Toon posts:

Voor de hackers onder ons : ICQ SMS

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff onder win98 het pakketje gelogd dat icq stuurt naar de server als je een smsje verstuurt....

Zoals je ziet werkt het met een soort van XML stijl... :
code:
1
<icq_sms_message><destination&gt;(insert destination here)</destination><text&gt;(insert text here)</text><codepage>1252</codepage<senders_UIN&gt;(insert uin here</senders UIN><senders_name&gt;(insert name here)</senders_name><delivery_receipt&gt;(yes of no, wil je een bevestigin)</delivery_receipt<time></time></icq_sms_message>

we zullen eens gaan kijken of we daar iets mee kunnen >:)

Verwijderd

Hmmm jah,...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 14:34 schreef voxell het volgende:
Sorry, Jelle first
EEJ!!! Ik heet ook jelle :) 8-)

Verwijderd

LOL :D

Verwijderd

Topicstarter
/me gaat ff met delphi proberen die string naar die server te sturen. 'll keep ya posted.

Verwijderd

Dus je wou zeggen dat als je hier een prgtje voor maakt dat je in naam van iemand anders (dmv zn UIN) een smsje kunt sturen naar iemand met een 06 nummer??

Lache :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 14:48 schreef _QW_ het volgende:
Dus je wou zeggen dat als je hier een prgtje voor maakt dat je in naam van iemand anders (dmv zn UIN) een smsje kunt sturen naar iemand met een 06 nummer??

Lache :7
zou in principe moeten kunnen :Y)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

You recieved an SMS bom from 34176884 >:)
En dan krijgt de persoon wiens UIN je misbruikt ook nog allemaal confirmation berichten >:)

Verwijderd

Hmm maybe stupid question maar wat is dat voor progje? van die screenshot?

Verwijderd

Topicstarter
óf je zet de confirmation uit >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 15:05 schreef DaMaster het volgende:
Hmm maybe stupid question maar wat is dat voor progje? van die screenshot?
da's een TCP/IP / UDP logger >:)

http://www.ethereal.com/

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52
...<delivery_receipt>(yes of no, wil je een bevestigin)</delivery_receipt<time></time></icq_sms_message>...
Als jij bij Wil je een Bevestiging nou eens ja zegt...dan is de zogenaamde afzender ook gebombt...>:)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 15:07 schreef Razor_Blade het volgende:

[..]
da's een TCP/IP / UDP logger >:)

http://www.ethereal.com/
TNX :)

• Neman
  • Laatst online: 26-12 09:34

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Sorry, Jelle first
En ik heet ook Jelle (serieus!)...

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

AAAii, als dat proggie uit is wil ik daar wel meer van weten :):)

offtopic:
trouwens, Razor, bedankt dat je fffff je 06 nummer achterlaat (in de screenshot)
je hebt gelukt dat het onzin forum weg is, anders kreeg je zoiets als:
"SMS razor op ze 06"
:):)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 16:59 schreef KnEuTeR het volgende:

offtopic:
trouwens, Razor, bedankt dat je fffff je 06 nummer achterlaat (in de screenshot)
"SMS razor op ze 06"
/me gaat er vanuit dat het niveau buiten het onzin forum hoger is (8>

Verwijderd

Hehe,.. ik ga wel met VB en Winsock ff klooien :)

Richard

Verwijderd

He Razorblade,.. wat stond er tussen time /time gebeuren ?? is dat nog belangrijk,. kan je me anders ff een textfile van die log sturen,.. kan ik het ff wat beter bekijken ??

Thanks,
Richard

Verwijderd

RazorBlade zet het anders
hier ff'tjes neer voor ons dan kunnen
iedereen die het willen zien het bekijken :)

Verwijderd

:( moet toch maar ff zelf de tcp logger installeren want mijn proggie wil niet werken :(

Richard

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 16:59 schreef KnEuTeR het volgende:

offtopic:
"SMS razor op ze 06"
Hmmm ben je dan niet een SCRIPT-KIDDY dan???

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
'k zie dat razorblade ook een abo bij ben :r heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 19:06 schreef thefirstikke het volgende:
'k zie dat razorblade ook een abo bij ben :r heeft :)
WRONG!!!

/me heeft telfort prepaid :)

ennuh. het irritante gastje dat nu al een keer of 15 m'n telefoon heeft laten overgaan : YOU'RE DEAD! Vanaf nu worden tijden gelogd :7

Verwijderd

Topicstarter
Alle info die in het pakketje verzonden wordt staat op het GIF je. dus het is onzin om dat nog eens te gaan uploaden/versturen.

en voor de mesnen die vragen wat voor progje ik gebruikt heb : GET YOURSELF SOME GLASSES!!!!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij is het heel moeilijk om een ICQ-SMS via een ander programma te sturen, maar als er ooit zo'n programma komt hoor ik het wel... lijkt me leuk... :):)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

grrr ik krijg die tracer niet aan de praat
hoe moet dat nou?

Verwijderd

Topicstarter
GOED LEZEN OP DE SITE!!!!!

/me heeft ook probs. Ik kan geen connectie maken naar die server :(

Verwijderd

balen zeg :(

Verwijderd

Hmm,. hier zelfde probleem, heb die tracer maar opgegeven, ben nu op zoek naar een ander, heb die ergens op CD staan, maar kan die natuurlijk niet vinden :r

En ff snel op het net zoeken wil ook niet lukken :?

gaat weer lekker

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 20:52 schreef kanary het volgende:
Hmm,. hier zelfde probleem, heb die tracer maar opgegeven, ben nu op zoek naar een ander, heb die ergens op CD staan, maar kan die natuurlijk niet vinden :r

En ff snel op het net zoeken wil ook niet lukken :?

gaat weer lekker
dat komt omdat er geen andere zijn!

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-12 08:16
Kweenie hoor,
maar is het nou ook mogelijk om deze gegevens te gebruiken om sms-jes via je eigen site te gaan sturen (met ASP 't lieft)?

Verwijderd

Is er dan geen oplossing om het makkelijker
te kunnen doen?

Ik probeer het wel straks in Delhi om
een SMSje te versturen , kijken of dat lukt :)

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 21:37 schreef Razor_Blade het volgende:
[..]
dat komt omdat er geen andere zijn!
Tuurlijk wel, zijn er nog genoeg, je moet alleen even goed zoeken (als je w2k draait in het administrator menutje hint hint) of anders haal je 'n demo versie van WinDis zit ook 'n primitive sniffer bij. verder zijn er nog ports van tcpdump , je hebt buttplug nog (plugin voor backorfice maar werkt ook stand alone) sniffers/analyzers genoeg..

--Ray

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 21:44 schreef Yarvieh het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, zijn er nog genoeg, je moet alleen even goed zoeken (als je w2k draait in het administrator menutje hint hint) of anders haal je 'n demo versie van WinDis zit ook 'n primitive sniffer bij. verder zijn er nog ports van tcpdump , je hebt buttplug nog (plugin voor backorfice maar werkt ook stand alone) sniffers/analyzers genoeg..

--Ray
waar moet ik dan in win2k zoeken bij Admin-
istrator tools ? :)

Verwijderd

Geen idee of w2k prof 'm heeft maar server en adv server hebben "netwerk monitor"

--Ray

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 22:13 schreef Yarvieh het volgende:
Geen idee of w2k prof 'm heeft maar server en adv server hebben "netwerk monitor"

--Ray
Deze dingen heb ik alleen kunnen vinden:
-Component services
-Computer manigment
-Data Sources (ODBC)
-Event Viewer
-Services
-Performance
-Telbet Server Administration.

Dat is alles, waar staat het tussen?
want ik heb het niet kunnen vinden zo gauw

Verwijderd

Hmmz heel ff gekeken, waarom je niet kan connecten naar die server is mij 'n raadsel , De server waarop ie wil connecten is login.icq.com (205.188.5.208, 205.188.3.160, 205.188.3.176, 205.188.5.204)
het is dus meer dan 1 packet wat ie stuurd , ik ben niet bekend met het icq protocol maar ik vermoed dat ie eerst 'n verbinding opzet, dan authorisatie uitvoerd, en dat je daarna pas dat icq sms bericht kan sturen, je hebt ovirigens niet echt veel verder gekeken dan je neus lang was want naast het (opvallende) xml berichtje zit er ook nog 'n berg protocol informatie in het packet en zelfs je uin, ik vermoed dat die sms feature gewoon 'n nog ongedocumenteerde functie is in het icq protocol, d'r is al een lib die de meeste andere functies wel support (login/auth, msg sturen ect) home page op :
http://kicq.sourceforge.net/icqlib.shtml
als je er echt mee verder wilt stel ik voor dat je de icq protocollen er bij pakt http://www.algonet.se/~henisak/icq/icqv5.html en vanuit daar verder probeerd te gaan?

