HP Reclame bij *iedere* pageview

Pagina: 1
Acties:

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 20:33

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Topicstarter
Ik meld wel vaker hier dat ik de reclame hier steeds irritanter vind worden, maar dit slaat echt alles! Bij iedere pageview krijg ik vandaag opnieuw die irritante reclame van het -inmiddels b-merk- HP op m'n scherm!

Het is toch niet zo dat Tweakers.net steeds meer aan het bijdraaien is naar een reclame boodschap waar je tussendoor wat nieuwsberichten kan lezen?

Eerst werd er namelijk beweerd dat er nooit full screen reclame zou komen, toen mocht het een keer per inlogsessie, daarna werden er uitzonderingen gemaakt voor veel-geld-acties, maar ondertussen is het gewoon mainstream geworden merk ik?

Ik hoop dat er iets verkeerd geconfigureerd staat bij jullie, want op die manier verpest je heel t.net layout...

P.S. Graag geen reply's in de trand van:
-Als je geen reclame wilt moet je maar betalen
-Tweakers.net moet ook aan geld komen anders gaan ze failliet
-Als het je niet zint, kom je toch niet meer op t.net

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 18:06
Hier heb ik ook banners en heb maar een keer een hp banner gehad. heb je gekeken of je cookies geaccepteerd worden?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Hier komt ie ook iedere keer lang versen van het scherm help ook niet, en tnet cookies worden geaccepteerd.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja...

Wat is er trouwens mis met gewoon een abbo nemen. Als je hier vaak komt dan is bijvoorbeeld 33 Euro voor 6 maanden full abo echt niet veel hoor.

There is no place like ::1

• we_are_borg
  • Laatst online: 24-02 13:43

we_are_borg

You will Comply

swampy schreef op 29 september 2003 @ 01:22:
Tja...

Wat is er trouwens mis met gewoon een abbo nemen. Als je hier vaak komt dan is bijvoorbeeld 33 Euro voor 6 maanden full abo echt niet veel hoor.
Voor ik begin ik heb een abo en die heb ik zelf genomen om T.net te sponseren, de rest was bij komstigheid.

Je kan niet verwachten dat iedereen een abo gaat nemen sommigen hebben daar het geld niet voor en andere zitten op meerdere site's waar je ook kan betalen om te surfen zonder reclame. Het zal een kostbare zaak worden als je dat zou doen.

Voor de topic starter er zijn andere oplossingen, maar dat kan wel een ban opleveren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

we_are_borg schreef op 29 September 2003 @ 01:47:
[...]

Voor ik begin ik heb een abo en die heb ik zelf genomen om T.net te sponseren, de rest was bij komstigheid.

Je kan niet verwachten dat iedereen een abo gaat nemen sommigen hebben daar het geld niet voor en andere zitten op meerdere site's waar je ook kan betalen om te surfen zonder reclame. Het zal een kostbare zaak worden als je dat zou doen.

Voor de topic starter er zijn andere oplossingen, maar dat kan wel een ban opleveren.
Tuurlijk, in het leven moeten we keuzes maken en advertenties horen bij het leven. Maar als de TS tweakers.net 33 Euro niet waard vindt moet hij ook niet zeuren over de reclames. Tweakers.net houdt al aardig genoeg rekening met zijn leden, er zijn ergere manieren van sponsoring en advertenties ;)

[Zelf net aangemeld voor een betaald account anyway :-p, ach ja..het moet er eens van komen, kom zo vaak dat het mijn geld wel waard is :-)]

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 29-09-2003 02:22 ]

There is no place like ::1

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:33
swampy schreef op 29 september 2003 @ 02:08:
[...]

Tuurlijk, in het leven moeten we keuzes maken en advertenties horen bij het leven. Maar als de TS tweakers.net 33 Euro niet waard vindt moet hij ook niet zeuren over de reclames. Tweakers.net houdt al aardig genoeg rekening met zijn leden, er zijn ergere manieren van sponsoring en advertenties ;)
Tnet is een site waar het puur om de dynamische content gaat, vaak refreshen dus. Als je dan elke keer een banner over die content gaat, kan dat behoorlijk gaan irriteren. Tnet is groot geworden door haar content en dus oa door haar niet betalende bezoekers. Erg jammer dat nu dit soort reclame getoond wordt. Reclame in daarvoor aangewezen ruimtes (bovenaan en evt een skyscraper rechts) of tussen de content is wmb acceptabel. Deze HP jetser jaagt mensen juist weg en zet aan tot banners blocken.
niet mooi en niet het juiste effect (afgezien van het discutabele effect van een aggressieve banner)

• Harm
  • Niet online
@TS: Heb je je cookie-instellingen al nagekeken? Dat is volgens mij wel enigszins essentieel omdat als die verkeerd staan je inderdaad de banner iedere pageview kan krijgen. Vanzelsprekend is dat niet de bedoeling, maar kijk daarvoor ook even in de topics die RobinVreuls al aanhaalde :).

@swampy: Met een extra-abo kun je nog steeds de reclames niet uitschakelen, dat kan alleen met een full abo :).

Verwijderd

Ik erger me er niet aan, maar ik kan wel beamen dat het random selecteren van een banner door jullie banner systeem ook bij mij op zowat 90% HP uitkomt :) En de cookies werken bij mij echt wel goed :)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

swampy schreef op 29 September 2003 @ 02:08:
[...]

[Zelf net aangemeld voor een betaald account anyway :-p, ach ja..het moet er eens van komen, kom zo vaak dat het mijn geld wel waard is :-)]
Tuurlijk horen reclames erbij ben ik volledig mee eens, maar de reclame moet geen storende factor worden op je site. Wat nu dus degelijk het geval is aangezien een hoop mensen zich er aan storen. En ik ben het niet met je eens dat er erger sorten van advertenties zijn als die over je content heen gaan. Zelfs een popup is niet zo irri als deze vorm.

Het vreemde van alles is dat de reclame boys and girls snel iets tot een standaard maken, alleen een goede sluit knop op zo banner zie je nergens het staat altijd verstopt. Waarom maken ze daar geen standaard voor.

Ik ben benieuwd wat er uit kom als T.net een Poll maakt met daarin de vraag aan welke banner stoor je het meest. En als keuze laat je de verschillende maten zien die er zijn. Het gaat er dus niet om of het een flash banner is of niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er zit een gewoon cap op die HP-banner, als je hem "altijd" te zien krijgt werkt er iets niet goed. Het is dus niet nodig om meteen weer allerlei doemscenario's te gaan schetsen en beschuldigingen te gaan uiten richting ons, en als dat zo doorgaat dan kan dit topic op slot net als de vijf anderen over die banner.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter Tinus op 29-09-2003 11:40 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Ik heb geen HP banner gezien, ik heb wel een keer meegemaakt dat ik de tekst niet kon lezen doordat er een banner OVER de tekst kwam, maar dit is reeds heel lang geleden.

Tweakers is een van de weinige sites met reclame waar ik me eigenlijk niet stoor aan de banners.

• Harm
  • Niet online
we_are_borg schreef op 29 september 2003 @ 11:33:
[...]

Het vreemde van alles is dat de reclame boys and girls snel iets tot een standaard maken, alleen een goede sluit knop op zo banner zie je nergens het staat altijd verstopt. Waarom maken ze daar geen standaard voor.
Ehm... de screenads die bij ons draaien hebben volgens mij allemaal gewoon een sluitknopje/kruisje. Weliswaar is die niet direct zichtbaar, maar als de hele ad geladen is staat die er wel gewoon :). Dit 'verwijt' (of wat het ook is dan :+) gata voor ons dus niet op AFAIK.

• dion_b
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harm schreef op 29 September 2003 @ 15:31:
[...]
Ehm... de screenads die bij ons draaien hebben volgens mij allemaal gewoon een sluitknopje/kruisje. Weliswaar is die niet direct zichtbaar, maar als de hele ad geladen is staat die er wel gewoon :). Dit 'verwijt' (of wat het ook is dan :+) gata voor ons dus niet op AFAIK.
Toevallig heb ik net een nieuwe PC geinstalleerd en T.net voor een driver uit de meuktracker opengehad zonder in te loggen. Windows XP met IE6.0, totaal default zonder enige cookiemaatregels. Ik moet helaas bevestigen wat hierboven al geconstateerd is:

- de HP ad verschijnt als eerste
- hij ligt over een groot deel van de text, maar de nog zichtbare content erachter is ook niet meer clickbaar, je kunt dus niets meer doen totdat de hele Flash presentatie voorbij is
- hij verschijnt keer op keer achter elkaar, zonder enige beperking
- er is niets dat maar in de verste verte op een sluitknop/kruisje lijkt

De eerste twee punten zijn zaken waar HP allicht T.net goed voor betaald heeft en die dus ook mee betalen aan de mogelijkheid deze discussie hier te voeren. Wat die twee betreft idd abbo nemen als je je eraan stoort. T.net moet ergens van draaien.

Maar de laatste twee punten zijn een aanwijzing dat een en ander blijkbaar bij de implementatie niet helemaal in orde is- als op een niet-getweaked clean systeem dezelfde 'banner' herhaaldelijk langs komt, is er iets mis.

Edit: opmerkelijk detail- hier heb ik op mijn eigen PC met Mozilla Firebird 0.61 en flink strenge cookie regels (t.net wel, adserver niet) geen last van als ik uitlog...

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 30-09-2003 04:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Harm schreef op 29 September 2003 @ 15:31:
[...]
Het sluit knopje van die ad valt bij sommige (kleine monitor 17" en lage resolutie 800x600) net op het randje van het scherm je ziet hem niet zo snel. Op een hoge resolutie zie je het sluit knopje vrijwel direct.

Als je de ad maar 1 keer wilt zien dien je je beveiliging in Internet explorer naar laag te zetten. Deze kan nadat je hem gezien heb weer terug naar normaal, het is omslachtig maar het werk wel.

Pagina: 1