3D kaart kapot/slecht/iets?

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ok, ik heb dus een "nieuwe" 3d kaart gekocht

Connect3D Radeon 9200 128mb uitvoering

ik draai wat 3d Marks score is 4760

CPU/MEM 107 / 107

Mijn 3D Kaart draait op 250e/200m standaard waarden dus

ik zie in beeld groene stipjes en ik haal op 1.6 aztec alsut beetje druk is 15/20 fps,. op aztec zowiezo maar max 30 fps (Resolutie 800x600)

Nieuwste Cataclyst drivers > 3.7
Mobo ook geflashed

ik zou niet weten wat er mis is. Ik denk eraan om de kaart in te ruilen voor een FX5200 als de fps niet beter wordt. Maar ik post dit hier zodat maybe iemand me kan helpen.

enige wat ik niet gedaan heb is windows opnieuw erop, maar ik weet niet of dit veel uitmaakt

15/20 fps in 1.6 Aztec (counterstrike) is erg slecht en niet normaal, zelf mijn oude Geforce 2MX 32mb haalde evenveel of meer.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ummm...tja...die kaart zal wel kapot zijn. Aan het merk te zien ook niet zo gek, Club3d en Connect3D zijn niet niet echt topmerken......er zijn vaker problemen met die kaarten!

There is no place like ::1

• Carnagy
swampy schreef op 29 September 2003 @ 02:09:
Ummm...tja...die kaart zal wel kapot zijn. Aan het merk te zien ook niet zo gek, Club3d en Connect3D zijn niet niet echt topmerken......er zijn vaker problemen met die kaarten!
is een FX5200 dan een betere keuze?

Kan ik trouwens mijn geld terugkrijgen of moet dit perse ruilen zijn?

de radeon heb ik trouwens pas vanaf zaterdag

[ Voor 6% gewijzigd door Carnagy op 29-09-2003 02:12 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Carnagy schreef op 29 september 2003 @ 02:11:
[...]

Tja...de FX5200 Ultra zal ongeveer hetzelfde presteren als een GOEDE Ati Radeon 9200 zou moeten doen. De FX5200 Ultra's zijn niet de snelste kaartjes.

Als je je geld terug kan krijgen zou ik dat doen, wat extra geld erbij stoppen en met een iets groter budget een goed merk 9200 Pro kaartje kopen, Club3D...Connect3D....XFX...allemaal budget merken die de boardjes zo cheap ass proberen te maken dus vergeet overclocken maar....en soms..zoals nu...zijn ze standaard al niet stabiel.

Vaak hebben budget kaartjes ook lagere waardes als de officiele ATI of Nvidia specificaties!

Oftewel, als je een kaart koopt, koop er een van een echt merk, iets duurder maar je weet dat je goed geheugen, goed bordje, goede koeling en goede garantie hebt!

• Carnagy
het ligt dus echt aan mijn radeon en niet aan iets anders in mijn pc. Ik hoor echt van veel mensen dat die kaart dus veeeel beter kan.

op de bon staat Ruilen binnen 14 dagen, maarja, is dat je geld terugkrijgen?

/edit asus/sapphire zijn goede merken toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Carnagy op 29-09-2003 02:21 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Carnagy schreef op 29 September 2003 @ 02:18:
het ligt dus echt aan mijn radeon en niet aan iets anders in mijn pc. Ik hoor echt van veel mensen dat die kaart dus veeeel beter kan.

op de bon staat Ruilen binnen 14 dagen, maarja, is dat je geld terugkrijgen?
Dat is maar de vraag, maar ik weet zeker dat als je mag ruilen dat je ook mag bijbetalen voor een goed merk Radeon 9200 Pro kaartje :-)

• Carnagy
swampy schreef op 29 september 2003 @ 02:20:
[...]

Dat is maar de vraag, maar ik weet zeker dat als je mag ruilen dat je ook mag bijbetalen voor een goed merk Radeon 9200 Pro kaartje :-)
probleem is dat die zaak geen topmerken heeft

XFX en Connect3d

1x Asus gf4 ti4800se 128mb ddr vivo agp8x € 155,00

die zou ik dan kunnen nemen met flink wat bijbetalen dat is het enige niet xfx en connect3d merk

[ Voor 5% gewijzigd door Carnagy op 29-09-2003 02:23 ]

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
naar CS moet je niet kijken qua fps, daar heeft de radeon nu eenmaal problemen mee

toen ik mn radeon 9100 nog had, haalde ik max 20 fps met cs, en het gemiddelde was iets van 10 fps, terwijl ik met een gf2mx gewoon 80 haalde

nu met gf3 ook gewoon 80-90

alleen die groene stipjes enzo klinkt niet goed........misschien toch beetje brak de kaart, maar dat CS bout loopt moet je je maar bij neerleggen als je een radeon hebt..........

PIII 800@804 Mhz

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Carnagy schreef op 29 september 2003 @ 02:23:
[...]

probleem is dat die zaak geen topmerken heeft

XFX en Connect3d

1x Asus gf4 ti4800se 128mb ddr vivo agp8x € 155,00

die zou ik dan kunnen nemen met flink wat bijbetalen dat is het enige niet xfx en connect3d merk
Goed, vraag de verkoper dan om een VERVANGING van de kaart!

Het mag dan wel een budget boud merk zijn maar er moeten exemplaren zijn die het wel doet.

Oh die XFX....dat is dus een FX 5200 Non-Ultra met een 64-bits databus......zegt je misschien weinig maar slechter kun je niet treffen dus doe die FX5200 maar niet!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

idd, gewoon vervanging vragen...
nope, 64bit is niet wat je wil .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
neem die TI 4800 nou die is nog best te doen alhoewel met de slechte prestaties van de nieuwste games raad ik je een Radeon 9500/9600/9800 Pro aan ofzoiets...

En de vlekken liggen echt aan een beshcadigde kaart, ik heb ze ook gehad, nieuwe kaart gekregen en geen problemen meer :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hety is idd zo dat radeons moeite hebben met CS. Zelf een radeon 9800 pro en die haald ook bij tijd en wijllen net de 50 fps en lager :(. En ik zou zowieso niet voor de fx 5200 gaan. Zijn over het algemeen langzamer/slechter dan een Geforce 4 MX 440. :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Wou ff reageren op Swampy, die zegt dat Club3D en Connect3D slechte merken zijn en vaak problemen veroorzaken, ik heb zelf een hele tijd een GF4Ti4200 gehad welke het altijd goed heeft gedaan ( en het nu bij de nieuwe eigenaar ook nog altijd goed doet ) en zit nu al bijna half jaar met een R9700Pro welke het ook nog altijd perfect doet. Vrienden van me die ook Club3D videokaarten gebruiken hebben er ook nooit problemen mee gehad, dus dat Club3D veel problemen veroorzaakt is onzin.

fotoblog

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik heb hier dus een Club 3d 9700 Pro liggen en die is dus gaaaaar. Lijkt goed te werken, maar zodra hij een tijdje draait valt het beeld om en om uit. Een deel goed dan weer fout dan weer goed (van links naar rechts). Heb er al extra koeling opgezet, maar dat wordt niet beter (Cat 3.5 drivers). XFX heb ik goede ervaringen mee (3 x Fx5200 al ingebouwd bij vrienden, geen problemen). Nadeel vind ik dat de XFX 5200 passief gekoeld zijn en die blokjes worden echt kokend heet !!!

Atari 4 ff'r 😊

• Carnagy
ik ga vanmiddag de TI4800 halen denkik, dan betaal ik maar iets bij. Dat vind ik opzich niet zo erg. Hoop alleen niet dat het dik overkill gaat worden voor mijn systeem maar dat valt denk ik toch wel mee

ik heb ook maar 4x agp maximaal, maar 8x agp is nog niet nodig oid heb ik van iemand gehoord.

[ Voor 20% gewijzigd door Carnagy op 29-09-2003 11:17 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ViolatoR schreef op 29 September 2003 @ 08:08:
Wou ff reageren op Swampy, die zegt dat Club3D en Connect3D slechte merken zijn en vaak problemen veroorzaken, ik heb zelf een hele tijd een GF4Ti4200 gehad welke het altijd goed heeft gedaan ( en het nu bij de nieuwe eigenaar ook nog altijd goed doet ) en zit nu al bijna half jaar met een R9700Pro welke het ook nog altijd perfect doet. Vrienden van me die ook Club3D videokaarten gebruiken hebben er ook nooit problemen mee gehad, dus dat Club3D veel problemen veroorzaakt is onzin.
Well, het is niet alsof ELKE kaart die uit hun fabriek holt al gaar is, nope. En het is ook niet dat ELKE kaart van hun na 4 weken gebruik frontaal afbrand...nope.....maar het is een feit dat ze duidelijk low budget werken...langzamer geheugen gebruiken.....standaard snelheden lager.....dat soort acties.