--Ray singing off

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 22:45 schreef Yarvieh het volgende:
Hmmz heel ff gekeken, waarom je niet kan connecten naar die server is mij 'n raadsel , De server waarop ie wil connecten is login.icq.com (205.188.5.208, 205.188.3.160, 205.188.3.176, 205.188.5.204)
het is dus meer dan 1 packet wat ie stuurd
Klopt niet. zie plaatje :
code:
1
2
destination port : 5190
destination address : 152.163.245.17
, ik ben niet bekend met het icq protocol maar ik vermoed dat ie eerst 'n verbinding opzet, dan authorisatie uitvoerd, en dat je daarna pas dat icq sms bericht kan sturen, je hebt ovirigens niet echt veel verder gekeken dan je neus lang was want naast het (opvallende) xml berichtje zit er ook nog 'n berg protocol informatie in het packet en zelfs je uin,
code:
1
<senders_UIN>(insert uin here)</senders UIN>

Die protocol code hoef je niet te versturen via een string. dit hangt gewoon af van hoe je je clientsocket insteld |:(
ik vermoed dat die sms feature gewoon 'n nog ongedocumenteerde functie is in het icq protocol, d'r is al een lib die de meeste andere functies wel support (login/auth, msg sturen ect) home page op :
als je er echt mee verder wilt stel ik voor dat je de icq protocollen er bij pakt http://www.algonet.se/~henisak/icq/icqv5.html en vanuit daar verder probeerd te gaan?

--Ray singing off
Deze feature zal dus _NIET_ in de protocollen komen staan vanwege het 'misbruik' risico. (DUH :7)

Verwijderd

Wat nou |:( , kijk es op offeset 0x4c en lees naar achteren, wedden dat je daar hex je uin vind? en wedden dat je wel die extra protocol informatie moet mee sturen? (ok je tcp layer niet, maar alles wat daar boven op ligt (vanaf offset 0x36)
Deze feature zal dus _NIET_ in de protocollen komen staan vanwege het 'misbruik' risico. (DUH )
Wedeom wat nou DUH, icq heeft zelf GEEN ENKELE spec bekend gemaakt alle specs die er momenteel zijn zijn allemaal tot stand gekomen dmv pakcet analyse...

Wat is je probleem trouwens? ik stuur je de goede kant op en wat doe jij gaat me 'n beetje ongegrond af ziten zeiken...

--Ray

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 23:57 schreef Yarvieh het volgende:
Wat nou |:( , kijk es op offeset 0x4c en lees naar achteren, wedden dat je daar hex je uin vind? en wedden dat je wel die extra protocol informatie moet mee sturen? (ok je tcp layer niet, maar alles wat daar boven op ligt (vanaf offset 0x36)
[..]
Wedeom wat nou DUH, icq heeft zelf GEEN ENKELE spec bekend gemaakt alle specs die er momenteel zijn zijn allemaal tot stand gekomen dmv pakcet analyse...

Wat is je probleem trouwens? ik stuur je de goede kant op en wat doe jij gaat me 'n beetje ongegrond af ziten zeiken...

--Ray
sorry hoor :( die hex codes had ik nog niet doorgelezen.

maar kijk eens op www.icq.com/api :7

Verwijderd

Hee ik heb eens geprobeerd om connectie
te maken alleen lukt het niet helemaal.
Hij zegt de hele tijd dat hij een error geeft
bij het connecten :(

Zeer raar. Ik heb toch alles goed gedaan.
Is het iemand al gelukt?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dames, hebben jullie nou echt niks beters te doen? :?

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 00:14 schreef Razor_Blade het volgende:
maar kijk eens op www.icq.com/api :7
Een Api's en een protocol zijn naar mijn weten 2 verschillende dingen? :)

--Ray

Verwijderd

Topicstarter
10x voor je links trouwens! :9

Verwijderd

En? Nog iets uitgekomen mensen?

Verwijderd

Topicstarter
nope. nog niet. ben eerst m'n startrek tvguide aan het afmaken.

Verwijderd

Ik ook niet tedruk met andere leukere dingen ;)

--Ray

Verwijderd

Is het niet een beetje omslachtig om via het ICQ protocol (Wat opzich al zeeer onlogisch in elkaar zit) een sms berricht te willen versturen?

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Nou.. (ik heb er niet veel verstand van hoor)
maar volgens mij is het de enige manier om ongemerkt een onbeperkt aantal sms'jes gratis te versturen.

