Ik draaide SiSoftware Sandra, en dat programma melde dat in mijn laptop 4x128mb zit, wat samen 512 mb is. Is dit langzamer dan 2x256mb of 1x 512 mb? Nog belangrijker: verbruikt 4x128mb meer energie? Misschien heb ik de reden gevonden waarom mijn Centrino laptop z'on "korte" batterijduur heeft...
ik kan me niet echt voorstellen dat een centrino 4 dimm bankjes heeft, zal wel 2x dual sided zijn.Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 02:19:
Ik draaide SiSoftware Sandra, en dat programma melde dat in mijn laptop 4x128mb zit, wat samen 512 mb is. Is dit langzamer dan 2x256mb of 1x 512 mb? Nog belangrijker: verbruikt 4x128mb meer energie? Misschien heb ik de reden gevonden waarom mijn Centrino laptop z'on "korte" batterijduur heeft...
probeer cpu-z eens. die kan je mischien beter vertellen wat je hebt.
en wat is pcies de levensduur van je accu. normaal zullen ze iets van 5 a 6 uur meegaan.
Nou, ik denk z'on 2-3 uur...van die 5-6 kan ik alleen maar dromen...zeer vreemd! Ik denk dat ik cpu-z maar eens ga proberen
Ik heb cpu-z inmiddels uitgeprobeerd, en daar zegt ie wel dat ik 2 dimm modules heb van 256 mb....
Ik heb cpu-z inmiddels uitgeprobeerd, en daar zegt ie wel dat ik 2 dimm modules heb van 256 mb....
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 02:43 ]
Het zit zo ..... een geheugen slot heeft 2 banken.... het is dus in jouw geval zo dat je sodimmetje 2 banken gebruikt (double sided dus).... Je heb dus gewoon 2 modules van 256 MB, wat gebruikelijk is bij een notebook. Overigens gebruikt geheugen in vergelijking met het scherm en de cpu zo weinig energie, dat dat in batterijduur niet merkbaar verschillend zal zijn tov 1x512
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]