Overclockbaarheid van Centrino (Pentium-M)?

Pagina: 1
Acties:

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 19:28
voor zover ik al heb rondgekeken, heb ik nog niemand gevonden die een centrino heeft geOC'ed. is het dangewoon onmogelijk of hoe zit het hier nu juist mee (een cpu'tje met zo'n lekkere IPC smeekt gewoon om nog een paar extra Mhz'tjes)

dank bij voorbaat

hmm, blijkbaar zijn de minimale en maximale kloksnelheid on-die vastgelegd maw unlocken of bios flashen, iets anders zal er niet op zitten :'(

[ Voor 26% gewijzigd door dasiro op 29-09-2003 00:36 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
Ik neem aan dat je Pentium M bedoeld ? Centrino is namelijk de naam voor het platform en niet voor de processor. Daarnaast zit je vast aan de 855 chipset van intel en daar valt vooralsnog biosmatig niets aan te overclocken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Aangezien de Pentium M uit de p3's is ontwikkeld, denk ik dat bij de huidige .13 um-technologie de grens bij 1.7 Ghz zit, zie ook tabel boven.
Als de nieuwe .09 um tech. is ingevoerd zal het wel weer omhoog gaan.
Ik spreek uit ervaring met de p3's, die ong. 1.6/1.7 Ghz haalt.(overklokt).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling :)

plus een kleine titelverduidelijking

Verwijderd

Ik zie dat je die pentium m 1.7 los kan kopen...betekent dat ik hem dan zo in mijn abit ic7-max3 pleur en flink kan rosse??? Zo ja dan denk ik dat ik ff langs de shop ga :)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08-2025

limit28

Loading.....

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 10:23:
Ik zie dat je die pentium m 1.7 los kan kopen...betekent dat ik hem dan zo in mijn abit ic7-max3 pleur en flink kan rosse??? Zo ja dan denk ik dat ik ff langs de shop ga :)
gebruikr petium m niet een ander soort mobo???

als die normaal in de tower kan lijk me wel een hele leuke pro, je hoef niet zo grote koeler in te pluren. dus minder herrie en hij is nog snel ook

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

PentiumM vind je alleen in laptops. En dan met een i855 chipset. Volgens mij zijn die dingen dusdanig beveiligd dat ze alleen in deze combo bruikbaar zijn. Overklokken vraagt minstens enige aanpassingen, aanpassingen die je in de regel niet op je laptop toepast.

Verwijderd

micro pga socket, gaat niet passen....

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09

Bob Popcorn

Plop!

Ik denk niet dat intel m daarvoor heeft ontworpen :|

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
waar kan je pentium m's loskopen? ik zoek me suf :) ben op zoek naar een vervanging voor me mobile PIII 750 --> 1ghz

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Een Pentium unlocken??? Dat gaat dus al nooit lukken!! Dat kan je dus wel vergeten! Als je dan ook geen mogelijkheid hebt in je BIOS om de FSB te verhogen ben ik bang dat je pech hebt.. Ik ben ook nog nooit andere BIOS'en tegen gekomen op laptops waar dat wel op zit hoor! Denk dus dat dit een geval van jammer maar helaas is....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Je kan ze los kopen bij alternate ( in duitsland :) )

En er zijn al moederborden voor, chek laupro maar eens daar heb ik er al 7 gezien.

Het is wel mogelijk, maar het zijn wel mini atx of mini itx mobo's

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10-2025

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Bij mijn weten gebruikt de Pentium-M dezelfde FSB als de P4 (100 MHz quad-pumped; dus 400 MHz effectief); dus de kans is al groter dat die zal passen op een P4 mobo dan op een P3-mobo. Nu heeft de Pentium-M wel een andere socket nodig, dus zal die niet passen op de standaard P4-borden. Ik dacht een tijdje geleden ergens gelezen te hebben dat de bestaande P4 chipsets van Intel overweg zouden kunnen met de Pentium-M maar dat Intel niet van plan was ondersteuning toe te laten in BIOS'en om de i855 niet in de weg te zitten.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Pagina: 1