Ivm. de laatste ssh advisories heb ik een make buildworld en vervolgens een make installworld gedaan.
na de make install world viel echter mijn NAT Internet weg!
ik gebruik hiervoor ipnat. ook na handmatig
te hebben gedaan nog steeds geen internet.
De bak ZELF heeft overigens wel constant een probleemloze internetverbinding!!
Ik heb ook een make buildkernel KERNCONF=MYCONFIGNAME gedaan. maar deze stopt in een error ! heb ik al eerder problems mee gehad!
Aangezien het hele huis nu zonder internet zit (wat na 10 minuten al gezeur van mijn ma opleverde) moet ik dit vanavond na mijn werk echt zien te fixen.
de volgende vragen:
1. Hoe kan ik de hele /usr/src verversen ? een testmachine wees uit dat het leeggooien van /usr/src en dan cvsup draaien GEEN nieuwe inhoud van /usr/src oplevert!!!!!
2. Heeft iemand enig idee waarom mijn ipnat het niet meer doet na een world upgrade van RELENG_5_1 (was ook al redelijk recente versie)
na de make install world viel echter mijn NAT Internet weg!
ik gebruik hiervoor ipnat. ook na handmatig
code:
1
2
| ipnat -CF ipnat -f /etc/ipnat.rules |
te hebben gedaan nog steeds geen internet.
De bak ZELF heeft overigens wel constant een probleemloze internetverbinding!!
Ik heb ook een make buildkernel KERNCONF=MYCONFIGNAME gedaan. maar deze stopt in een error ! heb ik al eerder problems mee gehad!
Aangezien het hele huis nu zonder internet zit (wat na 10 minuten al gezeur van mijn ma opleverde) moet ik dit vanavond na mijn werk echt zien te fixen.
de volgende vragen:
1. Hoe kan ik de hele /usr/src verversen ? een testmachine wees uit dat het leeggooien van /usr/src en dan cvsup draaien GEEN nieuwe inhoud van /usr/src oplevert!!!!!
2. Heeft iemand enig idee waarom mijn ipnat het niet meer doet na een world upgrade van RELENG_5_1 (was ook al redelijk recente versie)
[ Voor 3% gewijzigd door xychix op 29-09-2003 19:00 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad