gold plated kabel cai kastje naar tv

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
Heb afgelopen weekend alle coax kabel in het huis vervangen met coax kabel van hirschmann. Daarnaast de groene kabel die het huis inkomt direct aangesloten op een goed splitter met uitgan 7,3 db. Vervolgens in de kelder, woonkamer en bovenverdieping overal een cai-kastje van hirschmann geinstalleerd met radio en tv uitgang.

Het resultaat is een veel beter beeld dan in het verleden. Nu hoorde ik van een kennis dat het beeld nog meer verbeterd kan worden door een gold plated coax kabel tussen het cai kastje en de tv te hangen ipv de oude kabel die er al was (normaal snoertje kant en klaar, maar niet gold plated, gewoon simpel snoertje).

Iemand hier al eens van gehoord? En goede ervaringen mee gehad?

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 21:18

Indoubt

Always be indoubt until sure

Laat me raden, hij verkoopt ze ook, voor een zacht prijsje....... maar ja goud moet wat kosten dus.......

Verwijderd

Goldplated, is altijd goed natuurlijk. Zo heb je ook die dingen van Profigold. Zijn superduur maar rete goed

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die Hirschman pluggen zijn goed, de afscherming is goed en doet ook echt wat beters dan de standaard plastic rommel. Dat is dus iets wat ECHT meet en duidelijk zichtbaar betere resultaten biedt. Hier en daar een beetje goud in een plug stoppen doet dat niet, goud geleid volgens mij niet eens beter dan koper en het schermt ook niet beter af dan pauperstaal (de mantel van een coax kabel of een plug) :P.

Daar win je volgens mij gewoon niets mee :o.

Dir hirschman pluggen, heten die nog steeds "Pkokwi" en "Pkoswi"? :P

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 29-09-2003 13:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
de 'verbetering' die je zou kunnen bereiken met goud is veel minder dan de negatieve invloeden die op de kabel werken van buitenaf. per saldo wordt je beeld dus niet beter. Overigens, proberen kan geen kwaad toch als deze persoon zo zeker is dat het beeld beter word? Ik denk niet dat het waarneembaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door BuG2FiX op 29-09-2003 13:24 ]

Verwijderd

JvS schreef op 29 September 2003 @ 13:11:
Die Hirschman pluggen zijn goed, de afscherming is goed en doet ook echt wat beters dan de standaard plastic rommel. Dat is dus iets wat ECHT meet en duidelijk zichtbaar betere resultaten biedt. Hier en daar een beetje goud in een plug stoppen doet dat niet, goud geleid volgens mij niet eens beter dan koper en het schermt ook niet beter af dan pauperstaal (de mantel van een coax kabel of een plug) :P.

Daar win je volgens mij gewoon niets mee :o.
Helemaal eens.

Als je verdeel en splits componenten niet met goldplated aansluitingen zijn uitgerust, heeft het weinig zin.
Als ik even m'n natuurkunde lessen van 15 jaar geleden er bij haal, dan weet ik nog dat twee verschillende metalen die met elkaar contact maken eigenlijk alleen maar narigheid veroorzaken. (zet een stuk aluminium maar eens vast met een koper schroefje >:) )
Goud geleid uiteraard wel beter dan de doorgaans vertinde contacten. Je hebt echter goede spullen aangelegd. De extra kosten voor goudcontacten wegen volgens mij niet op tegen de zeer minimale (hooguit meetbare en niet zichtbare) verbetering.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
KOKWI inderdaad grappig naampie.

Ik laat het maar bij de hirschmann koka kabel met 2 plugjes. Zal er na mijn werk even twee halen.