Als je 't via een site doet gaat men dit op den duur merken... Via icq volgens mij niet zo snel. :)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben bang dat dit niet gaat werken, licq (linux versie van icq(duh)) had vroeger (en tegenwoordig nog steeds) een optie om je nummer te spoofen bij een berichtje. Dit werkte vroeger wel, maar tegenwoordig wordt je meteen van de server afgesmeten. Ze checken daar dus of het nummer waarmee je inlogt wel overeenkomt met het nummer dat jij meegeeft...of iets dergelijks :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 22:45 schreef Yarvieh het volgende:
het is dus meer dan 1 packet wat ie stuurd , ik ben niet bekend met het icq protocol maar ik vermoed dat ie eerst 'n verbinding opzet, dan authorisatie uitvoerd, en dat je daarna pas dat icq sms bericht kan sturen, je hebt ovirigens niet echt veel verder gekeken dan je neus lang was want naast het (opvallende) xml berichtje zit er ook nog 'n berg protocol informatie in het packet en zelfs je uin, ik vermoed dat die sms feature gewoon 'n nog ongedocumenteerde functie is in het icq protocol, d'r is al een lib die de meeste andere functies wel support (login/auth, msg sturen ect) home page op :

--Ray singing off
Een ongedocumenteerde functie?
Volgens mij is er helemaal geen officiele documentatie van het ICQ protocol.

Verwijderd

Foutje, moet het nog een beetje leren, you know...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 december 2000 22:28 schreef Orphix het volgende:
Ben bang dat dit niet gaat werken, licq (linux versie van icq(duh)) had vroeger (en tegenwoordig nog steeds) een optie om je nummer te spoofen bij een berichtje. Dit werkte vroeger wel, maar tegenwoordig wordt je meteen van de server afgesmeten. Ze checken daar dus of het nummer waarmee je inlogt wel overeenkomt met het nummer dat jij meegeeft...of iets dergelijks :)
dat is dus waarom je icq# in hex in het pakketje staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de schreenshot weggehaald :(

Ik word gebeld op m'n mobiel, en krijg spam SMSjes :r :r :r :r

Ik ben erg teleurgesteld in jullie :( :( :( :r :r :( :( :(

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:30
kon je niet je nummer wegkrassen in de screenshot? (met paint ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Jawel. maar daar heb ik geen zin in.

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 18:52 schreef Razor_Blade het volgende:
Ik heb net de schreenshot weggehaald :(

Ik word gebeld op m'n mobiel, en krijg spam SMSjes :r :r :r :r

Ik ben erg teleurgesteld in jullie :( :( :( :r :r :( :( :(
RB, dat is inderdaad een beetje jammer ja, had verwacht dat we hier wel wat ouder zouden zijn,.. Heb overigens een HD crash gehad, ben dus ook niet verder aan toegekomen.

Richard

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 12:30 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]
Een ongedocumenteerde functie?
Volgens mij is er helemaal geen officiele documentatie van het ICQ protocol.
Eej Olaf van der Spek, cool dat jij ook een GoTter bent, I obey XCC mixer :)

Heb je geen zin om te helpen met een soort Counterstrike onder de RA2 mods?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 18:55
mmm

lijkt me wel lache als je gratis SMSm-jes kan versturen vanaf je website. Maar moeilijk te implementeren dus. Als die ICQ SMS is gehackt, zit je toch nog met het feit dat je moet inloggen om iets te versturen.
Kunnen we niet beter een andere Nederlandse gratis SMS service proberen te gebruiken?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 07 december 2000 22:41 schreef DKasemier het volgende:

[..]
Eej Olaf van der Spek, cool dat jij ook een GoTter bent, I obey XCC mixer :)

Heb je geen zin om te helpen met een soort Counterstrike onder de RA2 mods?
Ik maak zelf geen Mods maar alleen de utilities. Als je specefieke features nodig hebt wil ik wel helpen.

Verwijderd

ff omhoog

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 19:48
Forget it maar !
Ik heb zelf ook ff geprobeert om met Delphi ff een sms client te maken die de ICQ servers gebruikt.
Die icq pakketjes zijn makkelijk te sniffen en de inhoud daarvan is duidelijk, dat zijn gewoon aangepaste html tags, dus dat is het probleem niet.
Wat wel het probleem is dat het datapakketje ook een header heeft, deze header is niet bekend en ook lastig te reverse engineren want hij is niet hetzelfde als het standaard icq protocol.
Tevens zit er ook nog een soort van authenticatie op die pakketjes, dus al met al wordt het zeer lastig om daar een client voor te maken..

