Toon posts:

[access 97] Rapport afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In een formulier wil ik via en knop 1 rapport uitprinten van het huidige record,
dus niet dat alle records worden uitgeprint. Weet iemand hier raad op of zijn er hier ook sites op i-net te vinden. Want op google kon ik helaas niks vinden.

Groeten,

Verwijderd

er zijn zeker een *heleboel* sites op het internet te vinden. Maar aangezien je daar zelf blijkbaar nog niet gezocht hebt, raad ik je toch echt aan eerst eens bij Google langs te gaan
Een hele kleine hint misschien: access report print sql query ... dn kom je een heel eind!

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Kijk eens in de Help van Access naar Macro's (Basic lijkt me nog iets te hoog gegrepen zo te horen), en dan bij rapport openen. Of maak een macro en kijk wat voor mogelijkheden je hebt (en druk op F1 als je niet weet wat iets doet!)....

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-09 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Gebruik het commando DoCmd.OpenReport in VBA. Bij de parameters daarvan kan je opgeven welk rapport je wilt openen, of je wilt printen of prviewen en of er een filter op moet.

Dat filter moet je dan zo in stellen dat je alleen de huidige record krijgt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.