Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Het aantal foute bits is te checken met tools zoals K-Probe van LiteOn. Werkt helaas alleen maar in LiteOn DVD-Rom's en klonen. Ik ben van mening dat het aantal errors meer afhankelijk is van de media kwaliteit dan van de brander! Ik heb verschillende 1-2x media gezien die super brakke kwaliteit hadden met een error test, terwijl betere 4x media eigenlijk een perfecte grafiek gaf. Ik zal eens kijken of ik wat testjes kan vinden
webOS all the way!
Dat verschilt per brander en media
Om achter te komen wat in jouw geval de beste brandsnelheid is, kun je gewoon een handvol media op verschillende snelheden branden en achteraf een BLER check doen. Daarna kun je de resultaten vergelijken en je conclusie trekken
Ik ben best beredi een 3tal DVD's op te offeren om te zien welke brandsnelheid mijn media het lekkerst vindt (That's write DVD-R 4x).
Maar met welk programma kan ik de errors zien dan? bler??
Maar met welk programma kan ik de errors zien dan? bler??
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Waar heb je dat vandaan? Daar weet ik echt niks van, en al helemaal niet sinds jaar en dag.Tijgert schreef op 29 September 2003 @ 11:32:
Het is sinds jaar en dag bekend dat de beste brandsnelheid voor CD's rond de 16x ligt.
Siditamentis astuentis pactum.
Lees Topic: Audio branden, snel of langzaam? maar eens door. Nu is het media ondertussen wel al verbeterd zodat de grens tegenwoordig al rond de 24x tot misschien zelfs 32x ligt.Varienaja schreef op 29 September 2003 @ 14:55:
Waar heb je dat vandaan? Daar weet ik echt niks van, en al helemaal niet sinds jaar en dag.
Ja, nu weet ik wel WAT het is, maar nu wil ik het zelf thuis doen. Met welk programma dan?
En geen koop programma, moet wel leuk blijven, is maar een testje.
En geen koop programma, moet wel leuk blijven, is maar een testje.
Naar mijn idee staat die 16x CDR speed vast. Uit mijn hoofd had het iets van doen met CAV/CLV.
Moderne high-speed CD recorders schrijven het eerste stuk van een CD-R op zestienvoudige snelheid, om daarna over te schakelen naar een hogere snelheid. Tijdens het overschakelen onstaan er veel errors. Dit schijnt vooral bij audio-cd's te merken zijn (vanwege het ontbreken van data error control oid).
Moderne high-speed CD recorders schrijven het eerste stuk van een CD-R op zestienvoudige snelheid, om daarna over te schakelen naar een hogere snelheid. Tijdens het overschakelen onstaan er veel errors. Dit schijnt vooral bij audio-cd's te merken zijn (vanwege het ontbreken van data error control oid).
Pagina: 1