[XP]/windows/system32/config/system beschadigd

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
sinds zondag ochtend geeft winXP bij het opstarten de melding dat /windows/system32/config/system weg/beschadigd is. met behulp van de herstelconsole heb ik vastgesteld dat ie er iig nog wel is, fixboot helpt niet, en fix mbr ook niet. deze laatste geeft wel aan dat de mbr ongeldig is, en als ik em dan toch overschrijf helpt dit niks. ik dacht dus aan bad sector op HD op de plek van de mbr, maar volgens powermax (maxtor tooltje) is de hd in orde.

kan dit probleem gefixt worden?? of wordt dit sowieso een reinstall???

ps: mocht dit probleem al eens eerder zijn langsgekomen, sorry, ik heb wel gezocht, maar kon niet echt goeie zoektermen bedenken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

met een beetje logisch nadenken had je een logische zoekterm ook nog wel zelf kunnen bedenken
zoals

"/windows/system32/config/system beschadigd"

probeer dat eens, en als je dan nog vragen kom je maar hier terug......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 20:03 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:03:
met een beetje logisch nadenken had je een logische zoekterm ook nog wel zelf kunnen bedenken
zoals

"/windows/system32/config/system beschadigd"

probeer dat eens, en als je dan nog vragen kom je maar hier terug......
Met een beetje knappe bril op had je misschien gezien dat dit topic al enorm oud is en het probleem dus ondertussen wel opgelost zal zijn :P

[ Voor 54% gewijzigd door momania op 26-01-2004 20:05 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gekke_Ui - iets vriendelijker mag wel ;)

Maar inderdaad - als je op die woorden even gezocht had, was je er achter gekomen dat dit een best veel voorkomend probleem is helaas, ook eentje die relatief moeilijk op te lossen is.

Je beste mogelijkheid is om gebruik te maken van je systeemherstel - zie even hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545 - om te zien hoe je die kan gebruiken als je Windows niet meer start :)

Dit topic is gesloten.