Toon posts:

WinXP: Generic host process for win32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op mijn pc bijopstarten van internet via adsl de volgende foutmelding
In Generic Host Process for win32 is een fout opgetreden en moet worden afgesloten..

Met inbellen via modem is er geen probleem..

iemand???

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:22
svchost.exe is een host programma voor programma's die alleen uit DLL's bestaan. Het kan dus een programma zijn dat een of andere fout maakt en daarmee zijn host-programma om zeep helpt. Ik raad je aan om even in msconfig (Start -> Run/Uitvoeren -> msconfig -> OK) te kijken naar de processen die bij het opstarten worden uitgevoerd.

En dan even allen non-essentiele uitvinken en dan kijken of ie wel gewoon doorloopt bij het opstarten.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Check je event logs is voor extended error reporting.

Verwijderd

Topicstarter
@ clueless: het opstarten gaat goed maar het is het starten van de internet explorer als ik verbinding maak via ADSl..

Met mijn modem heb ik geen problemen..

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
hem dat probleem heb ik dus ook, en was dus net op zoek naar een oplossing maar kan het hier nog niet erg vinden, zal even googlen

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:59
op een ander forum: start->control panel -> Performance and maintenance->system->automatic update -> turn off automatic update aanvinken.

En 2 * klikken met je muis rechtsonder op het klokje , XP heeft een functie ingebouwd waardoor je tijd auotmatisch wordt bijgewerkt via internet , dit kun je uitzetten.

Maar SERVICE.EXE ,SVCHOST.EXE mag je ook via ZOnelabs blokkeren wat Internet betreft dit zou geen problemen moeten opleveren.

Als je via HELP and SUPPORT iets probeerd op te zoeken wordt er ook geprobeerd om een internet verbinding te maken.

en bij ene "G@M3FR3@K" hielp het dus heb het hier even verandert en zal het is afwachten wattie doet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Willebeest - wat je daar voorstelt is het draaien van 'ipconfig' - dit is een standaard Windows utility welke je de configuratie van je netwerk kaart geeft - dus wat wil je daar precies mee aantonen? :)
Pagina: 1