Domein niet vanaf alle providers bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Sinds een weekje hebben wij een linux-dns server draaien (bind) en daarmee zijn wij aan het experimenteren. Onlangs hebben wij het domein 'www.digitsupplies.nl' via SIDN overgeheveld van hccnet naar onze eigen dns server(s). Nu stuiten wij op een raar probleem. Ons domein wordt niet door alle providers geresolved. Bij xs4all gaat het bv goed:

code:
1
2
3
4
root]# ping ns1.digitsupplies.nl
PING ns1.digitsupplies.nl (213.189.5.41) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.189.5.41: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.317 ms
64 bytes from 213.189.5.41: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.204 ms

Demon en planet internet zijn niet in staat ons domein te resolven:

code:
1
2
3
root@erhnam:~# ping ns1.digitsupplies.nl
ping: unknown host ns1.digitsupplies.nl
root@erhnam:~#

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen is ? Of waar dit aan kan liggen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 29-09-2003 13:05 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Dat pobleem is zeer waarschijnlijk binnen enkele uren opgelost. Dat komt omdat niet alle providers hun zooi tegelijk updaten en dan kan het soms wat langer duren (tot ongeveer 48 uur wereldwijd).

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Volgens mij krijg je, als je domain niet geresolved kan worden, een 'unknown host' en geen timeout.

En verder: ik weet niet wanneer jullie de DNS hebben omgezet, maar er gaat even tijd overheen voordat zo'n wijziging wereldwijd gepropageerd is. Het is dus mogelijk dat je via hun dns nog bij hccnet terechtkomt - en dan is een timeout niet onlogisch...

Doe via demon/planet eens een tracert?

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 29-09-2003 13:05 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 13:04:
Dat pobleem is zeer waarschijnlijk binnen enkele uren opgelost. Dat komt omdat niet alle providers hun zooi tegelijk updaten en dan kan het soms wat langer duren (tot ongeveer 48 uur wereldwijd).
Het domein is meer dan een week geleden over geheveld. Ik weet dat de dns servers er van planet er uit hebben gelegen... Zou het daar aan kunnen liggen? En hoe zorg ik er voor dat het domein bij alle providers bekend is ?

Hier een tracert via xs4all (waar het wel werkt):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to www.digitsupplies.nl [213.189.5.41] 
over a maximum of 30 hops: 

1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  LISA [192.168.0.1] 
  2    80 ms   100 ms   111 ms  195.190.242.131 
  3    20 ms    30 ms    20 ms  32.ge-0-0-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.177] 
  4    90 ms   101 ms   100 ms  0.ge-0-3-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.2] 
  5    30 ms    20 ms    20 ms  sara.openpeering.nl [195.69.144.189] 
  6    90 ms    80 ms    90 ms  openpeering.hostlab.nl [217.170.0.42] 
  7    80 ms   110 ms   100 ms  213.189.5.41 

Trace complete.

[ Voor 38% gewijzigd door Erhnam op 29-09-2003 13:08 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Erhnam schreef op 29 September 2003 @ 13:05:
Hier een tracert via xs4all (waar het wel werkt):
(knip)
Dingen die wel werken zijn niet interessant ;) Ik wil graag weten waar die timeout vandaan komt. Letterlijk :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 14:31
Rataplan schreef op 29 september 2003 @ 13:14:
[...]
Dingen die wel werken zijn niet interessant ;) Ik wil graag weten waar die timeout vandaan komt. Letterlijk :)
Krijg je nu een unknown host (IP niet bekend) of een timeout (IP wel bekend, maar geen route)?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

mocean schreef op 29 September 2003 @ 13:19:
[...]

Krijg je nu een unknown host (IP niet bekend) of een timeout (IP wel bekend, maar geen route)?
Ik zie net dat Erhnam de topicstart heeft aangepast :? Er stond bij het demon-en-planet-pingresultaat "timeout", daar is inmiddels "unknown host" van gemaakt. Snappen doe ik het niet maar we zullen maar even op de tracert via demon/planet wachten. Anders is er toch geen zinnig woord over te zeggen.

Ik heb zelf xs4all en kan dus het correcte adres pingen en tracert'en, maar dat is dus niet interessant.

edit:
Opgelost :)

digitsupplies.nl resolved naar hetzelfde adres als ns1.digitsupplies.nl. Dit is de ultieme DNS-nono: om digitsupplies.nl te kunnen resolven, wordt aan ns1.digitsupplies.nl gevraagd wat het bijbehorende IP-adres is, en om ns1.digitsupplies.nl te kunnen vinden, moet digitsupplies.nl te vinden zijn > goto start.

(edited)
ns2.digitsupplies.nl is om dezelfde reden onbereikbaar. Het enige wat ik niet begrijp is dat xs4all ze wel vindt...

Zoek de verschillen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
; <<>> DiG 9.2.2 <<>> digitsupplies.nl @ns1.demon.nl
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 41
;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 7, ADDITIONAL: 2

;; QUESTION SECTION:
;digitsupplies.nl.              IN      A

;; AUTHORITY SECTION:
nl.                     87528   IN      NS      NS.DOMAIN-REGISTRY.nl.
nl.                     87528   IN      NS      NS2.NIC.FR.
nl.                     87528   IN      NS      NS2.DOMAIN-REGISTRY.nl.
nl.                     87528   IN      NS      NS5.DOMAIN-REGISTRY.nl.
nl.                     87528   IN      NS      SUNIC.SUNET.SE.
nl.                     87528   IN      NS      AUTH02.NS.UU.NET.
nl.                     87528   IN      NS      NS.RIPE.NET.

;; ADDITIONAL SECTION:
NS.RIPE.NET.            97163   IN      A       193.0.0.193
NS.RIPE.NET.            43986   IN      AAAA    2001:610:240:0:53::193

;; Query time: 150 msec
;; SERVER: 194.159.73.6#53(ns1.demon.nl)
;; WHEN: Mon Sep 29 13:56:59 2003
;; MSG SIZE  rcvd: 251

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
; <<>> DiG 9.2.2 <<>> digitsupplies.nl @ns1.xs4all.nl
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 41
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 2

;; QUESTION SECTION:
;digitsupplies.nl.              IN      A

;; ANSWER SECTION:
digitsupplies.nl.       86287   IN      A       213.189.5.41

;; AUTHORITY SECTION:
digitsupplies.nl.       83260   IN      NS      ns1.digitsupplies.nl.
digitsupplies.nl.       83260   IN      NS      ns2.digitsupplies.nl.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns1.digitsupplies.nl.   83260   IN      A       213.189.5.41
ns2.digitsupplies.nl.   83260   IN      A       213.84.95.227

;; Query time: 140 msec
;; SERVER: 194.109.6.66#53(ns1.xs4all.nl)
;; WHEN: Mon Sep 29 13:57:49 2003
;; MSG SIZE  rcvd: 118

edit:
En dat is post 3000 Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/henkie.gif

[ Voor 92% gewijzigd door Rataplan op 29-09-2003 14:23 ]

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Op de eerste dns server draait inderdaad een webserver, dat heb je goed gezien. www is hetzelfde adres als ns1. naast xs4all vindt bv hccnet ze ook. Een aantal providers vinden hem wel en een aantal niet. En het moet unknown host ns1.digitsupplies.nl zijn.. Ik had hem eerst iets te snel afgebroken :)

Verder een tracert vanaf demon:

code:
1
2
3
4
5
C:\>tracert www.digitsupplies.nl
Unable to resolve target system name www.digitsupplies.nl.

C:\>tracert ns1.digitsupplies.nl
Unable to resolve target system name ns1.digitsupplies.nl.

Kep er ook een werkend adres bij gevoegd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\>tracert www.xs4all.nl

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  my.router [192.168.0.1]
  2    18 ms    17 ms    18 ms  babyxl [212.238.200.253]
  3    19 ms    17 ms    16 ms  ams3 [213.222.31.225]
  4    17 ms    17 ms    16 ms  ams2 [213.222.31.201]
  5    17 ms    16 ms    16 ms  ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
  6    18 ms    57 ms    18 ms  0.ge-0-1-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.1]
  7    22 ms    18 ms    19 ms  www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace complete.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Erhnam schreef op 29 september 2003 @ 15:29:
Op de eerste dns server draait inderdaad een webserver, dat heb je goed gezien.
Ik heb het niet over de webserver, maar over je SLD - lees mijn edit nog eens goed: volgens mij wordt ns1.digitsupplies gevonden via digitsupplies.nl. Als de DNS voor digitsupplies.nl niet te vinden is, is ns1.digitsupplies dus ook niet te vinden! Het hoeft verder geen betoog dat als ns1 onbereikbaar is, het hele domein onbereikbaar is :)

Als je hier op 1 of andere manier omheen gewerkt hebt moet je dat nog maar ff posten; anders denk ik dat hier je problemen vandaan komen.

