Toon posts:

[Win2000] Uitloggen-->roaming profiles deleten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-Win2000 server met AD
-Windows 2000 prof. (client)

Ik maak gebruik van roaming profiles..als user Gert Jan inlogt wil ik dat hij zijn profile haalt uit de map "\\server\DATA2\Gert Jan" (De map DATA2 in geshared)..Bij de eigenschappen van Gert Jan heb ik dus ook opgegeven dat dit zijn profilepath is..

Verder heb ik Gert Jan en de PC waarop hij werkt (WS1) in een OU gezet (OU2)..Aan deze OU heb ik policies meegegeven. De optie "Delete cached copies of roaming profiles when users logs off" heb ik enabled..

Dusssss...Als Gert Jan uitlogt op WS1 wil ik dat zijn profile op de server wordt gesaved en zijn profile op de client wordt gedelete. Zo bespaar je schijfruimte op je client..Het lijkt mij dat dit ook zou moeten gebeuren met mijn configuratie, maar dit gebeurt dus niet.. Wat doe ik fout..??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 16:09 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Misschien gebeurt dit niet ala minute maar bijvoorbeeld bij een reboot van het workstation? Verder kun je natuurlijk ook een hoop dingen redirecten zodat je zeker weet dat de gegevens op de server blijven. Dan is de rest van je profiel wel zo erg klein dat het niet meer de moeite is om te verwijderen.

Verwijderd

kijk eens in je c:\winnt\debug\usermode\userenv.log op je werkstation. Misschien kun je daar vinden wat er fout gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de logfile op mijn client staat wel een paar keer dat hij niet gelukt is mij roaming profile te deleten maar verer staat er geen info..

Na een reboot blijft het roaming profile locaal aanwezig..

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik doe alles goed zeker..??

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien volgende keer de EDIT knop gebruiken.

Zet audit eens op met name security op je client (gpedit.msc security > audit aanzetten) ik denk dat je ergens acces is denied krijgt. En uberhaupt is het wel handig om af en toe in een eventviewer te kijken want ik denk dat je er aardig wat hebt met error.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap je 1ste zin niet helemaal, en je 2de eigenlijk ook niet..Kan je het even wat duidelijk uitleggen..

O ja, sorry van het niet editten, was meer een subtiel schopje zodat jij dit topic zou zien..;)
Modbreak:
*Foei* En dat is binnen 24 uur toch echt niet de bedoeling: Netiquette #not-done enzow ;)

[ Voor 39% gewijzigd door F_J_K op 30-09-2003 19:04 ]

• djluc
Dat mag pas binnen 24 uurtjes ;)

In je policies, local security geloof ik, zorgen dat je logon events gaat loggen/auditten. Dat kun je instellen, als je niet weet hoe moet je maar eens een boekje kopen :) (heb ik overigens ook nooit gedaan, daar is het te duidelijk voor)

Die 2de regel lijkt me toch wel heel erg duidelijk he, altijd controleren in je logboeken of er dingen fout zijn gegaan zodat je ze op kunt lossen.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 30 september 2003 @ 16:15:
Dat mag pas binnen 24 uurtjes ;)

In je policies, local security geloof ik, zorgen dat je logon events gaat loggen/auditten. Dat kun je instellen,a ls je niet weet hoe moet je maar eens een boekje kopen :) (heb ik overigens ook nooit gedaan, daar is het te duidelijk voor)

Die 2de regel lijkt me toch wel heel erg duidelijk he, altijd controleren in je logboeken of er dingen fout zijn gegaan zodat je ze op kunt lossen.
Logboeken staat helemaal niet zoveel, en al helemaal niks wat met mn profiles te maken heeft..

Wat bedoel je met "loggon events auditten/loggen"...??

• djluc
In je policy instellen 8)7
In je policies, local security geloof ik, zorgen dat je logon events gaat loggen/auditten.
Pagina: 1