Toon posts:

Zonealarm poort openzetten (eMule UDP 4672 incomining)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(bestond al een draadje over, was geen oplossing gegeven en werd ook gesloten omdat ie verkeerd geplaatst was, stond ook niks over in got emule faq, nl emule faq en google)

ZoneAlarm Pro 3.0.081
eMule 30 beta

Ik heb het volgende probleem(eigenlijk werkt alles perfect aleen mn alert lijst staat vol), de inkomende pakketjes op UDP 4672 worden geblokkeerd door Zonealarm. Nu zou je denken zet alle poorten voor eMule open maar dat staan ze ook(allow acces from all ports and protocols).
In mijn alert lijst staat ook niet dat de pakketjes een destination programma hebben(eMule), kan hier het probleem liggen?
Ik kan ze wel toevoegen aan "trusted" maar dan zet ik aleen IP´s open en niet poorten, dus ook een beetje tijdverspilling.

*Weet iemand wat deze pakketjes precies zijn die via UDP poort 4672 komen?

*Indien deze pakketjes van belang weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ze gewoon verder gelaten worden?

Verwijderd

http://www.emule-project.net/faq/ports.htm (Google://emule 4672 udp)

Het is het zg. "extended eMule protocol" tbv Queue Rating en File Reask Ping

Aan/uitzetten: check de disable box in Preferences -> Connection -> UDP Port

Verwijderd

Topicstarter
Hm dat stukje had ik gister wel gelezen maar was het weer vergeten :(
Bedankt igg, al weet ik nu natuurlijk nog steeds niet hoe ik ze kan accepten met zonealarm.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 18:52 ]

Verwijderd

Luistert jouw eMule wel naar die poort ? Met een netwerkmonitor (bijv. deze : http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml ) zou je dit moeten kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat igg wel zo ingesteld en na het uitzetten van die UTP box is het probleem ook weg. Of hij ook daadwerkelijk luisterd en zo Zonealarm op de hoogte brengt zal ik asap testen, mn VNC staat nu nl niet aan. Bedankt voor het proggie, zoiets zit ook ingebouwt bij de Cygate firewall maar tja die laad niet met een paar K eMule verbindingen.