[XP] ACPI Melding, maar niet altijd

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,
Sinds kort heb ik vaak last bij het opstarten dat ik een blauw scherm krijg met daarop een bepaalde foutcode en de tekst dat mijn ACPI-BIOS specificatie niet volledig overeenkomt met de ACPI specificatie. Ik heb op de Microsoft pagina gevonden wat hier de oplossing voor moet zijn, ik moet bij de installatie van windows xp meteen op F6 drukken. Alleen bij mij is juist het probleem ik heb winxp al een lange tijd op mijn pc staan met heel veel programma's en nu wil ik het liefst het probleem oplossen zonder dat ik opnieuw kan instaleren, is dit mogelijk?

( mischien handig? Ik heb een ECS k7s6a moederbord )

[ Voor 3% gewijzigd door semicon op 29-09-2003 16:50 ]

• semicon
Niemand een idee?
modbreak:
Gelieve je topic niet omhoog te schoppen binnen 24 uur. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done.

[ Voor 90% gewijzigd door SH007 op 29-09-2003 17:37 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Blauwe scherm moet je de informatie van aflezen en met die gegevens even door deze guide heen lopen: Windows XP en 2000 BSOD guide

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• semicon
Staat er niet bij, ik krijg
"The ACPI BIOS in this system is not fully compliant with the ACPI specification" foutcode 0x00000a5 en de oplossing staat alleen voor instaleren :(

Verwijderd

Zie mijn probleempje, misschien heb je er wat aan..

[rml][ WinXP Install] ACPI bios niet up to date[/rml]

• semicon
thanks anyway, maar ik moet denk ik de PC HAL uitschakelen of inschakelen ofzo (als ik microsoft moet geloven)
Het probleem is nu denk ik, dit kan alleen tijdens de installatie.. die pc van mij draait al een paar maanden en nu opeens krijg ik bijna elke keer dat ik opstart deze melding, als ik dan op de resetknop druk, start windows xp weer normaal op

Verwijderd

Zelfs al ik met F5 opstart en dan "standard pc" kies loopt ie vast.
Pagina: 1