Toon posts:

edo ram inbouwen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zit hier dus met een p120 waar ik graag 2x64mb edo ram in wil bouwen, hoe doe ik dat? De vier banken zit vol! Kan ik er gewoon 2 leeghalen en daar de nieuwe chippies weer inzetten, of moet ik dan ook nog wat jumpertjes o.i.d. omzetten!
Ik heb geen flauw idee wat voor moederbord het is en de handleiding is spoorloos ;)

Verwijderd

je zal de 64 mb ram edo bij een 2dehands cvomputer zaak moeten kopen want die zij echt hopeloos verouderd ik betwijfel of er wel 64 mb reepjes zijn ..

en ja je kan er gewoon 2 uithalen en 2 nieuwe erin zetten , geen probleem wel effe letten op de mhz waarop je geheugen draait

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het geheugen dus liggen, en er wordt van gezegd dat het 64 mb is! Maar hoe controleer ik dat? Op de chippies staat panasonic en het is 72 pins.

Verwijderd

EDO:
2 bankjes leeghalen, (met minste geheugen)
bankjes altijd in paren installeren (2x64)
pc weer aan, moet gewoon werken.
geen jumpers, alleen even onder chipset setup
kijken in de bios.

Verwijderd

Ik vraag me ook errug af of je wel 2x64 kan vinden... En áls je het al lukt, moet je aardig wat gaan betalen (denk al snel 250,- of meer per stuk, en dat is een hele voorzichtige schatting).
Verder vraag ik me af of het wel zin heeft. Een p120 zit waarschijnlijk niet op een super-socket7 bord, en waarschijnlijk ook niet op een HX-bord. Andere chipsets zijn niet in staat meer dan 64MB te cachen, en dat merk je (zelf getest toendertijd, en toen snel een hx gehaald:)).
Ook denk ik niet dat de applicaties die zoveel geheugen nodig hebben, echt draaien op een 120. Maar dat terzijde...

Advies: spaar door en koop een nieuw systeem.

Verwijderd

Oké, weer te langzaam... ;)
Pagina: 1