Bedankt voor de info iedereen!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

goud oxideerd niet .. zal dus ook niet zo gauw contactproblemen veroorzaken als koper (standaard printbanen etc)

(geleid zelfs slechter) ongeveer 1,5 keer zo slecht

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 29-09-2003 22:21 ]

Iperf

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 13:07:
Goldplated, is altijd goed natuurlijk. Zo heb je ook die dingen van Profigold. Zijn superduur maar rete goed
Profigold is echt niet superduur. En ook zeker niet "rete goed" je krabt dat "goud" er zo af met je nagel. (wel een scherpe nagel dan :+ )
Er zijn zeker wel betere kabels. Maar zoals je het nu hebt gedaan is het ook prima!! :) Als je er nog duurdere kabels of splitters tussen zou doen zou je weinig verschil zien. Dat is echt voor de freaks zal ik maar zeggen. ;)

Verwijderd

Gebruik die groene coax kable die upc gebruikt en coax schroef connectrors.
ALs je geen groene coax kabel kan krijgen dan kan je het beste satelliet kabel gebruiken, koste hier zo 40 cent per meter.

Die vergulde coax kabel heeft toch geen zin als daarvoor een kilometer gewone coax kabel voor zit.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik verkoop die profigold kabels, en wat antennekabels betreft, gewoon Hirschmann kopen. Profigold ziet er leuk uit, en ze zijn lekker flexibel, maar merkbaar beter dan de Hirschmann zijn ze echt niet.
En wat oxidatie betreft. Het materiaal waar Hirschmann zijn pluggen en CAI-kastjes van maken oxideerd eigenlijk direct, zonder het contact te beïnvloeden.
Bij je CAI installatie is het ook veel belangrijker om alle verdelers, dozen en kabels goed te hebben dan die laatste meter goldplated te maken.

En JC Ken, wat je zegt over de upc kabel klopt, alleen die is zo verrekte dik en stug. Satelliet kabel zou ik niet gebruiken, want die is ontwikkeld voor de gigaherzen en niet megaherzen. Gewoon KoKa 75 gebruiken (standaard coax van Hirschmann)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• megaleo

megaleo

Special member

deepbass909 schreef op 30 september 2003 @ 11:21:
En JC Ken, wat je zegt over de upc kabel klopt, alleen die is zo verrekte dik en stug. Satelliet kabel zou ik niet gebruiken, want die is ontwikkeld voor de gigaherzen en niet megaherzen. Gewoon KoKa 75 gebruiken (standaard coax van Hirschmann)
De Belden Coaxkabel H125 is ook zeker een hele goeie. En kost €0,89 p/m. Is prijs kwaliteits verhouding een prima kabel. Wordt heel veel door installatie bedrijven gebruikt.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-08 08:12
Ik heb gewoon van Oehlbach coax kabels gekocht, met een goudkleurige plug, iets van €22 voor 1 meter, dus incl pluggen.

Verwijderd

deepbass909 schreef op 30 September 2003 @ 11:21:En JC Ken, wat je zegt over de upc kabel klopt, alleen die is zo verrekte dik en stug. Satelliet kabel zou ik niet gebruiken, want die is ontwikkeld voor de gigaherzen en niet megaherzen.
Heeft juist een voordeel zo stuge kabel, je hebt bij die kabel minder gauw een te strakke bocht waardoor je veel singaal verklies krijgt.

Satteliet kabel er niet voor geschikt, HAHA :D.
"Speciale satelliet Coax-Kabel Dubbel afgeschermd. Bijzonder ruisarm, OOk geschikt voor BK- en aardes instalatie's"
Waarvoor heb je trouwens anders die kastjes om de statelliet en kabel tv door één coax kabel te laten gaan ?
Het beste kan je dus een satelliet coax kabel kopen. Die zijn van goede kwaliteit omdat ze niet zo veel singaal verlies moge hebbe.

Tenzij je geld te veel hebt, dan koop je de zelfde soort kwaleit kabel waar een merkje op staat.

Het belangrijkste is om zo veel mogelijk echt coax connectors te grebruiken. Dus gebruik prof spiltter met schoef coax aansluitingen. Daat maakt een hoop uit.

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 15:15:
[...]

Het belangrijkste is om zo veel mogelijk echt coax connectors te grebruiken. Dus gebruik prof spiltter met schoef coax aansluitingen. Daat maakt een hoop uit.
offtopic:
Die schroef dingen heten ook wel: F-connectoren.
Weet niemand dat ofzo? :*)
Pagina: 1