Heyz,
Ik zit met het volgende probleem :
Ik moet een oefening maken, maar als ik een while lus gebruik in combinatie met een keypress 13 ( enter) dan vraagt hij niet meer naar nieuwe variabelen, maar neemt hij dezelfde variabel die ik de eerste keer heb ingegeven tot de while conditie is vervuld :
hoe kan ik in de while zeggen dat hij moet wachten tot ik een nieuwe enter maak in m'n textbox zodat hij met de nieuwe variabele moet de while doen?
Ik zit met het volgende probleem :
Ik moet een oefening maken, maar als ik een while lus gebruik in combinatie met een keypress 13 ( enter) dan vraagt hij niet meer naar nieuwe variabelen, maar neemt hij dezelfde variabel die ik de eerste keer heb ingegeven tot de while conditie is vervuld :
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Private Sub txtTemp_KeyPress(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles txtTemp.KeyPress If e.KeyChar = Microsoft.VisualBasic.ChrW(13) Then While ingave < dagen temp = CInt(txtTemp.Text) txtTemp.Focus() lsbDagenTemp.Items.Add(temp) temptotaal = temptotaal + temp ingave += 1 If temphoog < temp Then temphoog = temp End If If templaag > temp Then templaag = temp End If End While End Sub |
hoe kan ik in de while zeggen dat hij moet wachten tot ik een nieuwe enter maak in m'n textbox zodat hij met de nieuwe variabele moet de while doen?
[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 29-09-2003 15:04 . Reden: mooi he, [code]-tags ]