Niet te vergeten de kaart uitval en de DOA's met die budget merken is veel groter....als je rondtkijkt op GoT alleen al zie je dat echte merken minder uitval hebben.

Ach dus vaak is 20 euro meer investeren een slimme zet :-)

Maar je hebt gelijk, niet elke kaart is terminaal in problemen..sommige kunnen het jaren uithouden :-)

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Aan je sys specs te zien heb je op dit moment een duron 1200, ik zou je toch aanraden om vooral ook daar eens iets aan te gaan doen, want die 4800 zal idd zware overkill zijn... Ik heb kort geleden de 4200 (agp4x GF4-4200 dus) die in zijn thunderbird 1200 zat eens met een 1800+ geupdate en dat scheelde enorm, dus jouw combi van duron 1200 met die 4800 zal nog een stukje brakker zijn... (Maar jah, het kan dan ook geen kwaad om een nieuw mobo met DDR te nemen, want ook met je SDR geheugen schiet het niet echt op...)
Daarnaast zie ik dat je XP draait, dat is ook weer traagheid vragen met maar 256mb... Ik denk zelfs dat je beter je kaart terug kan brengen en "effe" (zal idd duurder zijn dan alleen de videokaart) een ddr mobo + 512mb ddr + athln cpu kunt kopen, en dan gewoon nog effe met je oude videokaart doorgaan tot je geld hebt om alsnog een zwaardere videokaart te kopen...

[ Voor 27% gewijzigd door Kippenijzer op 29-09-2003 11:37 ]

Verwijderd

Carnagy schreef op 29 September 2003 @ 02:11:
[...]

Het nederland consumentenrecht is hierover heel duidelijk, de verkoper heeft zich niet aan zijn kant van de verkoopvoorwaarden gehouden, hij heeft namelijk een niet werkende kaart geleverd, hij is daarom verplicht om die kaart om te ruilen voor een werkend exemplaar, ookal is die termijn van 14 dagen al verstreken. Losse kreten op een kassabon betekenen namelijk nog niet dat iemand dan ineens in strijd met de wet mag gaan handelen. Meteen je geld terugkrijgen is wat lastiger, hiertoe is de verkoper alleen verplicht als hij niet binnen een redelijke termijn (kan zelf ook met levertijden zitten en zo) een vervangend of gerepareerd exemplaar kan leveren. Maar als op de kassabon staat dat je de kaart binnen 14 dagen weer in mag ruilen moet dat denk ik geen probleem zijn. Ik zou in ieder geval proberen om de kaart (met bijbetaling) in te ruilen tegen een beter merk, de verkoper is hier niet toe verplicht maar als ze een beetje verstandig zijn in die winkel weten ze ook dat een tevreden koper een terugkomende koper is.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 11:42 . Reden: leer typen man ]

Verwijderd

Ik draai hier anders continu 100 FPS met mijn Radeon 9700 TX (core: 263, mem: 263 mhz)

• Carnagy
ik heb de Geforce 4ti4800se 128mb nu in mijn systeem zitten. 1ste 3dmark2001 was 6000

ik denk dat dat wat laag is maar dat zal deels door het systeem komen. Wat is de score ongeveer die ik zou moeten kunnen halen?

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 september 2003 @ 17:42:
Ik draai hier anders continu 100 FPS met mijn Radeon 9700 TX (core: 263, mem: 263 mhz)
Lekker een nuttige bijdrage :O
Carnagy schreef op 29 september 2003 @ 17:56:
ik heb de Geforce 4ti4800se 128mb nu in mijn systeem zitten. 1ste 3dmark2001 was 6000

ik denk dat dat wat laag is maar dat zal deels door het systeem komen. Wat is de score ongeveer die ik zou moeten kunnen halen?
Ik denk dat je zo wel goed zit. ff finetunen enzo, maar veel hoger zit er niet in.

Nu nog een cpu-upgrade en je gaat de 10k passeren.

• Carnagy
dit wil ik nog hebben.

2 512MB PC3200 DDR SDRAM (Dane-Elec) Challenge Computers € 204,-

1 Abit IC7-G EasyCom Systems € 185,-

1 Intel Pentium 4 2,6GHz (800MHz FSB, Boxed) Eynstein € 237,-

Totaal € 626,-

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

dat kun je natuurlijk ook doen, maar waar ga je niet, desnoods voor tijdelijk, effe een 2e hands amd athlon op de kop tikken?

