[Linksys router] Probleem

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
De configuratie
1 Linksys WL router (net nieuw), aangesloten op mijn ADSL Ethernet Modem (Wanadoo ADSL Basic). Daarop 2 desktop-PC's aangesloten via UTP. En via wireless aangesloten mijn laptop. Maar het draadloze aspect boeit hier even niet.
Beide computers draaien winXP, en vragen een IP adres aan. Range: 192.168.1.100-102 (de Router is 1.1)
Het netwerk zelf werkt prima.

Het probleem
Ik kan op geen van beide PC's mails uploaden (smtp.wanadoo.nl), en ik kan ook geen FTP programma gebruiken om up te loaden. Het probleem zit hem niet bij Wanadoo want ik kan naar geen enkele server uploaden.
Het voortgangsbalkje blijft steken op 100% en dan gebeurt er niks meer. Bij het mail versturen net zo, en dan krijg ik na 60 seconden een time-out error.

Iemand die mij kan helpen? :)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Hmmm standaard zou dit direct moeten werken, je zou je router is een hardreset kunnen geven, anders ff kijken of er een firmware upgrade is, na de upgrade weer hardresetten en dan pas je settings toepassen.

want smtp, verkeer zou gewoon direct moeten werken, zonder bijzondere portmap questies

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Staan alle benodige poorten netjes open? :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Heb je DNS wel ingevuld?

Verwijderd

PASV mode inschakelen was bij mij de oplossing :)

Verwijderd

bij mij was de nieuwe firmware het probleem,
heb er weer een oude opgezet en weg was het probleem

ps, mijne is een befw11s4 ver 3
als je die ook heb, heb ik evt nog oude firmware voor je liggen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Zoek op de nickname alexandervisser met linksys in de titel, dat was een topic van mij, zelfde probleem, was ook een firmware kwestie, alleen ik kon zelfs niet meer poste op got.

bel linksys nederland, heb je snel iemand aan de lijn, en krijg je een oudere firmware -> probleem opgelost.

Verwijderd

Wat gebeurt er als de computer rechtstreeks aansluit op de adsl-router?
Kan je via de command-prompt wel een telnet sessie doen via poort 110?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Linksys: 0900 5465797
Pagina: 1