Toon posts:

Geen spellen bij shared internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellozzzzz,

Is het waar dat ik bij een gedeelde kabel internetverbinding geen spellen meer kan spelen over internet??? :o

Counterstrike e.d.????

Zijn hier oplossingen voor?

Alvast bedankt......

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Met een goede router is dit geen probleem.
Als je zorgt dat NAT ondersteund wordt.

WinRoute is een voorbeeld waarmee CS en zo gewoon kan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat??????????

Router????

Ik weet nog niet eens hoe ik het moet gaan sharen, ik heb het ook nog niet aangelegd. Van mijn pa's PC naar mijn windtunnel.
Met mijn broertje kan ik al wel LAN-nen

Maar wat heb ik allemaal voor programmatuur nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nog suggesties?

A.U.B........ :o

Thnx!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Niets NAT. Gewoon win2000 op server installeren. Aanvinken dat je de kabel wilt delen en klaar. Tot nu toe (na 1 jaar) heb ik geen beperking gevonden, behalve dat ik heel af en toe een ftp-site niet op kom. Geems is geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het is gewoon thuis, geen server hiero!

Helaas, wat nu???

I.i.g. bedankt!

Verwijderd

ThePriest bedoelt zeker win2000 server i.p.v. win2k prof.

Verwijderd

SyGate van sybergen (www.sybergen.com) is misschien een optie.. Deze werkt volgens het NAT protocol en dat is bijna voor ieder spel een vereiste :) proxy werkt "niet".

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon Sygate installeren en het moet werken?? :o

Hoe werkt kabelverbinding sharen eigenlijk??

Moet ik in Sygate mijn gegevens IP e.d. invullen?

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Hello??

Nog iem. wat te vertellen?
Ik wil het graag wel weten!

:o

Verwijderd

[quote]Op zondag 03 december 2000 16:54 schreef ThePriest het volgende:
Niets NAT. Gewoon win2000 op server installeren. [/qoute]

'gewoon' installeren is niet voor iedereen zo gewoon hoor :7

• noshit
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Bovendien is dat ook NAT

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik heb ook internet gedeeld met Wingate en bij mij werkt een groot deel zoals ICQ en MSN, eindelijk, maar nu de rest nog.Weet iemand een site waar ik port maps kan vinden??
Ik weet er een, www.schointer.net/howto/sygate-maps.htm maar hierstaan niet echt ports van nieuwe spellen op. Wie kan mij helpen??

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Moet je eens kijken op fileplanet bij files voor Half_Life. Daar staat ook ergens een proxy progje bij waarmee je met meerdere pc's kunt spelen. Vraag me niet hoe het heet. Weet alleen dat ik het eens geinstalleerd heb gehad :)

tremble and despair for i am power!

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Voor spellen moet je altijd een poortje opengooien :)
Kijk vooral ff op de nieuwsgroepen van de spelletjessites, met een beetje handig zoekwerk weet je welke poort je naar je game kan mappen :)
Let wel op dat spelletjes onder windows `root' rechten hebben waarneer je win 9.x draaid en ook waarneer je het onder WINNTX.X als Admin start ben je een goede `schietschijf' >:)
Verder moet je als het ff kan je poortmapping op de gateway meteen killen als je server niet meer draait! open poorten in windows is synoniem aan een bill>:)board met de tekst "Dit is mijn private stuff ga hier vooral niet ff kijken" >:)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 16:54 schreef ThePriest het volgende:
Niets NAT. Gewoon win2000 op server installeren. Aanvinken dat je de kabel wilt delen en klaar. Tot nu toe (na 1 jaar) heb ik geen beperking gevonden, behalve dat ik heel af en toe een ftp-site niet op kom. Geems is geen probleem.
Sharing? sorry wat ben jij dom :)
Nee je shared alleen bepaalde services zoals http, ftp, smtp, pop3, ident etc. en verder niet, daarom heb ik een hardware router gekocht (UMax UGate 3000), en die is echt top of the line, port forwarding, NAT, ik kan zelfs VPN (Virtual Private Networks) opzetten! als je dat kan kan je alles wat je met een directe verbinding ook kan.

Verwijderd

[quote]
Op maandag 04 december 2000 17:11 schreef MT het volgende:
Op zondag 03 december 2000 16:54 schreef ThePriest het volgende:
Niets NAT. Gewoon win2000 op server installeren. [/qoute]

'gewoon' installeren is niet voor iedereen zo gewoon hoor :7
Als dat voor jou niet geld dan hoor je hier echt niet thuis, sorry hoor maar dat moet je blind kunnen met een hand op je rug gebonden.

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Gvd, weer die brakke cashing van netschaap :(

Mnja ff wat zinnigs hier neerplanten dan maar ;)
Microsoft maakt computers makkelijk voor de gebruiker door alles aan alles te linken!
Bijvoorbeeld in WINNT is in de netwerk omgeving alles aan alles gebonden, ook in win9.x is dit natuurlijk niet anders!
Het nadeel hiervan laat zich raden, alles staat open:(

Powered bij meergranenbrood.

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op maandag 04 december 2000 20:49 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Sharing? sorry wat ben jij dom :)
Nee je shared alleen bepaalde services zoals http, ftp, smtp, pop3, ident etc. en verder niet, daarom heb ik een hardware router gekocht (UMax UGate 3000), en die is echt top of the line, port forwarding, NAT, ik kan zelfs VPN (Virtual Private Networks) opzetten! als je dat kan kan je alles wat je met een directe verbinding ook kan.
Right. :) En bedankt. Ik hou 't simpel. Uiteraard share je bepaalde services. Maar Windows 2000 (en NEE, dit HOEFT niet Server, Advanced Server of Datacenter te zijn, ik heb Win2k Pro maandenlang probleemloos gebruikt) heeft een checkbox met "share this connection", waarbij je internet kunt delen. Als je het niet wilt, hoef je verder niets in te stellen. FTP en HTTP werken dan sowieso, net als games. Kijk, van mij hoef je het niet te geloven. Scheld mij ook rustig voor dom uit. Maar dit is EEN manier om te bereiken wat de vragensteller wil. Voor zover ik weet is dit GEEN NAT, want in dat geval is de client vrijwel volledig transparant op internet aanwezig. Dat wordt lastig, omdat je vaak maar 1 ip-adres krijgt toegewezen van je kabelmij. Daarom zit je volgens mij vast aan een server die op zijn beurt onder meerdere clients de pakketjes kan uitdelen. Maar over dit laatste weet ik te weinig om Chriet Titulaer uit te hangen. Als iemand wel weet hoe NAT met 1 IP adres op meerdere clients werkt: lemmeknow! Weltrusten! 8-)
Pagina: 1