[ Voor 1% gewijzigd door Rataplan op 01-10-2003 17:20 . Reden: Creepy! It's BS :'( ]

Verwijderd

[knip onzin]

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 16:01 ]

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Rataplan schreef op 29 september 2003 @ 15:50:
[...]
Ik heb het niet over de webserver, maar over je SLD - lees mijn edit nog eens goed: volgens mij wordt ns1.digitsupplies gevonden via digitsupplies.nl. Als de DNS voor digitsupplies.nl niet te vinden is, is ns1.digitsupplies dus ook niet te vinden! Het hoeft verder geen betoog dat als ns1 onbereikbaar is, het hele domein onbereikbaar is :)

Als je hier op 1 of andere manier omheen gewerkt hebt moet je dat nog maar ff posten; anders denk ik dat hier je problemen vandaan komen.
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Ik zal het nogmaals proberen uit te leggen.
Bijna twee weken geleden zijn wij categorie I geworden. Wij hebben op twee verschillende lokaties twee dns servers neergezet. Voor dat wij lid mochten worden werd ons gevraagd de zone files op de juiste manier in te richten. Dit hebben wij gedaan. ns1 en ns2 staan ook in onze zone files eveneens als www. Onze primaire dns server heeft het adres ns1.digitsupplies.nl gekregen. Secondairy nameserver is ns2.digitsupplies.nl. Na de zelftest van ons en SIDN zijn wij vervolgens lid geworden en zijn onze dns servers opgenomen bij SIDN.

ns1 en ns2 slaan ook de verdere subdomeinen van ons domein op. Dus als ns1 niet bereikbaar is, is www.digitsupplies.nl vanzelfsprekend ook niet bereikbaar.

Wat nu het geval is dat onze DNS servers niet bij alle providers bekend zijn. Xs4all vindt ze bv wel. Planet bv weer niet. Wij hebben al geprobeerd om onze contact gegevens te wijzigen in de hoop dat andere providers de zone file van ons domein zou uitlezen maar helaas zonder al te veel suc6. Ik heb al geprobeerd te bellen met SIDN maar tot nu toe weten zij het ook niet. De technische dienst van planet heeft ook niet echt een idee hoe dit zou moeten komen. Misschien hebben jullie nog een idee ? Mijn vraag is hoe komen onze domeinnamen van onze dns servers, ns1 en ns2 nou uiteindelijk bij alle providers terecht ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Erhnam schreef op 01 October 2003 @ 16:36:
[...]
Mijn vraag is hoe komen onze domeinnamen van onze dns servers, ns1 en ns2 nou uiteindelijk bij alle providers terecht ?
[kort door de bocht]
als iemand www.digitsuplies.nl wil opvragen zal er een DNS reques vanaf een machine naar een nameserver gaan.
Die nameserver zal aan 1 van de root DNS server opvragen welke DNS server verantwoordelijk is voor .NL.
Daarna zal de eerste nameserver aan de .NL nameserver vragen welke DNS server er verantwoordelijk is voor digitsuplies.nl. Hierna zal aan jullie nameserver het IP van www.digitsuplies.nl opgevraagt worden.
En in de .NL nameserver staat uiteraard het IP nummer van jullie DNS server, en uiteraard niet de hostname :P

Dit wordt dus bijgehouden op de .NL nameserver en is niet iets wat je zelf kan regelen. Als bij andere providers door cachining e.d. nog niet bekend is dat digitsupplies.nl door jullie DNS servers worden geregeld, is het gewoon afwachten.
[/kort door de bocht]

Aangezien het bij XS4All prima lijkt te werken lijkt het me dat je nog eventjes zal moeten wachten totdat bij Demon etc. ook de cache voor verantwoordelijke DNS servers is verlopen en dit bij een volgende aanvraag zal worden ververst. Deze time-out kan een stuk langer zijn dan de timeout van de cache van hostnames naar een ip nummer.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Demon ADSL :

code:
1
2
3
PING ns1.digitsupplies.nl (213.189.5.41) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 213.189.5.41: icmp_seq=1 ttl=59 time=19.8 ms
...

Edit: het duurt trouwens wel een paar seconden voordat ie em gevonden heeft. Maar hij is dus wel bereikbaar vanaf Demon (nu).

[ Voor 29% gewijzigd door rig0r op 01-10-2003 16:55 ]

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Creepy schreef op 01 oktober 2003 @ 16:47:
[...]