Tja die jongen bij Mirabiles zijn ook niet gek...:r

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 19:34 schreef jelmervos het volgende:
Volgens mij is het heel moeilijk om een ICQ-SMS via een ander programma te sturen, maar als er ooit zo'n programma komt hoor ik het wel... lijkt me leuk... :):)
Nou in principe is het niet meer dan gewoon dezelfde string sturen.... dussuh je hoeft alleen te weten wat waar naartoe moet, en het niveau hier is wel hoog genoeg lijkt me.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dezelfde string?
Ja leuk, elke keer hetzelfde bericht naar dezelfde persoon. Ik zou toch graag iets anders willen sturen ;->.

Verwijderd

Je moet ingelogged zijn voordat je een SMSje kan sturen? Kun je dan niet met delphi ook eerst inloggen op ICQ netwerk. (Ik weet niet wat er allemaal meegestuurd wordt? Als password mee gestuurd wordt kun je niet een random ICQ# nemen).

Lijkt me wel lachen als het iemand lukt suc6

• chem
  • Laatst online: 19-12 11:34

chem

Reist de wereld rond

ja, ik lees niet anders dan "het lijkt me tof als iemand het lukt" maar niemand die zich er echt mee bezighoudt...

het is zeker lastiger dan alleen ff een tcp/ip packet versturen, als 't zo makkelijk was dan bestond het allang.

Ik vermoed dat het uitvinden hoe het moet best lastig is, en veel (zo niet heel veel) tijd kost.

Als mensen nou echt zo graag willen SMS-en kunnen ze ook alle web-sms-services aflopen at random, daar bestaan al script voor. Moet je alleen 'ff' hier en daar een accountje aanmaken en als je met 'random' een loadbalancing doet hebben zij het niet door. Als je de reclame een probleem vindt, moet je maar betalen.

Maar het blijft tof als iemand het lukt & er tijd in wilt steken. Ik zou er zelfs geld voor over hebben als het betrouwbaar werkt, en ik het kan integreren in een PHP/Perl (iig linux) omgeving... :)

Zelf heb ik er de tijd niet [voor] over...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Kunnen we niet een nederlandse (kut beveiligd) bedrijf hacken? dat is misscihen handiger...

Verwijderd

bestond een jaar geleden al.

• chem
  • Laatst online: 19-12 11:34

chem

Reist de wereld rond

pimdeldee > oh jajaja, dat dacht ik al :?

waar heb je het over?

btw, bijna alle sms services zijn brak beveiligd. Als je de bschikking hebt over een serverside scripting of programmeertaal, dat kan communiceren met een 3rd party en dan ook nog headers kan versturen (bv. perl, php), dan kan je er sms-jes mee versturen.

ok MTN sms, toch 1 van de grootste (zo niet dé grootste), is vrij makkelijk te omzeilen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ben er zelf ff mee bezig geweest. wat er hier gezegd wordt is nl. niet waar: er wordt ook nog een header meegestuurd (icq packages hebben een gekke encryptie ofzo)

je kunt beter een bestaand pakket wat inlogt op icq ombouwen. maar ja.. hoe :P

Verwijderd

/me haalt graag ouwe koeien uit de sloot

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Lol wat moet je nou met sms, hele dag gespamt worden door allerlei nietsnutten :)

Verwijderd

Het is helemaal niet moeilijk om SMS van je eigen website te versturen. Vrij simpel eigenlijk, mij lukte het in een paar minuten met een scriptje van Freshmeat:

http://freshmeat.net/projects/mtsms/

Je moet een account hebben bij MTNSMS, en dan je login en password in het scriptje zetten. Met een beetje verstand van Perl/CGI moet je het in no time werkend krijgen.

Het klopt niet helemaal met het oorspronkelijke onderwerp van de discussie, maar MTN gebruikt dezelfde SMSC als ICQ dus het resultaat is identiek. Het nadeel is echter dat je maar een bepaald aantal berichtjes per dag kan versturen (20 geloof ik).

Verwijderd

Misschien is dit een onwijze newbie vraag
Maar wat voor programma gebruik je om dingen
te loggen, dat kan ik dus niet vinden.

Graag ook een URL of direct link >:)

Bij voorbaat dank 8-)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-12 00:24

DizzyWeb

Ondertiteld

Was die url niet al gegeven in deze topic!?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

wederom een icq-"exploit"

Daar "mogen" we natuurlijk niet aan meehelpen hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.