Toon posts:

access shortcut icons op form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om op een form op wat voor manier dan ook , shortcut icons te plaatsen van bijvoorbeeld een .jpg zoals een shortcut op je desktop eruit zou zien

dus niet een icon van image document want dan kun je niet zien welke .jpg het is, ik wil dus de filename ook kunnen zien

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 13:42:
[...]zoals een shortcut op je desktop eruit zou zien[...]ik wil dus de filename ook kunnen zien
Dus wel een icon van een imagedocument, maar dan met de bestandsnaam eronder? Gewoon een tekstlabeltje eronder zetten en laten vullen met de juiste string, toch?
offtopic:
Sorry, je bent niet genomineerd voor "sterkste topicstart 2003". ;) Serieus, een iets duidelijker verhaal had je waarschijnlijk meer reacties opgeleverd.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het is niet makkelijk, maar het kan wel. Eventueel zou je via wat VBA code de icons ook nog versleepbaar, klibaar en wat dan ook kunnen maken.

MAar standaard kan het niet, dus je zult er wel het een en ander zelf voor moeten doen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik dus, ik heb ook een screenshot gekregen van een form wat ik dus moet namaken en het is dus zeker weten mogelijk maar idd niet makkelijk aangezien ik een vba kneus ben :)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

En je weet zeker dat dat form in Access is? Het lijkt mij ook heel onlogisch om in een programma een soort desktop te gaan emuleren en icons neer te zetten op een form.

Succes ermee iig.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
het is zeker weten in access, er zit namelijk ook nog een database aan gekoppeld, en het zijn denk ik bound object frames maar hoe je daar dan die icons in krijgt.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Niet iedere database is Access...

Als je zoiets moet 'emuleren' zou ik toch gewoon kleine afbeeldingen maken, plaatsen op het form en via code versleepbaar maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel dat niet elke database access is, maar als de opdrachtgever zegt dat dit ooit in access is gemaakt

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik wordt wel heel nieuwsgierig.... kan je die screenshot posten of is 't gevoelige info? Ben benieuwd hoe het er dan uitziet!

Verwijderd

Topicstarter
hoe post je een screenshot, eerst op een site zetten en dan link geven ofzo want dan kan ik dat pas vanavond doen

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je moet 'em inderdaad eerst ergens uploaden en dan met de [img] tags een link ernaartoe zetten.

Je mag 'm ook ff naar me mailen, dan zet ik hem wel in mijn tweakers.net foto-album en plaats hier een linkje.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m gemaild naar je

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hier de screenshot (klik!):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11354/thumb.jpg
En jawel, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden! Dit hebben ze gedaan met OLE velden. Die zijn aangemaakt in de tabel als gelinkte objecten. Daarna kan je op het formulier door met de rechtermuisknop in zo'n veld te klikken er een geldig bestand aan hangen. Dat wordt vervolgens met het icoon & link opgenomen in de database.

Dat is dus gelukkig lang niet zo lastig als het leek, denk dat je er zo wel uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
klopt idd, zover was ik inmiddels ook maar dan komt er alleen een image document icoon te staan en niet een shortcut met filename

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb ff een testje gemaakt, en bij mij komt het icoon er te staan van het bijbehorende programma. Je kan ook een snelkoppeling-object invoegen en het icoon wordt goed overgenomen (alleen heb ik de link-pijltjes uit staan, dus die zie je niet).

Heb je de eigenschappen van het OLE-object op je form goed staan?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11356/thumb.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt van alles geprobeerd maar krijg geen reslutaat, zou je mij dat voorbeeldje kunnen mailen? want dat is wel precies wat de bedoeling is :)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

In je in-box :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ja ik snap er helemaal niks meer van, want zelfs met de jouwe krijg ik het hetzelfde resultaat.

alleen als ik een snelkoppeling sleep naar het frame doet ie het goed, niet als ik de file zelf sleep want dan veranderd ie m automatisch in show content en zie ik de het plaatje zelf

het lukt ook alleen als ik sleep want als ik insert object doe met rechtermuisknop en dan de snelkoppling aanwijs laat ie de content weer zien

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Doe eens rechtermuisknop -> object invoegen en dan aanvinken 'als pictogram weergeven' :)

of werkt dat ook niet :( ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle properties zoals ze horen, ook het aanvinken :(, snap dus ook totaal niet waarom het nog steeds niet werkt

is er mischien iets met plug-ins die ik mis ofzo
Pagina: 1