Aangezien het bij XS4All prima lijkt te werken lijkt het me dat je nog eventjes zal moeten wachten totdat bij Demon etc. ook de cache voor verantwoordelijke DNS servers is verlopen en dit bij een volgende aanvraag zal worden ververst. Deze time-out kan een stuk langer zijn dan de timeout van de cache van hostnames naar een ip nummer.
Okee maar dat cachen zal toch niet 2 weken duren ? Het is nu 12 dagen geleden vanaf het moment dat wij ns1 en ns2 de lucht in hebben gegooid. Is er niet een mogelijkheid om er voor te zorgen dat Planet, Demon en andere providers hun cache leeggooien en even gaan vragen bij de root DNS servers van .NL (SIDN) wie nou precies weet waar www, etc precies staan?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Erhnam schreef op 01 October 2003 @ 16:54:
[...]

Okee maar dat cachen zal toch niet 2 weken duren ? Het is nu 12 dagen geleden vanaf het moment dat wij ns1 en ns2 de lucht in hebben gegooid. Is er niet een mogelijkheid om er voor te zorgen dat Planet, Demon en andere providers hun cache leeggooien en even gaan vragen bij de root DNS servers van .NL (SIDN) wie nou precies weet waar www, etc precies staan?
Het moment dat jullie NS1 en NS2 de lucht in hebben gegooid heeft er weinig mee te maken. Het moment dat de .NL DNS server de wijziging heeft doorgevoert dat jullie DNS server verantwoordelijk is voor digitsupplies des te meer ;)

(en zie 2 posts hierboven, vanaf demon werkt het nu ;) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Vreemd ns1 en ns2 beginnen bij mij nu ook door te komen.. Was een paar uur geleden nog niet het geval.. Misschien dat demon ze nu heeft opgenomen.. Het is nu een kwestie van wachten en dan zal www. ook moeten werken. Vindt het maar vaag na 12 dagen :? Bedankt voor zo ver! Hou jullie op de hoogte...

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Geduld is een schone zaak blijkbaar :P

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Erhnam schreef op 01 October 2003 @ 16:36:
Ik denk dat we elkaar niet begrijpen.
Dat kan goed kloppen ;)

Bij nader inzien blijkt dat ik hierboven ook geen waarheden als }:O }:O zit te verkondigen :/ De recursie is idd wel mogelijk; al blijf ik erbij dat je voor je domein beter eerst nameservers met een ander domein kan opgeven; en als het werkt kan je migreren. Nu blijf je met een kip-en-ei-probleem zitten.
Wat nu het geval is dat onze DNS servers niet bij alle providers bekend zijn.(...) Wij hebben al geprobeerd om onze contact gegevens te wijzigen in de hoop dat andere providers de zone file van ons domein zou uitlezen maar helaas zonder al te veel suc6. (...) Mijn vraag is hoe komen onze domeinnamen van onze dns servers, ns1 en ns2 nou uiteindelijk bij alle providers terecht ?
Als iemand bij jouw domein uit wil komen, tikt 'ie het adres in. Vervolgens wordt aan zijn DNS gevraagd welk IP hierbij hoort, en dat weet zijn DNS niet. Dan wordt er via de DNS boom (eerst omhoog tot aan de root, dan via TLD en eventueel SLD) aan de verantwoordelijke server gevraagd wat de correcte zonefile voor dat domein is. Die zonefile wordt in de oorspronkelijke aanvragende DNS gecached, en jij bent bereikbaar. Aangezien de TLD-manager (in dit geval de SIDN) jullie ns-servers heeft geregistreerd, moet het goed gaan. Wat ik *niet* weet is of die nameservers op basis van ip of van domain worden opgeslagen, (edit)- ip dus, thanks creepy!(/edit)

Nou kunnen er een paar dingen misgaan. Ten eerste kan de vorige zonefile van je domein (dus voor de verhuizing, ik zag dat het domein al een paar jaar meegaat) een veel te grote TTL hebben, tot een aantal weken is mogelijk. Dit wordt gedaan om traffic te minimaliseren, maar is bij verhuizingen natuurlijk onwenselijk. Zet dus een week of wat vóór je gaat knutselen je TTL op vijf minuten :) Het lijkt me dat je hier rekening mee hebt gehouden.

Ten tweede heeft een zonefile een soort tellertje, waaruit afgeleid kan worden of het ding gewijzigd is. Stel dat dat tellertje op 100 staat, jij wijzigt je zonefile, maak dan 101 van het tellertje; als er dan een query komt (van een DNS-server die jou nog niet in z'n cache heeft staan of van een DNS-server die opmerkt dat de TTL van de gecachede gegevens verlopen is), wordt er *eerst* gekeken of dat nummertje inmiddels is opgehoogd. Is dat niet het geval, dan wordt er geen nieuwe zonefile opgehaald en zal de aanvragende server pas na [TTL] opnieuw controleren of er updates zijn.

