Toon posts:

200gb @ PII (servertje)

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wil een 200gb hdd kopen en ik ben eens op zoek gegaan heb een leuke gevonden :) nou had ik ehm bijna besteld maar toen kwam er iemand met de opmerking 'kan jou bios dat wel aan'

ik kijken op de site van mn mobo (giga byte)
gezocht bij bios updates en nu zie ik bij de laatste update staan dat hij max een 70gb hdd aan kan...

is er nu tog nog een andere manier om toch die 200gb hdd aan te sluiten?

ik heb ook al gehoord dat het met een I/O of firewire kaartje kan.
hoe werkt dit dan en wat zou ik daar voor nodig hebben? en zijn er ook nog andere manieren ? zoals zelf een update schrijven voor de bios oid? :D

Verwijderd

Gewoon een addon kaartje van Promise oid kopen, die steek je in een PCI slot en dan zal je schijf wel gewoon gezien worden als 200GB.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Welk mobo heb je uberhaupt?
Verder zou je anders altijd tooltjes als maxblast kunnen gebruiken om de schijf voor 100% te gebruiken.

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
je kan dan een PCI ATA100 kaartje kopen, bijv deze: http://www.tweakers.net/pricewatch/19120

deze stop je in een vrij PCI slot en dan kan je daar je HD op aansluiten...simpel zat!

over zelf met de bios kloten: zou ik niet doen :)

Verwijderd

Topicstarter
ty :) dan ga ik dat doen :) nah als iemand nog een beter id heeft lemme hear it :)
btw heb de giga byte ga-6bxc met de laatste bios update (deze support 75gb hdds)

btw moet ik dan nog wel een hdd @ de ide port op mn mamaplank hangen of neit ?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Welk OS gebruik je? Als je XP, NT of Linux gebruikt, heb je niks nodig, zolang je hem als 2e schijf aansluit in je pc.
Zelf hier 6 maanden met een 120gb hd in een P1 gedraaid.

If you choose to criticise you choose your enemies

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50

w0w

Je kunt ook altijd nog een externe HD kopen, deze kun je dan aansluiten op USB of firewire, en dan werkt de 200GB ook, trouwens, welke OS heb je? Volgens mij kan windows 95 en 98 geen 200GB aan. (Maar ik kan mij vergissen natuurlijk)
btw moet ik dan nog wel een hdd @ de ide port op mn mamaplank hangen of neit ?
Als je een externe HD koopt wél, (je bios heeft immers geen boot-usb optie neem ik aan), als je een HD hangt aan een pci kaartje, hoeft dit niet

[ Voor 34% gewijzigd door w0w op 29-09-2003 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik draai windows 2000 serverfamily nah dat zit wel goed.. ik wil eigelijk maar 1 hdd in mijn pc want ik wil hem zo klein mogelijk maken :D dus is daar dat pci kaartje een goeie oplossing voor ?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

de hd moet dan aangesloten worden op het ATA kaartje, btw moet het trouwens geen ATA133 kaartje zijn als je boven de 137gig gaat?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 29 September 2003 @ 17:03:
de hd moet dan aangesloten worden op het ATA kaartje, btw moet het trouwens geen ATA133 kaartje zijn als je boven de 137gig gaat?
zowieso wil ik een 133 aangezien mn hdd ook 133 is :p

Verwijderd

was het win2k / xp en linux niet die de disk toch kunnen benaderen? zonder dat de BIOS er iets mee kan?

moet t alleen niet je boot schifj zijn d8 ik :-)

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat als een schijf 70 GB aankan, dat 200Gb dan ook wel wil. Waarom, omdat biossen uit die tijd alleen tegen de 32GB limiet aanliepen (is een wiskundige reden voor). Die 70Gb die in de info staat bij die biosupdate staat er alleen maar omdat dat op dat moment de grootste schijf was.

Ik weet bijna zeker dat 200GB gewoon gedetecteerd wordt.

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 19:00
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 17:26:
Volgens mij is het zo dat als een schijf 70 GB aankan, dat 200Gb dan ook wel wil. Waarom, omdat biossen uit die tijd alleen tegen de 32GB limiet aanliepen (is een wiskundige reden voor). Die 70Gb die in de info staat bij die biosupdate staat er alleen maar omdat dat op dat moment de grootste schijf was.

Ik weet bijna zeker dat 200GB gewoon gedetecteerd wordt.
je zit nog met de 137GB grens he.. hou daar ff rekening mee

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou eerst de HD kopen dan kijken of het werkt en als het niet werkt die kaart kopen ;)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55

makje

Professioneel prutser

De 137 GB grens is geen probleem voor hem als hij een PCI kaartje erbij koopt :) : OM FAQ

9800x3d

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord staat inderdaad gewoon in de FAQ van dit subforum. Omdat hier op GoT van jou wordt verwacht dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent door o.a. de FAQ's te doornemen en je dat overduidelijk niet hebt gedaan, gaat dit topic dicht.

Lees ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.