Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] van vliegenlamp naar Home DivX player

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:11
nu zat ik al een tijdje te denken over een DiVx home cinema setje voor onder de tv ( kon ik eindelijks de 20 meter S-video kabel die dwars door de kamer loopt opruimen )

en na een grote opruiming bij ons op et werk en dan beland er nog wel eens wat in de oud ijzer bak .
zo ook een ouderwetse vleigenlamp zo een die je wel eens in cafetaria's ziet hangen met van die blauwe lampen .
deze dus ook , maar hij had een mooie alu behuizing .
helemaal gestript , en ff met wat reiniger en een hoge druk spuit leverde het volgende op :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=365429
een paar mooie alu profielen op .

passen , meten , zagen en een paar alu plaatjes laten knippen :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=365427

een VIA Epia mini itx bordje
300 watt Q-tec voeding
1 HD maxtor mooi framepje voor gemaakt en staat op trillings-rubbers tegen lawaai .
er zou een slimline cd-rom speler in komen maar er zit een netwerk aansluiting op dus..
en 1 aan uit knop ( type , dank u elecktro collega's met blauw ledje inside)

voor instaleren en testen :
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=365430

hij moet nog helemaal gepoets en iets geschuurd worden voor een dof effect .

gisteren is mn draadloos ramplankje en muisje binnengekomen dus heb de hele dag zitten instaleren en testen .

( moet er wel bij vertellen dat de performance van et VIA bordje beetje tegenvallen divx filmpjes via netwerk of HD wil eigenlijk nog niet soepel lopen )
moet maar eens verder zoeken naar OS lite o.i.d.
maar nu zijn weer al mn dremel schijfjes op en weer een boel geleerd.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 11:32

Geckoo

Good news, everyone!

netjes :P
zeer netjes zelfs
maar wat voor cpu is het dan?
en wat voor sensueel ramplankje en muis hebbie dan?

[ Voor 86% gewijzigd door Geckoo op 29-09-2003 00:53 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• talin
Geckoo schreef op 29 September 2003 @ 00:51:
netjes :P
zeer netjes zelfs
maar wat voor cpu is het dan?
en wat voor sensueel ramplankje en muis hebbie dan?
533 MhZ VIA cpu zonder fan ( en daar ging et mij om )

labtec draadloos setje

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Ik denk dat ik je moet teleurstellen :(, die via c3 533 gaat nooit divx trekken.
Ik heb een 800 mhz epia bordje en dat voldoet nog maar net (heb ook al geprobeerd het lichtst mogelijke systeem te installeren).

Het kastje zelf ziet er zeker niet slecht uit :)

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Mooie mod :9 _/-\o_ , geeft me ook wat ideeën om mijn mini-itx in een andere behuizing te stoppen. En net als de post hierboven ook mijn epia 800 draait divx-jes net aan.

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Nice! :). Alleen had je idd beter de epia 800mhz kunnen kopen en dan een groot koelblok erop modden als je toch bezig was. Hij mag ook best heet worden heb ik gemerkt. Van de zomer ging mijne geregeld richting de 70º. Verder kan je even zoeken naar de overklok mogelijkheden. Ik meen ooit een topic voorbij hebben zien komen waar iemand softwarematig de multiplier kon veranderen..
edit; hoe heb je trouwens die alu platen vastgezet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 12:43 ]

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:17
Wauw, erg netjes gedaan. Ik moet ook even weer aan et knutselen met een nieuwe behuizing voor men C3-800. Dit brengt me ook weer op een idee :+

heb je ook een foto van de originele lamp?

Verwijderd

Dat ziet er zeer gelikt uit.. maar wil dat bakje dat wel trekken?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mooi ding :D wij hebben ook zon lamp, maar zonde om te slopen, dingen zijn wel vrij prijzig :(

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ik weet niet of je OS afhankelijk bent, maar probeer qv dos player eens :)

http://www.multimediaware.com/qv/

• talin
themaxter schreef op 29 September 2003 @ 09:29:
Ik denk dat ik je moet teleurstellen :(, die via c3 533 gaat nooit divx trekken.
Ik heb een 800 mhz epia bordje en dat voldoet nog maar net (heb ook al geprobeerd het lichtst mogelijke systeem te installeren).

Het kastje zelf ziet er zeker niet slecht uit :)
en waar moet ik dan aan denken ? win98 lite o.i.d. of een linux distro ?
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 12:42:
Ik meen ooit een topic voorbij hebben zien komen waar iemand softwarematig de multiplier kon veranderen..
edit; hoe heb je trouwens die alu platen vastgezet?
die draad kreeg ik ook al van resettim aangereikt heb em doorgelezen .
alu platen heb ik nu nog met dubbelzijdig tape vastzitten maar als ie af wordt wil een paar boutjes aan de binnenkant laten lassen en dan van binnenuit vastzetten .
de deksel zit met een scharnier dus valt altijd netjes dicht .
_Dennizz_ schreef op 29 September 2003 @ 18:18:
ik weet niet of je OS afhankelijk bent, maar probeer qv dos player eens :)

http://www.multimediaware.com/qv/
zeer interesant , maar zal het even goed moeten doorlezen aangezien ik met een XP netwerk zit en dus ook een andere pc heb waar die films op staan .
ik weet niet of ik genoeg know how in huis heb om dat onder DOS allemaal draaiende te krijgen , maar ik zal het zekers helemaal doorlezen .

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Ziet er leuk uit.
En er zijn IPX protocollen voor Dos, dus TCP/IP ook wel.

Alleen ff zoeken naar een "mount proggy"
Zal er vast zijn, anders Linux.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

talin schreef op 29 September 2003 @ 18:48:
[...]

en waar moet ik dan aan denken ? win98 lite o.i.d. of een linux distro ?
Ga er maar vanuit dat geen enkele software dit gaat trekken, die 533 mhz cpu is gewoon niet krachtig genoeg. Een C3 800 is vergelijkbaar met een pentium II 450 mhz, dus een C3 533, is vergelijkbaar met een pentium II 300/350 mhz. Aangezien een standaard divx al een pentium II 450 nodig hebt, lukt dat dus gewoon niet.

[ Voor 4% gewijzigd door themaxter op 29-09-2003 23:30 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
jup, de 800MHz variant heeft al moeite met veel divx-jes

Repareren doe je zo.

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Zeer geinige MOD. (alleen die 300W is een beetje overkill voor je Epia-bordje :+ )

Idd wel zonde dat het een 533MHz Epia is. Die zult het wel moeilijk hebben met je filmpies. Maar iig wel ruimte zat in je case.
Ik moet de mijne maar is gaan (af)maken :X

Ik zou in jouw geval die "oude" Epia verkopen, en dan een 933MHz Epia erin doen ;)
Pagina: 1