XP machine kan niet op 98 Machine komen

Pagina: 1
Acties:

• CoreTex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 07:46
Ik heb een netwerkverbinding via een router
Dat is een router van Sweex.
maar nu heb ik een probleem, ik kan vanaf de 98 machine wel op de XP machine komen, maar vanaf de XP naar de 98 machine lukt niet!
Ik heb op de 98 machine de hele schijf gedeeld, en ook op de XP machine heb ik de hele schijf gedeelt.

Ook kan ik gewoon pingen vanaf de XP naar de 98, en andersom.
Als op de XP machine naar mijn netwerklocaties ga en ik wil in de met windows98 geinstaleerde pc kijken,
zegt hij: //PC 2 is niet toegeankelijk u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op.....blah blah blah!
maar hij ziet alle computers verder dus wel in het netwerk.

Ik heb ook al even de search gebruikt, maar dan vind ik alleen maar informatie over een win98 pc die niet op een XP pc kan komen...
Maar dat lukt verder wel bij mij.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt sowieso niet de hele hd delen in xp, die is gedeeld voor admin doelen. Dus een gewone map delen, een een gebruiker aanmaken die daar rechten op heeft, en met die gebruiker inloggen op de win98 pc. Dan kun je die map gewoon zien op de win98 pc. (je kunt evt ook de guest aanzetten, maar dan kan iedereen op je pc komen.

• CoreTex
Het is zo dat ik vanaf de XP machine niet naar de 98 machine kan komen, en niet andersom!
zegt hij: //PC 2 is niet toegeankelijk u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. neem contact op.....blah blah blah!
of:

Server PC2 accepteerd geen aanvragen van buitenaf!
Heeft dat dan wel verder wat te maken met gebruikers op de 98 pc?
Daarvoor hoef ik toch geen gebruiker op de 98 pc aan te maken?
En toch ook niet op die van XP want ik wil vanaf de XP pc naar die van 98

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Als eerste, heb je een firewall op je router staan of op de windows 98 doos? Een firewall kan namelijk nogal vreemde problemen geven, heb ik zelf ervaren. Ten tweede, je moet kijken of je wel permissie hebt gegeven dat je hele schijf browseable is. Ik kan me nog iets vaag herrineren van "delen op gebruikers of share niveau" maar ik weet nou niet of dat bij 98 ook zit...

En wagenveld, ik heb ook geen problemen om me schijf te delen met andere xp/98/linux bakken. Dat werkt gewoon hoor.

• CoreTex
neej, op beide PC's zijn de firewalls uitgeschakeld.
En ja, op die 98pc staat wel iets van delen op gebruikers of share niveau
je kan hierbij dan een groepsnaam invullen, of gewoon een naam!
Ik heb hierbij ff de naam van mijn XP computer ingevld maar dat helpt nog niks!
Kan iemand me helpen?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10
werkgroepnaam hetzelfde?
Account waar de 98 machine mee inlogt in Ms client voor networks staat ook op de XP machine en andersom?
suc6

Verwijderd

Iets van 802.1 verificatie uitschakelen. Ik heb nu geen XP pc bij de hand om de exacte tekst te kunnen vinden.

Verwijderd

Je kan proberen op de Win98 PC de "Network setup Wizard" van XP te draaien. Je doet dit vanaf de XP CD, in het autostart menu van de CD kies je voor "Additional Tasks" en dan "Network Setup Wizard". Hij zal een paar bestandjes installeren en halverwege is een herstart nodig. De 98 bak moet hierna goed zijn ingesteld om mee te doen in het netwerk. Ook krijg je er een zgn "Shared Folder" bij om eenvoudig bestanden uit te wisselen.

Verwijderd

Hoi,

Ikzelf zit ook met een dergelijk probleem. Ik heb een HP omnibook p133 met W95 erop. Ook deze wil niet op mn netwerk connecten. Als ik 'm opstart, zie je tijdens het booten, even mn lampje van mn netwerkkabel aangaan, maar direkt daarna uit. Eenmaal in W95 blijft hij dus uit. Ikzelf heb ook een router ertussen zitten......vraagje: je kunt toch ook via IPX een connectie maken?

owja...er zit geen cd-rom op :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 09:06 ]

Pagina: 1