Toon posts:

Waar koop ik nog een p233 / socket 7 cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel van dit onderwerp zegt het eigenlijk al...

M'n moeder heeft een p233, waarvan de cooler het bijna vergeeft. Ze wil dat ik de cooler vervang, maar heb geen idee, waar ik dit nog kan vinden.

Kan me herinneren dat er ooit een adres was, waar je nog oude pc spullen, NIEUW kon kopen. Zo heb ik daar ook ooit nog een p200 processor gekocht voor iemand.

Iemand een adres voor me?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:17
ik heb voor mijn p200 een socketA koeler gebruikt, past perfect

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ze hebben vast bij de pc boer nog wat oude rotzooi liggen. Gewoon vragen. Bovendien is supersocket tot kort geleden ook nog best populair geweest, dus is er nog wel wat in de handel.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

BoAC

Memento mori

Je kan ook alleen de FAN vervangen ipv het hele blok

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Socket7/Socket370/SocketA koelers zijn compatibel :). Alleen kunnen sommige S7 koelers niet op S370/SA maar dat maakt in dit geval niet uit.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Ja... ik wil ook alleen de fan vervangen. Weet alleen niet waar ik nog zo'n fan kan krijgen....

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 13:16:
Ja... ik wil ook alleen de fan vervangen. Weet alleen niet waar ik nog zo'n fan kan krijgen....
Meet hoe groot de fan is (zal wel 40x40mm zijn) en kijk in de pricewatch/bij een shop of ze zo'n fan hebben.

Of je schroeft er een 80mm fan op. Dat koelt meestal nog beter ook en is ook stiller :Y).

tvw

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Bij Freezing Hardware (http:\\www.freezinghardware.nl) verkopen ze koelers 50x50, deze zitten meestal op socket 7

JPS

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 09:42

Mex

Neem gewoon de goedkoopste Socket A koeler die je kunt vinden, daar kun je evt de fan vanaf halen om je P233 proc passief te koelen. Op die manier koel ik hier een Celly 700 passief met een Spire WhisperRock II.

Verwijderd

Zoek idd een 80/92/120 mm, whatever, fan en fabriceer een ingenieuze constructie om het ding op te hangen. In een oude voeding ofzo zit altijd wel een 80 mm fan, die aanpak prefereer ik boven eentje kopen :).

Iets gelijkaardigs als dit dus verzinnen : (dit is een pII-266)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/data_storage/GoT/fan_cpu1.jpg

De plastic rond het koelblok slopen (maak je geen zorgen als er wat breekt, heb je toch niet meer nodig), fan eronder mikken, klaar.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

een p233 moet je toch nog prima passief kunnen koelen?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Wel met een socket A heatsink (of iets van die afmetingen), maar niet met de originele heatsink. Merk in het plaatje hierboven op dat ik de draadjes van de fan gewoon strip en dan in een molex of disk drive-kabel-geval plug en dat nog wel eens durft los te schieten met als gevolg een algehele lock-up van de pc.

Het hangt natuurlijk ook af van de airflow in je kast, maar die wilt bij een 233 nog wel eens bijzonder mager zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja... de airflow is zeker mager, maar heb inmiddels als het goed is een koelertje op de kop weten te tikken. :-)

Verwijderd

bij elke elektroboer kunnen ze je aan fannetjes helpen, ik heb een 6 cm 12volt fannetje erop gezet op 5 volt, koelt meer dan voeldoende en is nog stil ook

Verwijderd

Bij de mediamarkt moet je effe bij de pc afdeling kijken, daar zag ik ze laatst nog liggen. (media markt amsterdam, bij arena)
Pagina: 1