[510i] DHCP vast ip uit laten delen

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:06
Hoi,

Ik heb een 510i adsl modem dat fijn de ipadressen uitdeelt aan onze computers..

alleen wil ik dat onze fileserver (Suse) wel dhcp gebruikt maar door het modem altijd hetzelfde ip adres krijgt toegewezen.

In standaard dhcp servers kan dit aan de hand van het mac adres van de betreffende client. Kan dit ook met dit modem en hoe?

Bedankt!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Ik ben bang dat het niet zomaar kan: Zo uitgebreid is de ST510 niet helaas.
Is het niet mogelijk om je fileserver gewoon een vast IP te geven? (Zonder DHCP dus)

==> NT overigens :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom wil je dat de fileserver een vast IP adres heeft? Je kan toch ook de fileserver dan DHCP server laten uithangen (en de modem als client) of die gewoon een vast IP adres geven (buiten de 10.0.0.150-200 range, die de DHCP van de modem standaard gebruikt), Zet je server lekker vast op 10.0.0.100 en je hebt nergens last van :).
Overigens deelt de 510 in de praktijk aan dezelfde netwerkkaarten volgens mij elke keer hetzelfde IP adres toe :).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 29-09-2003 12:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Volgens mij gaat dat, je kan bij de ST 510i v4 (ik ga ervan uit dat je die gebruikt) zgn. static DHCP leases aangeven. Gewoon in de webinterface bij advanced, DHCP.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

IK ben het met JvS eens gewoon een vast IP geven dan is er niets aan de hand!
Is trouwens bij suse ook nog eens heel erg makkelijk te doen ook!

tweede optie is le lease time op zijn uiterste zetten maar dis is niet aan te raden!

Verwijderd

EXX schreef op 29 September 2003 @ 12:35:
Volgens mij gaat dat, je kan bij de ST 510i v4 (ik ga ervan uit dat je die gebruikt) zgn. static DHCP leases aangeven. Gewoon in de webinterface bij advanced, DHCP.
Waarom zou je dat willen??
Je kunt hem ook gewoon opgeven in Suse en dan buiten de range van je DHCP server. No problemo B)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 12:38:
[...]

Waarom zou je dat willen??
Je kunt hem ook gewoon opgeven in Suse en dan buiten de range van je DHCP server. No problemo B)
Dat is natuurlijk een ander alternatief, maar als de ST-510 een static DHCP lease uitgeeft voor de server, kan de server op DHCP blijven lopen en worden alle IP adressen centraal beheerd.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 22:22

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Er is net een nieuw firmware uit voor deze router.
En die kan het dus blijkbaar wel.
Zoals je ziet, je kunt een pc via dhcp een vast ip geven.

|:(
humnz das router zelf :X
Laat maar, niet goed wakker.

Zie deze reply voor link naar nieuwe firmware:
Sgt_Pepper in "Alcatel 510i doet vreemd"

Aanrader, webinterface is flink geupgrade.

Zat even verkeerd:
Existing DHCP leases can be made static (i.e. TTL infinite) by selecting the DHCP lease and clicking Lock.
Zo maak je hem dus 'static' 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Vae Victis op 29-09-2003 12:51 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb dat modem nu bijna een jaar, en al die tijd hebben alle pc's in mijn netwerk min of meer een vast ip, ondanks dat ze op DHCP staan. De Alcatel gaat pas andere ip's toekennen als alle ip's in zijn range zijn opgebruikt.
Daarnaast, ik heb 3 servers draaien, allen met een vast ip, als je dan in de DNS tabel van je 510 hun ip's vermeld, werkt het altijd. Kleine moeite om te doen lijkt me.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1