Toon posts:

Carmageddon 2 + elkaar niet zien in netwerk :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is volgens mij een best bekend probleem.

Het spel draait hier en bij een vriend van mij prima op nieuwe pc's met XP, alleen in netwerk zien we niet als 1 van ons een game host.

Het gaat hier om een netwerk wat op tcp/ip draait, maar we hebben ieder ook maar het IPX/SPX/NetBIOS protocol geinstalleerd.

Het netwerk krijgt hier alle info via DHCP (dus geen netwerkinstellingen hoeven ingesteld te worden).

Ik kan op de sci site alleen een exe fix voor XP vinden, maar dat is een oplossing voor als carma2 niet werkt in XP (wat het wel doet) en voor de rest blood en foreign patches. Ook in de readme.txt kan ik er niets over vinden.

En owja, het netwerk werkt prima. We kunnen bestanden uitdelen, elkaar zien in winxp, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 14:35 ]

Verwijderd

Ja, zelfde probleem hier. Nooit opgelost gekregen. :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 14:35:
Ja, zelfde probleem hier. Nooit opgelost gekregen. :(
lame is dat, ik heb het 2 jaartjes terug wel eens gefixt bij mijn ouders thuis, maar ik weet nu echt bij God niet meer hoe ;(

Ik kan wel dit vinden: http://www.tower.net.au/~robsol/carma/carm2_faq.html#LANprob

een quote hiervan:
Network games won't connect, or crash all the time.
Remember, carmageddon 2 only supports Local Area Network play only- you can't play over the internet. Your LAN must have the IPX protocol correctly installed.

Some people have had trouble with LAN play, particularly with 95/98 games. This problem is usually caused because frame types don't match. Right click Network Neighbourhood, select properties. Select IPX, click properties. Select the 'advanced' tab, then click on frame type. Set it to 802.3, set Max connections to 16 and Max sockets to 32. Click OK.
If you do this on all machines, it should solve the networking problems.

LANs also occasionally run into trouble when Windows installs the wrong driver for your network card. You can force Windows to use the drivers on the disk that came with the card, and this can correct some problems.
In Windows XP met Sp1, kan ik een frame type instellen: Ethernet 802.3, maar ik kan daar ook Internal network number en Network number invullen, waar nu alleen nog 00000000 staat :?

Ik heb nu ook nog patch 2.0 geïnstaleerd, maar nu krijg ik carma2.exe helemaal niet meer opgestart en geeft ie meteen NT-error (in welke compabiliteitsmodus ook). :(

Dankzij deze sites: http://wasted.polygonized.com/index.php, ben ik een stuk verder gekomen, maar weet ik intussen alleen dat ik een blood-versie van het spel heb, maar hoe weet ik of het een UK of US versie is :?

Daarnaast helpt het installeren van een 1.1, 1.2 of 2.0 patch (die pas werken na het installeren van de XP-patch) niet, we zien elkaar nog steeds niet :(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 15:26 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 17:42
maar hoe weet ik of het een UK of US versie is
simpel.. de uk versie heeft zombies..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 29 September 2003 @ 15:38:
[...]

simpel.. de uk versie heeft zombies..
en die euro-versie is gewoon niet Engelstalig :?

Verwijderd

jwel, euro is wel engelstalig volgens mij... ik zal eens even zoeken voor je :) (heb hem boven nog erges liggen)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is euro frans,spaans, italiaans.

Maar ik heb gewoon die us patch (1.2 en 2.0) geprobeerd, maar dat helpt dus ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen dat het komt doordat het netwerk hier dus op TCP/IP draait en de switches geen IPX doorlaten.

Er zijn wat oplossingen oude spelen met IPX dan via internet te spelen (Kali & Kahn), maar voor 1 kan ik geen crack vinden en de andere doet het niet onder NT.
Pagina: 1