Verwijderd

ok, dit is een mooi topic om mijn vraag in te stellen :9

een maand of 2 terug ben ik begonnen met sparen voor een nieuwe video-kaart, allemaal mooi en fijn, maar de radeon 9700 die toen een prijs van nog geen 200 euro's had is er dus niet meer. ik moet dus nu bekijken welke kaart, welk merk ik neem.

ik ben niks van plan om te gaan overklokken ofsow, ik ben behoorlijk soft als het op het gebied van games betreft, aleen wat unreal op zijn tijd is voor mij alles.

ik ben natuurlijk niet van plan om elk jaar een nieuwe video-kaart te kopen, dus hij MOET het minstens 2 jaar uithouden, (ik heb minjn pc dag-en-nacht aan) en ook nog spellen van het komende jaar goed aan kunnen. ik zat zelf te denken aan een ATI radeon 9600 128/256 mb deze vallen meestal wel onder het bedragvan 200 euro's, dus das mooi.

het merk zecht mij eigenlijk niet zo veel, ik heb nu een (schrik niet) asus GF2 32mb van 3 jaar oud die het op zich nog wel aardig doet, aleen de koeler was er mee gekapt dus zit er nu een pentium 1 koelerblok op met een 80mm fannetje, werkt priema, maar vertrouw mijn koel-kunsten voor geen meter 8)7 .

mijn excuses dat het bijna helemaal offtopic is, maar anders krijg ik weer zo'n opmerking dat ik niet onnodig een topic opstart omdat er toch al genoeg topics zijn over het zelfde onderwerp, aleen niet 100% up-to-date, begrijpie?

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 19:20:
ok, dit is een mooi topic om mijn vraag in te stellen :9

een maand of 2 terug ben ik begonnen met sparen voor een nieuwe video-kaart, allemaal mooi en fijn, maar de radeon 9700 die toen een prijs van nog geen 200 euro's had is er dus niet meer. ik moet dus nu bekijken welke kaart, welk merk ik neem.

ik ben niks van plan om te gaan overklokken ofsow, ik ben behoorlijk soft als het op het gebied van games betreft, aleen wat unreal op zijn tijd is voor mij alles.

ik ben natuurlijk niet van plan om elk jaar een nieuwe video-kaart te kopen, dus hij MOET het minstens 2 jaar uithouden, (ik heb minjn pc dag-en-nacht aan) en ook nog spellen van het komende jaar goed aan kunnen. ik zat zelf te denken aan een ATI radeon 9600 128/256 mb deze vallen meestal wel onder het bedragvan 200 euro's, dus das mooi.

het merk zecht mij eigenlijk niet zo veel, ik heb nu een (schrik niet) asus GF2 32mb van 3 jaar oud die het op zich nog wel aardig doet, aleen de koeler was er mee gekapt dus zit er nu een pentium 1 koelerblok op met een 80mm fannetje, werkt priema, maar vertrouw mijn koel-kunsten voor geen meter 8)7 .

mijn excuses dat het bijna helemaal offtopic is, maar anders krijg ik weer zo'n opmerking dat ik niet onnodig een topic opstart omdat er toch al genoeg topics zijn over het zelfde onderwerp, aleen niet 100% up-to-date, begrijpie?
Ik zou geen 9600 (Pro) halen. Deze kaart is niks beter dan de GF4 Ti-serie.

Wat ik aan zou raden in jouw geval:

2e hands ATi Radeon 9700 (Pro) (€ 150-200)
2e hands GF4 Ti4x00 128MB (€ 100-125)

Ik heb toevallig op een brakke PC UT geinstalleerd waar een ATi Radeon 8500LE 64MB inzit. Ff gamen en de fps counter blijft op een gemiddelde van 95 hangen. Ik speel in de resolutie 1280*960. De engine van UT is helemaal niet zwaar, dus elke kaart beter dan deze zou je niks te klagen moeten hebben. Maar nogmaals, geen 9600 (Pro). Lees een paar reviews en je bent overtuigd.

Wat je anders eventueel nog kunt doen is een 9800SE halen en deze proberen te modden naar een 9800Pro.

• Smarron

Smarron

The bend

edit:
CHECK DIT:

Asus GeForce V8420 4 Ti4200 TD 128MB voor maar € 70,- !!

Pagina: 1