt voor een nforce bordje met ander chipset dan voorheen. Proberen is weten. Haal vantevoren eerst zoveel mogelijk mobo drivers van je oude bord weg.

Verwijderd

het zal wel gaan hoor ;). ik ben overgestapt van een kt266a naar nforce2 mobo. Werkte wel.. maar niet optimaal. Ouwe drivers etc moesten weg. Ik zou een clean install doen. Gegarnadeerd 100% performance

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:04
Jaspov schreef op 29 September 2003 @ 17:08:
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb ergens gelezen dat een nforce 2 moederboard alleen draait als je daarna windows schoon installeert. Het vervangen van een moederboard in een werkende pc zou niet werken.

Lijkt me op zich vrij apart maar is dit echt zo? Kan hier en via google niets vinden.

Uiteraard is een schone installatie het beste. het is echter niet voor mijzelf en diegene die het wil gaan doen heeft pas over een maand of twee tijd om een hele nieuwe installatie te doen.

Hoop dat iemand weet of dit waar is of niet, en als het zo is waar dat staat.
Dan wacht die persoon toch ook gewoon 2 maanden met het erin zetten van dat mobo? Hij/zij kan toch wel een dagje missen om even Windows opnieuw te installeren?

omniscale.nl

• jaspov
Bedankt voor alle reakties. Ik maak hieruit in elk geval op dat het niet zo is dat het zeker niet gaat werken. Het proberen waard. Ging in het verleden hier ook altijd goed.

Punt is dat er voor diegene nu een leuke financiele regeling is...dus hij wil het nu kopen en vast plaatsten (zowiezo handig om dat gelijk te doen want dan kan het binnen 8 dagen nog terug). Een complete herinstall wil hij zelf doen om van te leren maar daar heeft ie wel even voor nodig...

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is idd zeer verstandig om gewoon alles opnieuw te installeren, zo weet je dat je de allerbeste performance hebt en dat je combinatie van hardware rock stable is. Maar jah dat hangt natuurlijk ook weer van een paar factoren af.

Mijn advies is dan natuurlijk ook:

Nieuw spul --> schone install (8>

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Ik heb het een maandje geleden geprobeert, en het werkt iig NIET.

ik kwam wel in de boot screen enzo, maar vanaf het moment dat windows zou moeten starten rebootte de pc

toen ik het een tweede keer probeerde deed ie het weer, maar toen zag ik een blauwe flits, en ik neem aan dat dat een blue screen was

Misschien dat je kan booten in veilige modus, en dan nforce drivers enzo installen, maar ik twijfel nog dat het dan gaat werken

en wees eerlijk, een verse windows install is ten eerste niet alleen goed voor de soepelheid en snelheid van je sys, maar het is niet eens ZO veel werk, toch?

Verwijderd

jep het zou kunnen maar werkt niet optimaal zoals er al gezegd wordt.
komt door een andere bios en opstartprotocol dus ik zou gewoon voor een clean install gaan
voordat je je ergens aan zit te ergeren 8)7

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Bij mij ging het zeker niet werken. Ik ging van KT333 naar nForce2 van Epox, Asus en Abit, maar het werkt gewoon niet foutloos. Hele hoop errors en windows vastlopers.

BTW Je kunt wel zelf Windows installen? Anders kun je het hiet vinden hoe het moet.

Verwijderd

wel een leuke grap
ik ben van een nforce 2 chipset gegaan naar een i865 chipset gedaan en dat werkte wel :D
maar van een kt400 naar een nforce 2 werkte ook maar van een kt 266 naar een nforce niet :X
heb hier zon kleine 5 a 6 mobo's liggen en heb ik allemaal even getest voor de grap (jah het is vacantie en je hebt niets te doen :P)

• jaspov
Bedankt voor alle reakties. Installeren lukt me prima, maar dit vraag ik een keer voor iemand anders. Helpt het overigens niet als je inbouwt en daarna windows over de oude installatie heen installeert? Dan zou hij de juiste hardware moeten detecteren...

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat lijkt me niet aangeraden, omdat je dan wel eens problemen kan krijgen. Ik zou gewoon een fresh install doen ;)

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Ik heb ook net een nforce 2 mobo en bij het aankoppelen van m'n oude schijven startte hij win 9x gewoon op. Natuurlijk wel gelijk de boel opnieuw geformateerd, maar 't werkt dus wel.

Verwijderd

Als het niet werkt (in mijn geval) zou je even een repair van XP kunnen draaien, en dan kan die persoon later alles op zijn gemak overnieuw doen.
Pagina: 1