Toon posts:

[Planet Internet] Spam filter service ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zie net dat Planet Internet een gratis service heeft om spam te filteren. Op zich heel goed initiatief, maar hoe goed werkt het. Momenteel gebruik ik Mcafee Spam Killer en dit bevalt op zich best goed. Je ziet het gelijk als er mailtjes onterecht als spam worden aangeduid. Bij planet internet bewaren ze de spam 7 dagen, dus ook eventueel onterecht geblokkeerde zooi. Dat betekent dat je elke7 dagen in je webmail moet gaan kijken of alles goed is gegaan?! Of hoeft dat niet echt?? Wat zijn jullie ervaringe. Op zich scheelt het weer systeembronnen als planet de spam al filtert :P Zijn er hier mensen die al van deze service gebruik maken?

Verwijderd

Ik zit ook bij planet, maar ik heb er weinig vertrouwen in. En het is niet nodig . 4 maanden geleden ben ik begonnen aan K9 http://keir.net/k9.html
Na 40 emails beoordeeld te hebben bij de start, heb ik nooit meer een spammailtje gehad (ik krijg er 50 per dag). Deze ziet bv ook het verschil tussen ebay-massmailing spam, en ebay-notifications.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op zich wel spam, zo af en toe. Dus op zich zou het mooi zijn als planet die spam er al uit zou filteren. Ik wil alleen weten of ie niet per ongelijk persoonlijke mailtjes gaat wegfilteren. Bijv voor mn vaders werk is het niet handig als mailtjes van klanten worden weggefiltert. Vandaar mijn vraag naar ervaringen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg nooit spam en na het activeren van het filter ook niet. Blijkbaar ben ik er niet slechter van geworden ;)

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik kreeg voor het instellen van het filter veel spam en nu nog steeds. Het werkt voor geen meter dussss, voorlopig niet echt een aanrader.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik kan me ook wel voorstellen dat ze die filter niet al te streng zetten. En dat er daardoor mailtjes door blijven komen. Ik denk dat ik het maar bij mn Spam Killer houd, dan heb ik er beter zicht op wat wel en niet doorkomt.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb de spam filter van Planet wél ingesteld, hiernaast maak ik ook gebruik van Mailwasher (deze blijf ik overigens gebruiken, je weet maar nooit...). De eerste dagen na activatie, liet de filter best veel spam door, maar ik moet zeggen dat ie nu wel aardig werkt, de filter laat zo nu en dan nog steeds wel wat spam door, maar absoluut niet veel (hij laat gemiddeld denk ik 1 spam mailtje door op de 20 spam's, dus valt best mee). Ik ben wel tevreden :).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

wat jij wilt is duidelijk. maar wat een provider kan filteren is een heel erg subjectieve zaak. Uiteraard is niemand gediend van "spam", maar het lijkt mij, dat zo'n filter pas in werking treed, als er meer als x mails per x tijdsduur verzonden worden aan een aantal gebruikers op dat (in dit geval) planet-domein.

je hebt dus altijd de kans spam te ontvangen. Over het algemeen lijkt het spamfilter, wel de meest bekende spam-domeinen te filteren. Ook filteren op inhoud wordt gedaan(maar ook dan, wie bepaald wat spam is!. Filteren op het woord "sex"is geen optie, stel dat je vroeuw je mailt:'hoi schat, heb je zin in sex vanavond??'. Lullig als je dat zou missen.....

Kortom, de beste remedie is een eigen spamfilter en niet je email adres uitgevn aan "vrienden" (btw, planet stuurt jou spam naar een speciale "spam-folder"die je nog een week lang kunt bekijken via "webmail", voordat deze definitief worden verwijderd...)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

ik heb die spam aangezet hij welk bij mij wel goed hoor. vroeger kregen ik ongeveer 3 spam per dag via planet en nu zijn ze gefilterd.

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

Pagina: 1