Toon posts:

[BF1942DC] Schokken bij veel actie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, Desert Combat is nog maar alpha, maar dit is ook niet echt een bug.

Mijn systeempje bestaat uit:
BF1945 1.45 DC 0.4j
MSI K7Tpro2 266a,
AMD XP1500+,
512MB PC2100,
Geforce4MX440 64MB DDR
@home 512Cable.

Battlefield is hierop prima te spelen op 1024x768x32 met alle options redelijk hoog maar zodra er veel actie komt (ook tijdens vliegen in hoofdzakelijk heli's) dan schokt het nog redelijk vaak, zo om de seconde heel even stilstaand. Zou dit de processor zijn die het niet trekt?? volgens taakbeheer heb ik nog 50MB Ram over tijdens het spel dus dat lijkt me het niet te zijn.

Ook op lage resoluties schokt het dus de videokaart zal het ook wel niet zijn. Wat is het meest logisch om te upgraden?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01
Je processor is niet al te snel meer, maar je videokaart is ook niet veel soeps hoor. Dat ding is niet eens beter dan een Geforce 3 Ti200. Als ik jou was zou ik de videokaart upgraden en pas daarna je CPU. Misschien dat je je processor ook nog wat kan overclocken waardoor het misschien wat beter loopt :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 29 September 2003 @ 10:12:
Je processor is niet al te snel meer, maar je videokaart is ook niet veel soeps hoor. Dat ding is niet eens beter dan een Geforce 3 Ti200. Als ik jou was zou ik de videokaart upgraden en pas daarna je CPU. Misschien dat je je processor ook nog wat kan overclocken waardoor het misschien wat beter loopt :)
Videokaart lijkt me niet de basis van het probleem omdat hij op 800x600 met alles laag nog steeds die schokjes vertoont. OC-en gaat tot max 1550mhz (normaal 1333) dus das ook niet al te veel. Geen resultaat dus.

Ik probeer een zo goedkoop mogelijke oplossing te vinden voor mijn el-cheapo systeempje want zoveel centen zijn er als pasgetrouwde man niet te spenderen... :(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik denk dat het je systeem in z'n totaliteit is, maar toch specifiek de videokaart. Daar er ineens bij veel actie heel wat data te verstouwen is, wat wel redelijk door proc+geheugen te verwerken is, maar niet door de videokaart. Oftewel, een kleine investering nu in een nieuwere mid-range videokaart van rond de 150-200 euro kan wonderen doen. Let wel op het AGP 1x/2x - 4x/8x verhaal: het kan zijn dat jouw mobo alleen 3.3v videokaarten aan kan, terwijl de nieuwe videokaarten allemaal 1,5v zijn :)

LinkedIn
Instagram

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01
Als je zo goedkoop mogelijk wilt upgraden kan je natuurlijk een iets snellere CPU kopen, voor zo'n 60-80 euro heb je al een AMD Athlon XP met meer dan 1700 Mhz, wat wel een redelijke prestatiewinst zal opleveren.

Toch raad ik het eerder aan om een nieuwe videokaart te kopen, ookal is die wat duurder, je hebt er wel meer profijt van. Het beste is natuurlijk allebei te kopen, want voor €130/150 heb je een Radeon 9600/9600 Pro en daarbovenop bijvoorbeeld een Athlon XP 2200+ voor €70, dan ben je voor een totaal van rond de €200 helemaal klaar voorlopig.

Maar SPV is niet bedoeld voor aankoopadviezen, dus daar zal ik niet veel verder op in gaan. Het goedkoopste is overigens ook het simpelste: instellingen wat lager zetten, aangezien je bijna alles op hoog hebt staan ;) (Dus niet alleen resolutie omlaag doen)

The devil is in the details.