[RS232] Draadloos?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Ik ben op zoek naar een draadloos RS232 systeem, maar weet niet precies hoe of wat. Misschien hebben jullie suggesties / ideeën.

De situatie:

Een licht/geluid bedrijf gebruikt een laptop om de lichten en geluidsinstellingen te regelen met een RS232 kabel en een stuk software. Hoe of wat is verder denk ik niet erg interessant. Alles werkt met kabeltje zoals het moet.

Maar nu willen we voor de grotere klussen (ArenA bijvoorbeeld) niet steeds de laptop in de buurt van de apparatuur hebben staan, maar bijvoorbeeld midden in de zaal (daar hoor je immers beter hoe 't klinkt :X)

Wat ik dus zoek is het volgende: Een apparaatje dat ik aan mijn serieële poort hang en alle signalen gewoon doorstuurt naar de andere kant, waar ze weer op de ontvangende serieële poort worden gezet. Dus net als een kabel, maar dan transparant voor het systeem.

De afstand die te overbruggen moet zijn is (zeg) 100m, meer is altijd beter. En ik ben dus NIET op zoek naar InfraRood oplossingen omdat we niet altijd een zichtverbinding hebben. Ook moet het signaal niet door de omwonenden van zo'n projectje op te vangen/uit de lucht te duwen zijn (omdat anders de hele show in de soep loopt).

Ik heb al gezocht hier @Got (Wireless/Draadloos RS2323 etc) maar niets gevonden (zal wel aan mij liggen) en @Google, maar daar vind ik eigenlijk voornamelijk hobby-projectjes of bedrijfjes die die hobby-projectjes voor je in elkaar solderen. (RF RS232). Ik wil dus wél een beproefd product van een beetje merk zeg maar.

Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden of hoe ik dit het best oplos / aanpak?

edit:

Is [url=http://www.aerocomm.com/]dit misschien[url] (Plug-and-Play RS232 Links) iets? (ervaringen/suggesties)?

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 29-09-2003 10:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kun je niet een normale PC/andere laptop naast de apparatuur laten staan, dus eraan gekoppeld via de RS232 interface, en vervolgens middels WiFi setje en je 'losse' laptop de besturing over die pc overnemen? (desnoods met Windows Netmeeting :))

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Iva_Bigone schreef op 29 September 2003 @ 10:46:
Kun je niet een normale PC/andere laptop naast de apparatuur laten staan, dus eraan gekoppeld via de RS232 interface, en vervolgens middels WiFi setje en je 'losse' laptop de besturing over die pc overnemen? (desnoods met Windows Netmeeting :))
Tja...uiteindelijk misschien wel, maar ik zoek eigenlijk een wat makkelijkere/vriendelijkere manier... Scheelt me ook een extra laptop...Ben momenteel eens aan het kijken naar (zie edit TS) dit productje maar heb nog geen leverancier die me meer kan vertellen gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 29-09-2003 10:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Misschien dat dit helpt, wij hebben een zogenaamde lichtkrant buiten staan. Aangezien wij niet met een laptop naar buiten gaan om deze aan te sluiten op de rs232 uitgang is er gekozen voor een GSM oplossing (vraag even niet hoe dat werkt), maar nu kunnen wij als het ware inbellen en data doorzenden.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

kijk eens op www.digades.de (ook in engels). Daar hebben ze verschillende serial p2p en p2multi-p oplossingen!

Hier op het werk hebben we goede ervaringen met de FM868 (max 600m).

[ Voor 52% gewijzigd door Rum op 29-09-2003 11:08 ]

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:39
Elpro radio modems kunnen dit.
1km RS232/RS485 zonder vergunning, met vergunning tot 10km.

Elprotech 405u

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Hmmmmm... Heb nu ook ditte gevonden.... Ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijk is geworden.

Over mij

Pagina: 1