Toen je je domein verhuisde, kan het zijn dat je een "verse" zonefile hebt aangemaakt? Dat zou betekenen dat dat tellertje weer op 1 staat, en dus kleiner is dan alle bestaande gecachede zonefiles. En dat betekent dat de zonefile *nooit* wordt verstuurd als de aanvrager al een zonefile in z'n cache heeft staan!

Gegeven het feit dat demon's DNS het hele domein niet kan vinden (query eindigt bij TLD-servers) zijn beide mogelijkheden niet waarschijnlijk; maar dat tellertje (hoe heette dat ding nou ook al weer |:() zou ik even onderzoeken en desgewenst een forse waarde geven. Heb je Demon al gebeld?

Maar nogmaals: begin met een andere ns voor je domein en stel je TTL voorlopig op vijf minuten in. Anders zou ik het ook niet weten.

Wat je overigens nog niet hebt verteld: waar host je die ns-servers? XS4all, toevallig? ;)

edit:
Wel godgloeiende...! Zit ik een heel verhaal te verzinnen, is het al opgelost :(

Oh well, mooi zo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 01-10-2003 17:18 ]

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-02 18:21
werkt niet:
www.digitsupplies.nl
ns1/2digitsupplies.nl

werkt wel:
digitsupplies.nl

via bind(cache met planet als forwarder)

EDIT:

hum, na een paar keer proberen werken ze wel opeens allemaal 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 01-10-2003 17:18 ]

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 22:58
idd, 2 minuten terug werkte het hier ook niet, nu opeens wel (ZeelandNet)

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Ik host een van dns servers bij Xs4all de ander in amsterdam bij een extern hosting bedrijf. Ik ga planet eens vragen of zij hun cache willen leeggooien, luie flikkers ;) Rataplan bedankt voor je verhaal!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-02 13:32
Ik schop dit even omhoog aangezien mijn probleem er erg op lijkt.

Ik heb vanacht al mijn domeinen verhuist naar een nieuwe server. Deze nieuwe server heeft een andere Hostname maar wel dezelfde IP adressen.

Mijn .com domeinen .nu domeinen en .eu domeinen zijn gewoon bereikbaar. Echter AL mijn .nl domeinen niet.

Je kunt je voorstellen dat dit niet echt iets is om blij over te worden.

De dns en de web draaien op dezelfde server. ns1 en ns2.domein zijn dus ook verhuist. Ip adres is wel gelijk gebleven.

Hoe kan ik zorgen dat mijn .nl domeinen vandaag nog werken gaan?

https://wren.co/join/Devian

• hessel
  • Laatst online: 05-11-2024
Het is een bekend iets dat als er wijzigingen in de DNS zijn dat hier enige tijd over heen gaat voor dat alle systemen de nieuwe gegevens hebben (gebeurt automatisch) En nu wil jij dat het binnen een paar uur weer werkt. Ben bang dat je gewoon 24 uur ov langer mag wachten.
Tevens kun je proberen je eigen dns eens te flushen. Mogelijk dat je daar nog met de oude credentials werkt.

Grutte Pier fansels

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-02 13:32
hessel schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:20:
Het is een bekend iets dat als er wijzigingen in de DNS zijn dat hier enige tijd over heen gaat voor dat alle systemen de nieuwe gegevens hebben (gebeurt automatisch) En nu wil jij dat het binnen een paar uur weer werkt. Ben bang dat je gewoon 24 uur ov langer mag wachten.
Tevens kun je proberen je eigen dns eens te flushen. Mogelijk dat je daar nog met de oude credentials werkt.
Ja dat dacht ik ook, maar aangezien het ip adres niet aangepast was + alle .com .eu en .nu domeinen wel werkten... vind dit bijzonder vervelend.

https://wren.co/join/Devian

• zomertje
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Hiervoor een topic uit 2003 kicken is niet echt de bedoeling. En het is toch wel algemeen bekend dat het verhuizen van domeinen gewoon ffies kan duren zoals de mensen hierboven al zeggen. Ik zou zeggen, wacht het eerst eens af. Probeer als het na een paar dagen niet werkt uit te zoeken waaraan dat kan liggen en open pas een topic als je er echt niet uit komt.

Deze gaat voorlopig dicht.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.