Toon posts:

Aan te raden: Star Office 7.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week hoorde ik op mijn stage dat star office 7.0 uit was. Ik moest een demo downloaden en hem gaan testen.

Nu heb ik zelf vernomen, door middel van testen, dat so 7 veel en veel beterder is dan zijn voorganger. Sun heeft op een paar punten vooruitgang geboekt:

- Het samen werken tussen office bestanden.
Dit was vroeger een echte klink in de kabel, lees het ver haal hier onder:

Nu hebben we op mijn stage star ofice 6.0 draaien. Wat relmatig problemen geeft met *.doc documenten. Nu hadsden we vorige week weer een paar van die bestandjes die we niet in so 6 konden openen. Toen hebben we het onder so 7 geprobeerd. Dat ging in 90 % van de gevallen goed, die andere 10 % konden we ook niet in office openen.

- Je kan je tekst documenten omzetten naar *.pdf

Ik noem maar twee punten, omdat die zichtbaar zijn. Voor de rest vind ik het paket een stuk stabieler.

Het is echt een aanrader, niet alleen verwegen de prijs, maar ook vanween de samenwerken tussen office en so 7. Het is alleen jammer dat er nog geen nederlandse vesie van is. Maar zo zegt sun, die is er voor de kerst.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik gebruik op dit moment Open Office. Het is gratis en werkt best goed. Het pakket is echter met 60 Mb hier en daar misschien wat te licht. Ik heb grote moeite met de layout in elkaar draaien zoals ik het wil terwijl bij Word de boel meteen werkt zoals ik het wil. Misschien dat Staroffice een mooie brug kan vormen tussen die twee.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 09:13

highking

Langharig tuig

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 10:24:

- Het samen werken tussen office bestanden.
Ik neem aan dat je bedoeld dat de bestanden gewoon goed geopend kunnen worden in SO7?
- Je kan je tekst documenten omzetten naar *.pdf
Deze beide dingen doet OpenOffice.org ook gewoon, en goed ook! Daarbij is OOo gratis te downloaden, en is er wel een Nederlandstalige variant aanwezig, ook de spellingscontrole is in het NL te verkrijgen.

Gezien StarOffice eigenlijk gewoon het commerciële broertje is van OOo, pak ik liever die laatste ;)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:46

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dat is niet helemaal waar. OOo is inderdaad OpenSource, maar is een doorontwikkeling van StarOffice 5 door een héél ander team dan het team wat aan SO7 heeft gewerkt. Ik heb zelf ook al even gesnuffeld in deze nieuwe versie, en de prijs is het zeker weten wel waard, aangezien hij inderdaad perfect Office-documenten opent (OOo heeft hier nog wel eens problemen mee) en het gewoon meer een totaalpakket is (ok, voor een Tweaker niet zo belangrijk aangezien van OOo ook een totaalpakket is te maken, maar toch)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Office kan ook naar PDF printen, door middel van een soort van plugin, dan schrijf je naar een 'printer' en die zet het dan weg, in een PDF-bestandje. ;)

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Ik heb het nu ook draaien, voor het eerste, en het valt me totaal niet tegen!
maar 1 ding wil ik wel graag weten...

kan ik in star office 7 ook in een reeks pagina's 1 blad als landscape neerleggen?

tot nu toe krijg ik het alleen voor elkaar dat alle pagina's staan of liggen.. iemand een idee hoe en of dit kan ?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

*Schop*

Ik heb onlangs ook StarOffice 7 gekocht, en ben al een gebruiker sinds versie 5.2.
Was wel een download zeg (met ISDN :X ) maar dan heb je ook wat :7

Writer converteert Word documenten stukken beter dan versie 6 deed. En doet het meestal foutloos :)

De Nederlandse spelling en grammatica controle kun je apart downloaden (mits je volgens mij het pakket aangeschaft hebt). Hier werkt het gewoon :)

Het enige wat er nog ontbreekt (en wel in 5.2 zat) is een e-mail client. Daar gebruik ik nu nog Outlook voor. Als ik daar nog een goed alternatief voor kan vinden, dan is het helemaal aju MS Office :)

Ik heb OpenOffice ook bekeken, maar ik vind persoonlijk StarOffice wat fijner werken. Vooral de conversie van MS Office documenten laat bij OpenOffice nogal vaak te wensen over. :/ Maar goed, het kost dan verder ook niets. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1