Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win98] automatisch netwerkshares verbreken

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb thuis een mp3 machine staan die mp3 afspeelt en deelt over een lan.
Spelen doet hij goed, delen ook, maar als ik iets over het netwerk heb gespeeld, staan er shares open op de mp3 machine, waar windows vervolgens om zeurt als ik hem uit wil zetten.
Normaal is dat alleen iritant, maar voor mij is het in dit geval echt een probleem, omdat deze machine stand-alone draait, zonder monitor of keyboard.

Ik wil dus dat als ik de machine via de powerbutton een soft-off geef, hij onvoorwaardelijk alle openstaande netwerk verbindingen afsluit, zonder dat hij er om vraagt.

Is dit mogelijk??? zo ja, hoe???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Machine niet afsluiten of besturen met vnc ofzo?

Of bachbestandje maken waar je de netwerkconnecties sluit en als laatste regel de pc laat afsluiten, weet niet precies meer welk commando dat was rundll -shutdown ofzo whatever, dat vind je gemakkelijk

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 23:08 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
forceert die ook het verbreken van netwerkverbindingen?

en hij is wel te besturen met vnc, maar het idee is juist dat hij moet werken zonder dat soort hulp middelen

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

volgens mij sluit die effectief die verbindingen en vliegen alle users eruit, uitproberen is de boodschap

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
en een reboot forceren?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 13:15

tweakerbee

dus..?

Met "RUNDLL.EXE user,ExitWindowsExec" doe je een reboot.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

eens googlen, weet het command niet juist meer, zoek eens op "windows 98 shutdown rundll"

Verwijderd

tweakerbee schreef op 28 september 2003 @ 23:39:
Met "RUNDLL.EXE user,ExitWindowsExec" doe je een reboot.
dat dus :)

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
En een register hack??? ik gebruik namelijk de powerbutton om een afsluitroutine te starten, dus een rundll starten is dan lastig (nee het is niet mogelijk om een andere methode te gebruiken)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
ziet er hoopvol uit
interval lekker kort zetten (<5sec) moet wel werken denk ik

Pagina: 1