[TV Kaart] Videomate "power up scheduling" bijna in europa!

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Ik ben zelf bezig met het configureren van een HTPC en heb de laatste tijd dus veel reviews over onder andere TV-kaarten gelezen, en ik merk dat er hier ook een aantal mensen zo'n ding willen gaan aanschaffen.

Nou was de keuze welke te nemen nog best lastig omdat ze eigenlijk allemaal wel hun minpunten hebben, maar als ik de reviews mag geloven van deze nieuwe (voor europa) kaart wordt de keuze binnenkort erg makkelijk gemaakt.

Vanaf oktober is in europa (volgens de site van de makers) namelijk de Compro Videomate TV Gold+ verkrijgbaar. Deze kaart krijgt in alle reviews een zeer positieve beoordeling over beeldkwaliteit, opnamemogelijkheden e.d..

Tevens is dit de eerste kaart ter wereld die het zgn. "power up scheduling" heeft, wat zoveel inhoudt dat hij je schedulede programma's ook kan opnemen als de computer uitstaat, een in mijn ogen erg mooie unieke feature.

Dus voor de mensen die op zoek zijn naar een nieuwe TV-kaart, bekijk deze iig ook even.

Voor de mensen die graag zelf lezen even een reviewtje en website van de producenten:

Review
Review (trage site)

Producent

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 29-09-2003 00:24 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Veel TV-kaarten zijn zo goed als de meegeleverde software. 3rdparty software en opensource projecten zijn meestal bagger en niet gebruiksvriendelijk. Verder is voor mij power-up-scheduling niet nuttig omdat de PC toch vrijwel altijd aan staat, maar voor een HTPC is dit natuurlijk wel ideaal.

Verwijderd

Een DVB kaart vind ik veel intersanter van wege de betere beeld kwaliteit, em erg goeie opname's. Power-up-scheduling is al mogelijk onder linux met een bebaald programma.

Alleen ik snap geen ruk van linux, maar een vriend moet maar eens langs komen om het voormij te instaleren.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 19:50

Eraser127

Nijkerk

hier nog een review

My Discogs

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 10:37
Nu tekoop:

http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_38.shtml

Compro Videomate TV Gold Plus: 90 euro
Compro Videomate TV Gold : 66 euro

Volgens mij is het enige verschil dat de plus ook fm radio kan ontvangen.