Toon posts:

bootloader probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met het volgende euvel.
Tijdens de installatie van suse krijg ik het niet goed voorelkaar om de bootloader goed installed te krijgen, waarschijnlijk door het volgende.
Mijn bios staat zo, dat ik dus met de adapcted kaart moet booten om de scsi cdrom speler die ik nodig heb om te installeren werkzaam te krijgen.
Wil linux installen op een 9 gig scsi schijf en de bootloader op een ide schijf.
maar nu pakt die volgens mij als eerste de scsi schijf om van te loaden
en dan ziet die dus geen boatloader.

boot sequence. adapcted, floppy, ide, armd, disabled
Mainboard intel vc820.
Wat is de oplossing?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 14:57
Gebruik je LILO bootloader?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09
De bootloader installeren op de SCSI schijf die als eerste wordt geboot, of de volgorde van booten in je BIOS veranderen (okee, dan kun je daarna niet meer van die SCSI CD booten, da's wel lastig ja ....) :?

Maar het moet wel kunnen: BIOS laten staan op SCSI, linux installeren, tegen SuSE zeggen dat 'ie lilo moet installen op IDE schijf, rebooten, BIOS op IDE zetten, weer booten.

Of lilo op de SCSI schijf zetten dus :) Ik zie het probleem eigenlijk niet helemaal (behalve dat het wat omslachtig/lastig is als je een foutje maakt).

Verwijderd

Ik zie het probleem nog sterker niet..

Op de SCSI controller zet je in de BIOS van de controller de CD-boot normaal aan of uit, de PC BIOS moet dan iets van 'boot other device' toestaan. Je moet niet de bootvolgorde in de BIOS veranderen......
Hier tenminste ;)

(Overigens gebruikt SuSE grub, niet lilo.)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Is een aparte partitie voor /boot op de ide schijf niet voldoende?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

lijkt mij ook daar laad hij de kernel
Pagina: 1