[Win98] Registry beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 01:15
Totenmet afgelopen woensdag werkte mn pc prima. Toen ik hem zondag weer aanzette, echter niet meer. Het volgende is mijn probleem: windows lijkt er stellig van overtuigt te zijn dat ik net windows heb geinstalleerd, en de machine voor het eerst opstart.

Hij vraagt of ik een tour van windows 98 wil, hij heeft geen instellingen bij Outlook express meer, denkt dat office niet geinstalleerd is terwijl alle files er nog wel staan, en is al zijn links met programma's kwijt, want een dubbelklik op een mp3 of een FileMaker bestand opent de programma's niet meer.

DIt klinkt dus alsof mijn registry tamelijk zwaar beschadigd is. Weet iemand van een methode om dit te herstellen? Ik hoop nl. te voorkomen dat ik windows moet terugzetten van een (oud) image..

Hartelijk dank!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
als je een backup van je register gemaakt hebt, kun je die gewoon terugzetten. Zoek anders ff op je pc naar *.reg bestanden

• Blaurens
Dat heb ik (natuurlijk) niet recent gedaan, en ZEKER niet van het hele registry.

[ Voor 32% gewijzigd door Blaurens op 29-09-2003 15:28 ]

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
win98 maakt automatisch een backup van het register iedere keer als je de pc opstart.
zoek trouwens met de search hierzo eens op register herstellen. ik denk dat er wel wat uit rolt :)

specs

• Blaurens
Ik had gezocht, maar niet op de juiste zoektermen.. Excuus. Zal het woensdag proberen, I'll be back if it didn't work :)

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Start eens met een Command Prompt only (F8 bij starten Windows indrukken) en voer het commando scanreg /restore eens uit. Hiermee kun je backups van de registry (die bij het starten van Windows gemaakt zijn) terugzetten.
Pagina: 1