Toon posts:

Traagheid door javascripts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De site is enorm traag op mijn pc als ik Javascript heb aan staan (dit komt niet door jullie server duidelijk, maar doordat er veel processorkracht wordt gevraagd?). Als ik dit uitzet is het snel, maar lijkt de layout niet zo goed.
Geen enkele andere site heb ik eigenlijk problemen mee.

Browser: mozilla, firebird en aanverwanten laatste release, linux 2.4

Komt dit door het banner script? Zoja, zal ik tot een betaald abonnement overgaan, zo nee vraag ik me toch af waarom dit zo is.

Mijn excuses als deze kwestie al vaker opgeworpen is.

Verwijderd

Wat voor pc is het ? Misschien wel handig om te weten he ;)
Ik heb er zelf ook wel last van, maar ja ik zit hier ook op een 4 jaar oude celly 366 met 64MB te werken :{

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Laatste release? Bedoel je daarmee een nightly, of een beta of de laatste final :?
Hier werk ik namelijk onder win-XP met een 2.4 Gz machine op mijn werk icm Mozilla 1.4.0 en ik heb er eigenlijk geen problemen mee. Ook op mijn 2e machine die maar op 1 Ghz loopt met dezelfde browser en OS is er eigenlijk niets aan de hand. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij moet je eens het menu-effect op niet-transparant zetten in de layout settings. Dit helpt meestal tegen de sloomheid en wat fouten met de menu's :).

Verwijderd

Topicstarter
Release: milestone (ik zal het straks met de nightly build proberen maar ik heb dit probleem al langer, dus ik denk niet dat het release-gerelateerd is)
PC: pentium III/550mhz, Riva TNT kaart

Robin: Bedankt voor de suggestie! Ik vermoed dat dit het inderdaad is, want als iets mozilla traag maakt is het transparency effects.
Zometeen als ik thuis ben ga ik t proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het uitzetten van transparency had helaas maar een marginaal effect, ik ga nu firebird upgraden om te zien of het release-specifiek is.

Edit.1: 0.6.1 is de laatste binary release, ik heb geen tijd/zin zelf dingen te gaan compileren, mm vanavond ofzo ga ik proberen te achterhalen waar de bottleneck zit

Edit.2: Ik heb nog geen goede uitleg gegeven van wat er precies traag is: het open hebben van de site alleen al vraagt best wat processorkracht, dit betekent dat er waarschijnlijk een soort lus draait? Verder, als ik mijn muis boven een uitklapmenu hou (bv Nieuws, Aankondigingen) duurt het een tijdje voordat deze verschijnt. (een tijd waarin de browser duidelijk busy is). Verder kost het schakelen naar de tweakers site vanuit een ander tabblad redelijk wat tijd.(zeker drie seconden)

Edit.3: Nee, ik heb geen enkele flash of java plugin, dus dit is ook niet de vertragende factor.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost -- blijkbaar consumeert het frontpage-reload script ook resources indien deze niet aan het reloaden is. Ik heb automatische reload uitgezet en whoow de menus verschijnen bijna instant!

Dank voor het wijzen op de layout settings nog..

Edit: switchen tussen tabbladen gaat nu ook binnen een seconde, scrollen met het muiswiel gaat normaal.
Wel handig voor mensen met oudere pcs dit, misschien een idee voor de FAQ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 12:49 ]

Pagina: 1