Toon posts:

[VMM32.VXD] Invalid dynamic call.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Toen ik gisteren mijn PC uit zijn 'slaapje' (screensaver) wou halen liep hij vast.
Na een reboot kreeg ik het volgende: het bestand 'VMM32.VXD is beschadigd'.
Ik gebruik windows ME.

Na alles opgezocht te hebben heb ik ervoor gekozen om de HD effe in een andere PC te hangen om een backup te maken van mijn documentatie.
Hierna heb ik de HD weer terug geplaatst en geformateerd.

Nu heb ik de PC opgestart met een windows 98 opstartdiskette en de setup van windows ME uitgevoerd.

Alles ging goed totdat ik de PC (door de setup) opnieuw op moest starten. Dit gebeurde voordat de het kopje 'Hardware instellingen configureren' starte.

Tot mijn verbazing kreeg ik tijdens het opstarten nu ineens het volgende:VXD-Dynamic Link invalid. Apparaat A service 7.

Toen zakte de moed in m'n schoenen en heb geen flauw idee hoe ik dit nu moet oplossen. Ik heb de windows support op internet geraadpleegt maar kon er niet veel over vinden.

De volgende stappen heb ik dus al geprobeerd:
- Formateren
- Nieuwe installatie

Dit werkte dus niet.
Misschien ligt het aan een hardware-probleem/conflict?

Mvg,

Roy

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 10:09:
Nu heb ik de PC opgestart met een windows 98 opstartdiskette en de setup van windows ME uitgevoerd.
Misschien een Windows ME opstart disk gebruiken en eerst format /s doen? http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

FireFox - neem het web in eigen hand

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

edit: niet goed gelezen 8)7

[ Voor 168% gewijzigd door Gunner op 29-09-2003 10:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner, heb ik gedaan maar krijg de oplossing om de computer op te starten in veilige modus en vervolgens in het register en dergelijke aan de slag te gaan. Ik kan niet in de veilige modus komen omdat windows nog niet geheel geinstalleerd is.

Of ik krijg een oplossing voor een UMAX scanner die ik niet heb.
Of ze zeggen dat ik m'n backup moet gebruiken die ik niet heb.

Misschien is het een oplossing om alle hardware die ik niet nodig heb (incl. extra DIMM) eruit te halen en vervolgens FDISK nogmaals te draaien, daarna format c: /s (wat is het verschil precies met een normale format) en daarna het opnieuw te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels windows 98 SE geprobeerd maar krijg een soortgelijke foutmelding.
Is bovenstaande optie een reele optie om uit te proberen of heeft er iemand een andere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hen de oplossing gevonden. Het was een VxD VDD Virtual Display Device error.
Waar het nou aan lag is het volgende:
Ik heb pas geleden een netwerkkaart in de pc erbij gezet en deze heb ik waarschijnlijk net iets te hard in het moederbord gedrukt zodat de video-kaart er iets uit is getrokken en dus geen goed contact meer maakte.
Wat nu wel zuur is is dat ik achteraf gezien mijn hd niet hoefte te formateren....

Dussss voor de mensen die hier ooit ook problemen mee krijgen, check eerst de hardware even goed na....

Groet,

McCoy
Pagina: 1