[Debitel Vodafone] Probleem, verkeerd geinformeerd!

Pagina: 1
Acties:

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 10:09
Hoi allemaal,

Ik zit met een klein probleempje, mijn moeder heeft in februari bij een Debitel shop in Almelo een debitel 220 2 jaar abonement afgesloten, ik ging met haar mee voor vragen en dergelijke!

Nu is het zo dat ik duidelijk 3/4 keer heb gevraagd of het abonement kosteloos binnen die 2 jaar door iemand anders overgenomen kon worden ivm dat mijn moeder niet zo vaak belt, (reden waarom mijn moeder abonement 220 koos is dat ze de abonements kosten ook na 2 weken kon verlagen met eenmalig 25€,) mederwerker vertelde me dat dit kosteloos en zonder problemen kon, zij hoeft alleen maar een formuliertje op te vragen, invullen en opsturen!

Na 5 maanden hebben we dat ook gedaan , krijgen we een aangetekende brief terug van Debitel NL waar in wordt aangegeven dat dit niet mogelijk ivm dat de abonements periode niet is afgelopen! ;(

Dus ik bel naar de helpdesk van Debitel, ik vertel helpdesk dat Debitel medewerker duidelijk had aangegeven dat dit mogelijk was zonder kosten en binnen de abonements periode! Hij verteld me dat ik naar des betreffende Debitel shop moet gaan en zelf uitzoeken :r !

Sorry voor mijn vage verhaal, maar heb geen idee wat ik moet doen, daarom deze topic!

Wat kan ik gaan doen en wat niet, hoe zit het nou met verkeerd worden geinformeerd bij verkoop abonement?

Alvast bedankt voor jullie reacties...

• job
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

ik zou als eerste nog even langsgaan bij het verkoop punt.
even vragen hoe het nou zit.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Tja, lastige situatie...

Mischien helpt het om inderdaad toch nog even bij die shop in almelo langs te gaan....want met die mensen heb je de deal gesloten. (Als het even kan op dezelfde dag als dat je hem kocht: de meeste kans op dezelfde verkoper)

• EN-IS
Ok,

Thanx for de replies, ik zal dan langs moeten gaan, maar ik weet het zeker dat hij niet al zijn klanten herrinerd, en dan is het mijn woord tegen die van hem...

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 13:31
Ik ben bang dat je moeder pech hebt....je moeder heeft een contract getekend en zit daar juridisch gezien aan vast. De enige kans die je hebt is dat de Debitelshop uit coulance een regeling wil treffen. Maar nogmaals, juridisch gezien geen poot om op te staan !

If you don't succeed at first, redefine succes.

• EN-IS
Harmen1975 schreef op 29 september 2003 @ 12:45:
Ik ben bang dat je moeder pech hebt....je moeder heeft een contract getekend en zit daar juridisch gezien aan vast. De enige kans die je hebt is dat de Debitelshop uit coulance een regeling wil treffen. Maar nogmaals, juridisch gezien geen poot om op te staan !
Jah dat begrijp, maar het is wel zo dat ik de vragen heb gesteld voordat ze tekende, daarop tekende mijn moeder, vertrouwend naar wat de medewerker zei!

Thanx...

Verwijderd

tja, best lullig om te zeggen, maar je ma kan op goed vertrouwen tekenen maar die medewerker kan gewoon uit zijn nek lullen hoor !!! Je ma tekent namelijk niet een contract waarin de dingen staan die die medewerker aangeeft, ze tekent namelijk een contract van de provider, dus daarop zou je eerst moeten zoeken of wat die medewerker aangeeft ook daadwerkelijk zo is ;) Oh ja, ik weet dat bijna niemand het doet, maar lees eerst ook eens de algemene voorwaarden door, die staan garant voor een lachje, dan zie je pas echt dat je bijn ageen rechten hebt :(

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
verkeerde voorlichting is een rechtsgeldige reden om 't product, in dit geval het abo, terug te brengen.

al hoewel 't wat lastig gaat abonnementen 'terug' te brengen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het probleem bij dit verhaal is bewijs. Je moet in ieder geval even schriftelijk reageren waarin je aangeeft dat expliciet is gevraagd of overdracht van het hele abonnement (contractsoverneming dus) tijdens de rit is toegestaan, wat bevestigend werd beantwoord door Debitel. Ik weet niet hoe zeer je moeder gehecht is aan Debitel, maar ze moet daarin stellen dat (i) of het contract per direct overgezet wordt naar de persoon die ze in die brief aangeeft zoals toegezegd door de Debitel werknemer in kwestie (ii) of ze uit de brief van Debitel begrijpt dat Debitel ten aanzien van deze verplichting te kort zal schieten (contractsoverneming weigeren) en ze daarom de overeenkomst bij deze brief ontbindt. Dat is wat straf, maar een beetje grof geschut kan nooit kwaad :Y) Als je moeder voor (i) kiest, kan ze (ii) altijd bij de volgende brief in stelling zetten.

Hmm, wat is briefjes schrijven toch leuk :7

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14
debitel shops en debitel staan los van elkaar en zijn niet hetzelfde bedrijf.
Dat je verkeerd bent voorgelicht is niet netjes, maar ik ben bang dat debitel daar weinig aan kan doen.

Als je bij een dealer een mercedes koopt en de dealer verteld dat ie 230 kan, maar in praktijd kan ie maar 190 kan je moeilijk bij Mercedes gaan klagen. Dan zal je het ook met de dealer moeten uitvechten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het hangt er maar net vanaf. Als je een Debitel winkel hebt met Debitel logo's waar Debitel contracten af worden gesloten moet je als Debitel wel hele droge ogen hebben als je wil beweren dat een Debitel shop iets anders is dan Debitel zelf. De schijn van volmacht is wel heel erg aanwezig.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 16:15
tja, Debitel, dat zegt alweer genoeg, heb hetzelfde gehad, ze hadden me ook verteld dat ik me abonnement op ieder willekeurig moment kon verlagen, komen ze ineens met dat ik 25€ per stap moet betalen 8)7
Mij zullen ze daar NOOIT meer zien

• EN-IS
@ Wekkel,

Jah ik begrijp het, ik ga maar eens naar de shop toe, effe daar proberen wat duidelijkheid te halen, de stand van zaken bij debitel vind ik persoonlijk *bagger*!

Hou jullie wel op de hoogte...

Thanx voor de info guys...

[ Voor 1% gewijzigd door EN-IS op 29-09-2003 17:53 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik heb zelf deze vraag ook al eens voorgelegd aan Debitel en wat ik te horen heb gekregen van de helpdesk is dat ik met diegene die het abo over wil nemen naar de shop moet gaan, daar een formulier invullen en dan zou het geregeld worden. Hierbij is geen enkele melding gedaan omtrent looptijd van het abo...

Dit is afkomstig van een telefoonmiep van Debitel, dus niet een shop...
Pagina: 1