Toon posts:

[Excel] Openen .CSV files in Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak op een AS400 een file aan die ik via FTP wegschrijf als een .csv. De file is opgebouwd zodat er tussen afzonderlijke velden een ; staat.
Tijdens openen van deze file wordt nu wel Excel opgestart maar hij gooit een complete regel in één cel. Hij zou ze, zoals bij mijn collega, alles mooi in aparte kolommen moeten zetten...........

Weet iemand waar ik dit in kan stellen......???
Bedankt alvast

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bestand hernoemen naar .txt
Als je het dan opent in Excel verschijnt er een soort van wizard, waarbij je het één en en ander kunt instellen (zoals scheidingsteken).

This footer is intentionally left blank

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 15:40
Vreemd.....
Ik heb zonet effe een CSV file gemaakt in Notepad en alles gescheiden middels een ;
Als ik deze file daarna open in Excel, dan krijgt iedere waarde zijn eigen kolom.

Verwijderd

Topicstarter
@ ajhaverkamp
Maar dit is niet zoals ik het zou moeten gaan. Als je de .csv opent, moet ie dit allemaal zelf doen. Zo heeft het bij mij altijd gewoon gewerkt. En zo werkt het bij collega´s ook nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 11:01 ]

• MaFFeJan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Beste Sandra,

Ik heb toevallig een tijdje terug het zelfde probleem gehad.
Je zal het volgende eens moeten controlleren.
Ga naar Control Panel > Landinstellingen > Tabblad Number > en kijk of de list separator op ; staat, als dit niet zo is moet je dat wel doen. Als het goed is moet et nu wel lukken. Succes.

Groeten Gert-Jan

Verwijderd

Topicstarter
Pink Panther schreef op 29 September 2003 @ 11:01:
Vreemd.....
Ik heb zonet effe een CSV file gemaakt in Notepad en alles gescheiden middels een ;
Als ik deze file daarna open in Excel, dan krijgt iedere waarde zijn eigen kolom.
Inderdaad, zo heeft het bij mij ook altijd gewerkt. Maar nu pleurt ie elke regel in één cel. Lijkt me toch een instelling van Excel. Maar ik kan ´m nie vinden.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Ga naar text to columns, vink even de ; aan en voila het staat netjes

edit: oja, het staat onder het kopje data - text to columns - delimited en dan semicolon (of comma) en alles staat netjes in rijtjes

[ Voor 50% gewijzigd door Batsies op 29-09-2003 11:05 . Reden: Toevoeging ]

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
MaFFeJan schreef op 29 September 2003 @ 11:03:
Beste Sandra,

Ik heb toevallig een tijdje terug het zelfde probleem gehad.
Je zal het volgende eens moeten controlleren.
Ga naar Control Panel > Landinstellingen > Tabblad Number > en kijk of de list separator op ; staat, als dit niet zo is moet je dat wel doen. Als het goed is moet et nu wel lukken. Succes.

Groeten Gert-Jan
Thanx Gert Jan. _/-\o_ Nu doet ie ´t. Ik heb hier namelijk een andere pc gekregen. Instellingen stonden niet goed

Verwijderd

Topicstarter
Batsies schreef op 29 september 2003 @ 11:04:
Ga naar text to columns, vink even de ; aan en voila het staat netjes

edit: oja, het staat onder het kopje data - text to columns - delimited en dan semicolon (of comma) en alles staat netjes in rijtjes
dit is niet wat ik bedoel. Als alles goed ingesteld staat moet ie dit bij .csv files zelf doen. Maar ik heb de oplossing inmiddels.
Toch bedankt

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 11:08:
[...]

dit is niet wat ik bedoel. Als alles goed ingesteld staat moet ie dit bij .csv files zelf doen. Maar ik heb de oplossing inmiddels.
Toch bedankt
Ja kzag het naderhand, maar ja voor diegene die toch nog dit topic zoeken staat er ook een andere oplossing. suc6

E-Developing

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 08:45
Ik zit nu met dit probleem. Het is essentieel dat de gebruiker zelf niets hoeft te doen en dat de data dus automatisch in kolommen gaat.

Ik heb een csv-file met de semicolon (; ) als scheidingsteken. Wanneer ik dit op mijn eigen werkpc test, gaat het goed (WinNT4 NL, Excel 2000 US). Maar de gebruikers hebben WinNT4 NL, Excel 97 NL. Bij hen komt alles in 1 kolom. Ook bij hen is het lijstscheidingsteken een puntkomma, dus dat is het niet. Verder heb ik al geprobeerd om een komma als scheiding te gebruiken, maar dit gaat zowel bij mij als bij de gebruikers verkeerd. Weet iemand hier een oplossing voor?

edit: voor wie hier nog altijd mee zit, ik ben er inmiddels uit: als je vanuit Verkenner het bestand opent, komt alles in 1 kolom. Als je vanuit cmd.exe "Start Excel <filename>" doet, werkt het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door De doorloper op 15-07-2004 16:18 ]

Pagina: 1