Toon posts:

[.NET] Serializing probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik ben een programma aan het maken waarbij uit een XML bestand een form wordt getekend. Dus in het XML bestand wordt aangegeven van <button> en er wordt een button getekend. De achterliggende code wordt gedaan met reflection maar dat is (nog) geen probleem.

Het gaat erom, dat natuurlijk een <button> allemaal properties heeft zoals een Text, Left, Top enz... Nou is het een beetje veel werk om al die properties te herkennen en in te stellen. Dus het moet anders kunnen en wel met Serializing.

Maar nou is een eigen klasse geen probleem want daar zet je gewoon <serializeble()> voor. Maar omdat dat bij een button niet gaat, heb ik een klasse clsButton gemaakt die erft van de Button klasse (van Windows Forms).

Maar nou krijg ik dus elke keer een foutmelding bij het serializen dat hij niet kan reflecten.
Dus is het uberhaupt wel mogelijk of moet ik iets doen met de interface van serialization???

Alvast bedankt :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik denk dat je idd best de Serializatoin interface implementeert en dan de GetObjectData method oid gaat gaan implementeren.
(Je moet dan natuurlijk ook een constructor implementeren die een SerializationInfo en een StreamingContext parameter meeneemt, zodat je ook kunt deserializeren).

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik vraag me af of je die class moet inheriten en serializen. Je wilt immers alleen de attributen hebben. Wat ik me daarom ook goed voor kan stellen, is dat je een aparte class maakt, soortement van factory, welke een button returned. De verschillende properties worden bijgehouden in een interne hashtable. Bij het opvragen van deze class worden vervolgens alle properties uit de hashtable opgeroepen.

Deze class is vervolgens wel te serializen.

Met behulp van reflection kan je vervolgens wel een object ondervragen over alle properties die hij heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door gorgi_19 op 29-09-2003 14:47 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het probleem is ook juist dat het niet alleen een button is. Het zijn alle standaard controls en het liefst nog meer. Want dan moet je voor elke control dus een klasse enzo maken...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 15:41:
Ja, maar het probleem is ook juist dat het niet alleen een button is. Het zijn alle standaard controls en het liefst nog meer. Want dan moet je voor elke control dus een klasse enzo maken...
Kan je in principe ook voorkomen door middel van reflection.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo